Ik krijg binnenkort een hamster (russische mandarijn).
en nou heb ik een kooi, met drie verdiepingen.
Maar de eerste verdieping sluit zeg maar de onderste af. Zou het dan niet zo kunnen zijn dat mijn hamster de eerste dagen daar alleen blijft zitten?
Ik ben bang dat hij daar dan naar toe rent zodra ik de eerste dagen er in de buurt kom...
Iemand een tip hoe ik dat kan verhelpen?
(ik kan geen foto's maken )
(\__/)R.I.P Boffie, Hummeltje en Ninja
(='.'=)Welkom Twinkel, Simba en Bobbel
('')_('')
Maar opzich, als hij daar de eerste paar dagen onder gaat zitten, is dat niet zo erg. Want alles is dan nog nieuw voor hem en hij is dan een beetje schuw.
Na een paar dagen zal dat misschien overgaan en gaat hij heel de kooi verkennen.
Ik heb zelf een kooi met 2 verdiepingen, maar bij iedere verdieping zit een deurtje dat open kan. Over het algemeen loopt Fred gewoon door zijn kooi heen en als hij blijft zitten dan is dat meestal omdat daar zijn eten en drinken staat. Meestal zoekt ie toch wel een holletje waar hij kan gaan slapen, heb nog nooit meegemaakt dat ie echt dagen op de verdieping bleef zitten.
Heeft hij ook geen huisje dan? Hij heeft juist een schuilplek nodig hoor.
De eerste dagen moet je je hamster zowieso met rust laten.
Denk aan hoe je je zelf zou voelen, weg van je vrienden/familie en ineens helemaal alleen in een nieuwe ogeving.
(Nu niet denken: ik zet er een bij, want hamsters kunnen het beste alleen gehouden worden. Het is maar om aan te geven hoe de hamster zich de eerste dagen voelt )
Ja, ik weet dat hamsters niet zo goede samengehouden worden.
Ze krijgt wel een huisje maar op welke verdieping moet ik die dan zetten??
Ik heb hem nu op de bovenste, maar ja, dan moet ze een heel eind lopen.
Maar als ik hem in de onderste zet is het
* wel lekker rustig
*maar dan kan ik niet bij haar komen, of ik moet eerst de bovenkant van de kooi erafhalen.
Niet zo'n practise kooi dus, iemand een oplossing????
('')_('')
Bij www.fretten.nl kun je deurtjes bestellen. Als je een traliekooi hebt kun je tralies wegknippen en er een extra deurtje in zetten.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Nu ben ik benieuwd, want ik vind een ronde kooi niet erg hamster vriendelijk klinken.
als je hamster eenmaal gewend is dan kan ie vanzelf naar je toe komen. Het is juist niet de bedoeling dat je bij het huisje kan, in de zin van het huisje optillen om je hamster te wekken ofzo. Dat kan een keer, maar is zeker niet leuk voor je hamster.
Ik heb weleens een logeer kat in huis gehad, die zat de eerste dag alleen maar onder de trap verstopt ( waar ik niet bij kon ) maar ook die lokte je vrij snel er achter weg met een beetje lekkers en een lieve stem. Om maar aan te geven: Geef ze wat tijd, dan komen ze vaak vanzelf wel.
Ik dacht eerst dat een ronde kooi ook niet erg hamstervriendelijk was.
Maar dan heb je het over zo'n ronde zonder verdieping ofzo.
Ik kan geen foto maken, maar hij is echt lekker ruim. En ik ben niet zo iemand die denkt, aaah wat een schattig hammietje die koop ik, zonder eerst te hebben gekeken hoe je het moet verzorgen
Nou ja ik denk dat ie er de eerste keer nog gewoon lekker rustig inzit.
Ik heb trouwens zo'n huisje met een bodem want die kan ik er sowieso niet afhalen!!!
('')_('')