Bubbels' laatste loodjes
Moderator: Sylvia.
- Eveline
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Bubbels is Carla d'r hamstertje; ze is bij mij gekomen vorig jaar zomer toen Carla naar Australië ging.
Vanochtend ging het trouwens best goed met d'r, toen ik ging kijken was ze wakker, en ze heeft nog even op de ontbijttafel gezeten en wat zonnepitjes uit mijn waldkorn-brood gekregen.
Ik zal vanavond eens wat foto's plaatsen die ik gisteren van haar heb gemaakt.
Vanochtend ging het trouwens best goed met d'r, toen ik ging kijken was ze wakker, en ze heeft nog even op de ontbijttafel gezeten en wat zonnepitjes uit mijn waldkorn-brood gekregen.
Ik zal vanavond eens wat foto's plaatsen die ik gisteren van haar heb gemaakt.
Groetjes van Eveline
- Eveline
- Contacteer:
Bubbelbeestje gisteren:
[img:519:389]http://members.lycos.nl/hamsterfoto/bubbels52.JPG[/img]
[img:519:389]http://members.lycos.nl/hamsterfoto/bubbels53.JPG[/img]
En vandaag gaat het eigenlijk weer stukken beter. Krijst niet meer als ik d'r oppak, eet toch wel wat, is minder wiebelig....
Het blijft dus afwachten.
[img:519:389]http://members.lycos.nl/hamsterfoto/bubbels52.JPG[/img]
[img:519:389]http://members.lycos.nl/hamsterfoto/bubbels53.JPG[/img]
En vandaag gaat het eigenlijk weer stukken beter. Krijst niet meer als ik d'r oppak, eet toch wel wat, is minder wiebelig....
Het blijft dus afwachten.
Groetjes van Eveline
-
- Leeftijd: 41
- Eveline
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde het ook meer voor als het toch nog niet zozeer de ouderdom is waar ze nu mee kampt, maar bijvoorbeeld een verkoudheid/longontsteking of zoiets dergelijks.
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar is wel lastig te zeggen bij zo'n klein beestje. De dierenarts kan daar ook niet al te veel van zeggen, ik ga toch eens proberen of ze er met wat antibiotica nog bovenop komt. Als het dan toch puur ouderdom is zal ook die antibiotica niet helpen.
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar is wel lastig te zeggen bij zo'n klein beestje. De dierenarts kan daar ook niet al te veel van zeggen, ik ga toch eens proberen of ze er met wat antibiotica nog bovenop komt. Als het dan toch puur ouderdom is zal ook die antibiotica niet helpen.
Groetjes van Eveline
- Eveline
- Contacteer:
Ik geef nu inderdaad de afgelopen 2 dagen antibiotica.
Het blijft een beetje kwakkelen; ze blijft erg gammel, eet eigenlijk alleen d'r brinta, en slaapt vooral erg veel. Ze zit bijvoorbeeld ook alleen in de onderbak van de Mary nu, de tralies heb ik er niet eens op zitten. En ik hoef heus niet bang te zijn dat ze er uit klimt.
Maar zo slecht en wankel als ze zaterdag was is het niet meer geweest, blijft even afwachten dus.
De antibiotica neemt ze best goed, bij Aiko was dat pas een heel gevecht, die scheen het maar erg vies te vinden.
Het blijft een beetje kwakkelen; ze blijft erg gammel, eet eigenlijk alleen d'r brinta, en slaapt vooral erg veel. Ze zit bijvoorbeeld ook alleen in de onderbak van de Mary nu, de tralies heb ik er niet eens op zitten. En ik hoef heus niet bang te zijn dat ze er uit klimt.
Maar zo slecht en wankel als ze zaterdag was is het niet meer geweest, blijft even afwachten dus.
De antibiotica neemt ze best goed, bij Aiko was dat pas een heel gevecht, die scheen het maar erg vies te vinden.
Groetjes van Eveline
-
Hee, ik weet niet of je dat al doet maar zieke hamsters kunnen enorm opknappen als je ze lekker warm houdt. Ik leg altijd een klein elektrisch dekentje onder de kooi als een hamster ziek is en 'traag' (en dan vaak ook koud). Effecten kunnen soms heel spectaculair zijn - hamster heeft dan geen energie meer nodig om zichzelf warm te houden (en dat is VEEL bij een zoogdier) en kan dan alles aanwenden om de infectie of wat het dan ook is de bestrijden.
Kunst is dan weer wel te zorgen dat het niet TE warm wordt, maar dat is een kwestie van prutsen met de thermostaat en / of iets meer afstand tussen kooi en dekentje.
Kunst is dan weer wel te zorgen dat het niet TE warm wordt, maar dat is een kwestie van prutsen met de thermostaat en / of iets meer afstand tussen kooi en dekentje.