HELP! Stoeien/spelen of vechten??

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Stoeien/ spelen of vechten?

Stoeien/ spelen
8
89%
Vechten
0
Geen stemmen
Wat anders
1
11%

Totaal aantal stemmen: 9

Jade93
Hamsters: Chewy, Skippy, Olly, Bailey
Leeftijd: 32

Re: HELP! Stoeien/spelen of vechten??

Bericht door Jade93 »

Ja precies, zo gaat dat hier ook. Op dit moment is het helaas nog steeds alleen nog steeds geen wondjes. Wel een hoop gepiep en inderdaad vooral boven op de ander blijven zitten.
De omstandigheden zijn verder goed! Meerdere radjes/ huisjes/ voerbakken etc aanwezig.

xXjolienXx
Hamsters: 5
Leeftijd: 31

Re: HELP! Stoeien/spelen of vechten??

Bericht door xXjolienXx »

Wat je kan proberen, is de kooi even heel kaal maken. Bellies hebben geen meerdere huisjes/radjes/voerbakken nodig. Voor robbies is dat wel zo, maar voor bellies niet. Je kan alles eruit halen met uitzondering van 1 rad, en het eten door de kooi strooien. Dat laatste doe ik sowieso altijd, omdat het verrijkend is voor de hamster om het voedsel zelf tussen de bodembedekking te zoeken. Als ze het zo goed doen, kan je langzaamaan wat spullen toevoegen. 1 per week bijvoorbeeld. Let wel: Huisjes kan je best nemen met verschillende openingen! Anders kan er eentje in een hoek gedreven worden.

Ik hou de kooi van mijn bellies redelijk sober. Ze hebben een hele hoop bodembedekking (30cm op sommige plaatsen), 1 huisje met meerdere openingen, een zandbak, 1 rad, en een houten tak. (En een drinkflesje uiteraard.)
Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.
Plaats reactie