'huilende hamster'

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

anne-joy

Bericht door anne-joy »

ik denk dat ze iets of iemand mist, misschien is ze wel bang zonder jou ofzo?
of misschien stond er eerst iets in de kooi dat er nu niet meer is.?
ik zou het anders echt niet weten.

[color=violet]♥[/color]
puretos
Leeftijd: 38

Bericht door puretos »

anne - joy er is niets uit de kooi gehaald.
ik heb er wel extra spullen bij gezet, omdat een vriend van mij dacht dat ze misschien zich verveelde.....
maar geloof me haar kooitje is nu echt bomvol met leuke hamster speeltjes, dus dat kan het ook niet zijn.

en het lijkt er inderdaad op dat ze iets mist. of ik het ben weet ik niet zeker, want het lijkt erop dat alle aandacht (van mij, mijn moeder en mijn vriend) goed is.
Wel is haar pap, mam en broertjes/zusjes zijn wel een aantal weken geleden weg gegaan, aangezien ze te oud werden om bij elkaar te zitten.
haar moeder en vader staan ook in mijn kamer, 3 hokken :p (gezellig hoor!) en ze staan allemaal zo ver mogelijk uit elkaar, omdat ik
gehoord had dat ze misschien bang was omdat ze te dicht bij andere hamsters staat, maar dat helpt dus ook niet.

ik vind het echt heel zielig voor mijn kleine uk (zo klein is ze eignelijk niet meer haha)
en wil haar graag helpen, maar ik weet echt niet meer wat het kan zijn
itsahamster
Leeftijd: 33

Bericht door itsahamster »

heb je niet al eens geprobeert om ze juist wél dichter bij elkaar te zetten?
proberen kan natuurlijk nooit kwaad.. zet de kooien anders een keertje
tegen elkaar aan en kijk wat er zo gebeurt.. misschien wil ze wel veel liever dichter bij de andere hamster zijn omdat ze misschien ruikt dat er érgens in de buurt iemand anders is of hoort of weet dat het paps en mams zijn..

tis maar een idee he!
vertel me graag je vorderingen :P
anne-joy

Bericht door anne-joy »

het is maar een idee, maar wat als je die kleine nou even bij zijn vader of moeder zet (gewoon op neutraal terrein) ?
[color=violet]♥[/color]
morgantcm
Moderator
Leeftijd: 40

Bericht door morgantcm »

itsahamster schreef:heb je niet al eens geprobeert om ze juist wél dichter bij elkaar te zetten?
proberen kan natuurlijk nooit kwaad.. zet de kooien anders een keertje
tegen elkaar aan en kijk wat er zo gebeurt.. misschien wil ze wel veel liever dichter bij de andere hamster zijn omdat ze misschien ruikt dat er érgens in de buurt iemand anders is of hoort of weet dat het paps en mams zijn..

tis maar een idee he!
vertel me graag je vorderingen :P
Dat lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee, vooral niet als het traliekooien betrekt. Bijten en aanvallen tussen de tralies door kan ook nog wondjes opleveren.
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)
puretos

Bericht door puretos »

Hallo allemaal. ik heb 1 traliekooi en de andere zijn dichte, dus geen probleem :-)
ik heb ze juist verder uit elkaar gezet omdat het gepiep/gehuil begonnen is terwijl ze naast elkaar stonden (gewoon op de grond net niet tegen elkaar aan)

maar zonet kwam ik thuis van school en hoorde ik Mila (de uk) huilen.
dus ik ben gelijk gaan kijken bij haar en ze lag onder haar trappetje op de grond op haar rug te huilen.....
ik snel de bovenkant van de kooi eraf gehaald, trappetje verwijderd en Mila gepakt maar ik kan echt niets vinden en toen ik haar pakte hield ze gelijk op met huilen.

ik snap echt niet waarom ze dit doet. het lijkt steeds gekker te worden.

en ik heb haar al met pap/mam tegelijk en appart in de ren gehad om te kijken wat ze dan doet.
met mama vind ze het prima
met papa vind ze het goed, tot hij aan haar kop snuffelt, dan begint ze weer te huilen

hopelijk snappen jullie door dit verhaal er meer van :(
gelukkeling
Leeftijd: 41

Bericht door gelukkeling »

misschien gek, maar kan ze piepen van willigheid? Yoshi (wel een syr, kweet niet of rusjes het ook kunnen/doen) piepte hele nachten door als ze willig was. Ik denk dat ze mijn mannetjes syr rook. Ze is nu verhuisd en piept niet meer
puretos

Bericht door puretos »

ik zou het niet weten, het zou kunnen. maar hoe weet/zie ik of ze willig is?
haar vader staat inderdaad ook in mijn kamer, maar ik neem aan dat het hamsters niet uitmaakt haha.

ik kan alleen de kooi niet buiten mijn kamer neer zetten. wij hebben namelijk 2 honden en die zijn van mijn moeder,
en die mogen dus door het hele huis heen lopen (behalve mijn kamer, die hou ik altijd dicht) en ik mocht mijn
hamsters niet eens 1 week beneden neer zetten terwijl mijn ouders (+ honden) op vakantie zijn.

dus ik vrees dat ze in mijn kamer zullen moeten blijven tot ik op mezelf woon ( tussen 6 maanden en een jaar ongeveer)
*Merel
Leeftijd: 34

Bericht door *Merel »

Het klinkt misschien een beetje duf maar je hoeft de kooi toch niet op de grond te zetten zodat je honden er bij kunnen? Je kan toch gewoon kooi en al op tafel of op de wasmachine (is meestal ook net iets te hoog voor honden) zetten? Voor 1 nachtje of zo?
En een wasmachine staat meestal in een bijkeuken -lijkt mij dan- en dan is er toch ook wel vast een deur die je dicht kunt doen mocht je nog bang zijn dat je honden gaan klieren?
:P
puretos

Bericht door puretos »

haha merel, mijn honden kunnen er ook bij als ze op een tafel staan xD

en mijn moeder wil niet dat ze in het huis staan, alleen op mijn kamer is toegestaan, dat was de regel voor ik ze kocht.
05ke
Leeftijd: 44

Bericht door 05ke »

Martin Braak schreef: dan loop ik snel naar ze toe en dan zie je soms een ruzie, maar soms ook niets aan de hand en staat mevrouwtje alleen te gillen/krijsen terwijl manlief zin heeft om wat te doen. .
Maar houdt je dan ook meerder hamsters (rusjes) bij elkaar begrijp ik hieruit?? Rusjes kun je eigenlijk zo goed als niet samen houden.....
[size=75] 2 Robbies, 1 Syr; Goudhammie. -Rust zacht lieve Hammie-[/size]
puretos

Bericht door puretos »

nee hoor ze zitten allemaal in apparte kooien, heb 3 rusjes. pap, mam en de uk en ze zitten alle 3 in een apparte kooi. 2 dichte en 1 tralie
clau0803
Leeftijd: 48

Bericht door clau0803 »

quote="puretos"]@ Mimosa,
als ik mijn hamster oppak houd ze wel op hoor. Eigenlijk gelijk als ik naar haar hok loop al.
daarom snap ik ook niet waarom hij dit zo doet?

e loopt overdag bijna iedere dag rond in de ren en ze zit alleen in het weekend 2 dagen in zijn hok.
dus ze krijgt meer dan genoeg aandacht, en mijn moeder houd ze overdag ook meestal bezig als ze
mijn kamer in loopt.

Dus ik snap het echt niet. ik mis echt 3 a 4 uur slaap per nacht doordat ze zoveel herrie maakt.[/quote]

hoi hoi

ik haalde dit even aan omdat ik misschien denk dat het juist hier door kan komen. Ze mag de hele dag in de ren als ik het goed begrijp en krijgt veel aandacht overdag . Maar een hamster is natuurlijk wel een nachtdier en dan moet ze in haar kooi en krijgt ze geen aandacht omdat wij mensen dan willen slapen

zou het niet kunnen dat ze gewoon verwend is door de aandacht en de vrijheid die ze overdag krijgt? (al vind ik dat alleen maar heel schattig hoor dat ze die krijgt ) tis maar een ideetje of eigenlijk meer een gedachte :wink:

groetjes claudia
Je bent nooit te oud om te leren !
Es1408

Bericht door Es1408 »

Hoi,

Mijn hamster Roosje (rusje van 3 maanden oud) huilt ook net als jouw hamster. Ik vroeg me ook af wat het was, ik wist namelijk zeker dat het geen gekrijs is, dat klinkt heel anders bij mijn hamster. Ze krijst wel, als je haar wakker maakt in haar huisje en ze er van schrikt maar dit `gehuil`, dat doet ze als ze alleen in haar huisje zit, terwijl ik niet eens in de buurt van de kooi zit, het is dus geen schrik reactie.

Ik zou graag de opname hier op het forum laten horen maar ik wet niet hoe ik het kan uploaden. Het klinkt wel ongeveer als de video die je had gepost.

Misschien weet iemand hier wat meer van?

xx
Esther
xHamsterliefde
Leeftijd: 28

Bericht door xHamsterliefde »

Hmm, ik denk dat 't beste is om je hamster gewoon te laten janken, en dan ergens anders gaan slapen. Zo kom je 't beste aan je slaap..
† Momo en Bijou
Plaats reactie