2 hamsters samen?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Re: 2 hamsters samen?

Bericht door Nieske »

solaris schreef:
Renate. schreef:Campbellies en Roborovskis :-)
? Gaat dat écht wel goed?? Robbies worden toch ook wel russische dwerghamsters genoemd toch? :-?
nope, Robo's/Robbies is de afkorting voor Roborovski Dwerghamster en dat is een hele andere soort hamster dan een Russische Dwerghamster.

groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
hamsterbeer
Hamsters: 2.
Leeftijd: 29

Bericht door hamsterbeer »

solaris schreef:Robbies worden toch ook wel russische dwerghamsters genoemd toch? :-?
Robbies zijn Roborovski's, maar je bent nooit echt zeker dat het goed gaat inderdaad... van de een op de andere dag kan er iets fout gegaan zijn. Dat had ik ook dus gingen ze apart verder leven. :-)

Edit: Nieske was me net voor :lol:
Groetjes Berend ~ Isana, Tisty Tosty de 3 ratjes: Tess, Tiff & Tara! En nu ook 3 muisjes!
Rust zacht beestjes.
jjeesper

Bericht door jjeesper »

Ik wil echt geen 3 hokken in mijn kamer haha, mijn moeder zal daar ook niet blij mee zijn dus ik kijk het eerst maar even aan.
Ze hebben genoeg ruimte en allemaal hun eigen plek waar ze heen kunnen dus ik laat het eerst maar zo.
charon98
Hamsters: Komt nog. :-) (hoop ik)
Leeftijd: 27

Bericht door charon98 »

Ligt er aan wat hun karakter zijn, je kunt niet zo zeggen dat russische dwerghamsters samen kunnen, het ligt aan het karakter.
Laatst gewijzigd door charon98 op 09 mei 2011, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Charon!
Ik wil zo graag een hamster :-)
solaris
Hamsters: 0
Leeftijd: 50

Bericht door solaris »

Als je denkt dat het echt verkeerd zal aflopen, kooi kopen en scheiden die twee! Vooral als de ene prikkelbaar is. Met 2 syren in 1 kooi is het altijd foute boel vroeg of laat!!
Hammieloos :(
*Annaa...
Leeftijd: 29

Bericht door *Annaa... »

Ze bedoelt met prikkelbaar haar vriendin.
Syrische hamsters kunnen gewoon niet samen. Op het begin vinden ze elkaar nog te accepteren kaar nader hand zul je een halve hamster vinden wat niet fijn is. Heel veel mensen hebben hier ervaring mee gehad op het forum en je leest op goeie sites ook dat ze absoluut niet bij elkaar mogen. Je doet ze er ook geen plezier mee.

Over je vriendin gesproken. Vertel haar gewoon hoe het zit. Dat ze niet bij elkaar kunnen. Als ze hier al boos om word is dat erg overdreven. Misschien kan je haar dit forum eens laten lezen en geloofd ze het wel. En om over dit onderwerp helemaal ruzie te krijgen met je vriendin is nogal overdreven.
:¨·.·¨:
`·. Pucky
charon98
Hamsters: Komt nog. :-) (hoop ik)
Leeftijd: 27

Bericht door charon98 »

Ik zal gewoon één hamster kopen, of als je het echt wil gewoon apart houden. Maar ja dat is mijn mening. :D
Groetjes Charon!
Ik wil zo graag een hamster :-)
jesica

Bericht door jesica »

he meeste hamsters kunnen wel samen gehouden worden maar het probleem komt pas als ze op een gegeven moment de geur van het andere geslacht ruiken van bijvoorbeeld van dieren die je in een dierenwinkel of kennis die je vast heb gehouden en dan kan het zijn dat ze de drang krijgen om te gaan paren en elkaar als vijand zien
solaris
Hamsters: 0
Leeftijd: 50

Bericht door solaris »

Ik heb pas nog gegoogled naar verhalen van mensen die twee hamsters bij elkaar hielden... de resultaten zal ik jullie maar besparen, ze waren niet sappig :O Goed dat je toch maar één hamster gaat kopen, alvast veel plezier ermee ;)
Hammieloos :(
Plaats reactie