[RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Foto's pagina 3!
Moderator: Sylvia.
Re: [RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Geboren 14 mei!
Dan heb ik nog een kleine tip voor je: het aantal verwachte kleuren is altijd even. Dus als je wildkleur en zwart en lilac roodoog (zwart + geel wildkleur + blauw wildkleur) verwacht, dan verwacht je ook geel wildkleur, blauw wildkleur, russische blauw, dove en geel-blue fawn. Merle is niet kleurgebonden dus als je het bij de zwarte dieren verwacht dan verwacht je het ook bij alle andere kleurtjes.
Heb je de site van Martin Braak (www.dwerghamster.nl) weleens gelezen? Daar kun je echt veel info op vinden en goede uitleg over de kleurtjes
Veel plezier in ieder geval met je nestje!
Heb je de site van Martin Braak (www.dwerghamster.nl) weleens gelezen? Daar kun je echt veel info op vinden en goede uitleg over de kleurtjes
Veel plezier in ieder geval met je nestje!
Als je nou gewoon eens 5 dagen wacht in plaats van steeds foto's te maken en het nestje te verstoren.. Ik snap dat niet hoor, tegenwoordig moet iedereen van elke dag foto's hebben. Laat ze lekker een dikke week met rust, dat kunnen ze veel beter gebruiken. Foto's zijn toch veel leuker als het meer een hamster voorstelt. Ik zeg nu niet dat jij het alleen doet, zie ze meer langskomen, en dat vind ik gewoon jammer want het is niet nodig.
Ik sluit me helemaal bij Marrie aan.
Ik snap dat je nieuwsgierig bent en opgewonden omdat het je eerste nestje is, maar ik zou ook even wachten.
De moeder kan wel wat rust gebruiken en de ukjes ook. Dan kan je daarna foto's laten zien als je zeker weet wat de kleuren zijn en als de mama en ukjes al wat meer gewend zijn.
Ik snap dat je nieuwsgierig bent en opgewonden omdat het je eerste nestje is, maar ik zou ook even wachten.
De moeder kan wel wat rust gebruiken en de ukjes ook. Dan kan je daarna foto's laten zien als je zeker weet wat de kleuren zijn en als de mama en ukjes al wat meer gewend zijn.
Liefs Sannah
&
♥ katten Jip&Janneke en paardje Kamillo
Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
&
♥ katten Jip&Janneke en paardje Kamillo
Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
- lisa-th
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Qua genetica heb je nog een heleboel te leren want van wat je nu zegt klopt echt helemaal niets.
Van de achtergrond van Jazz weet ik helemaal niets en jij volgens mij ook niet, het enige wat van Jazz nu naar voren is gekomen is dat zij geel-wildkleur draagt, van Jaime weet ik dat hij geel-wildkleur en blauw-wildkleur draagt.
Als we ervan uitgaan dat Jazz behalve geel-wildkleur niets draagt verwacht je:
Wildkleur / wildkleur merle
gelk-wildkleur / geel-wildkleur merle
Als Jazz naast geel-wildkleur ook nog blauw-wildkleur draagt verwacht je:
geel-wildkleur / geel-wildkleur merle
Blauw-wildkleur / blauw-wildkleur merle
Blue-fawn / blue-fawn merle
Als Jazz naast geel-wildkleur ook zwart draagt verwacht je:
Zwart / zwart merle
Dove / dove merle
Als Jazz naast geel-wildkleur, blauw-wildkleur en zwart draagt verwacht je:
Zwart / zwart merle
Dove / dove merle
Russisch blauw / russisch blauw merle
Lilac roodoog / lilac roodoog merle
Van de achtergrond van Jazz weet ik helemaal niets en jij volgens mij ook niet, het enige wat van Jazz nu naar voren is gekomen is dat zij geel-wildkleur draagt, van Jaime weet ik dat hij geel-wildkleur en blauw-wildkleur draagt.
Als we ervan uitgaan dat Jazz behalve geel-wildkleur niets draagt verwacht je:
gelk-wildkleur / geel-wildkleur merle
Als Jazz naast geel-wildkleur ook nog blauw-wildkleur draagt verwacht je:
Als Jazz naast geel-wildkleur ook zwart draagt verwacht je:
Zwart / zwart merle
Dove / dove merle
Als Jazz naast geel-wildkleur, blauw-wildkleur en zwart draagt verwacht je:
Zwart / zwart merle
Dove / dove merle
Russisch blauw / russisch blauw merle
Lilac roodoog / lilac roodoog merle
Hamstery Pretty Fay
- xJoanne
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 24
Ik snap jullie wel, ik was gewoon heel blij met het nestje. Dus ik laat ze voorlopig wel met rust, het was ook wel stom van me om ze steeds te storen. Maar in mijn enthousiasme dacht ik er niet aan.
@Sanne Ja, ik lees heel veel op de site van Martin. Ik heb de kleuren generator net ook gebruikt op zijn site, en daar zag ik inderdaad ook die kleuren. Maar ik wacht even af tot ze wat ouder zijn, dan kan ik de kleuren 100% zien. Want met drie dagen vallen de kleuren nog bijna niet te zien. Dus ja, we zullen zien!
Bedankt!
@Lisa-th, ik weet het. Maar, ik maakte me er niet té druk om. Want het zijn maar de kleuren die ik kan verwachten, ik heb liever gezonde hamsters dan dat ik alle kleuren weet. Maar heel erg bedankt voor de lijst!
@Sanne Ja, ik lees heel veel op de site van Martin. Ik heb de kleuren generator net ook gebruikt op zijn site, en daar zag ik inderdaad ook die kleuren. Maar ik wacht even af tot ze wat ouder zijn, dan kan ik de kleuren 100% zien. Want met drie dagen vallen de kleuren nog bijna niet te zien. Dus ja, we zullen zien!
Bedankt!
@Lisa-th, ik weet het. Maar, ik maakte me er niet té druk om. Want het zijn maar de kleuren die ik kan verwachten, ik heb liever gezonde hamsters dan dat ik alle kleuren weet. Maar heel erg bedankt voor de lijst!
Liefs Joanne
&
♡ Caylen
&
♡ Caylen
- xJoanne
Dag 6
Morgen worden de ukken alweer 1 week! Het gaat geweldig met ze en groeien heel hard. Ik heb ze nu ruim 4 dagen even met rust gelaten, maar vanochtend was ik toch wel benieuwd of ze er nog alle 7 waren. En gelukkig was dat ook zo. Ik heb ook even heel snel naar de kleurtjes kunnen kijken:
-2x Zwart merle
-1x Wildkleur
-2x ?? roodoogjes
-1x Wildkleur merle
-1x ?? Blue fawn?
Van drie ukken heb ik nog niet echt een idee welke kleur het is. Bij hun komt het pigment namelijk nog niet goed door. Maar ik ben wel benieuwd welke kleurtjes er uit eindelijk uit komen!
Morgen worden de ukken alweer 1 week! Het gaat geweldig met ze en groeien heel hard. Ik heb ze nu ruim 4 dagen even met rust gelaten, maar vanochtend was ik toch wel benieuwd of ze er nog alle 7 waren. En gelukkig was dat ook zo. Ik heb ook even heel snel naar de kleurtjes kunnen kijken:
-2x Zwart merle
-1x Wildkleur
-2x ?? roodoogjes
-1x Wildkleur merle
-1x ?? Blue fawn?
Van drie ukken heb ik nog niet echt een idee welke kleur het is. Bij hun komt het pigment namelijk nog niet goed door. Maar ik ben wel benieuwd welke kleurtjes er uit eindelijk uit komen!
Liefs Joanne
&
♡ Caylen
&
♡ Caylen
- xJoanne
Re: [RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Update pagina 2
Week 2
Een lange tijd geen update, in die tijd is er wel heel wat gebeurt. Met het 7de ukje gaat het verschrikkelijk slecht, hij heeft waarschijnlijk een lange tijd verborgen gezeten en is een stuk kleiner dan de rest. Ook is hij gevallen (Vraag me niet hoe, ik heb geen idee namelijk) en heeft hij zijn achter poten verlamd. Gister waren er dus geen DA's open, en natuurlijk kan ik het kleintje niet laten leiden en moest hij ingeslapen worden. Nou ga ik dat niet zelf doen, ik kan al geen spin doden, laat staan een hamstertje. Ukje zit dus nu bij zijn moeder en broertjes en zusjes, maar ik ga vandaag even opzoek naar een DA en kijken wat ik verder kan doen.
Verder weet ik nu wel precies alle kleuren:
-3x Wildkleur merle
-1x Wildkleur
-2x Blue Fawn merle roodoog
-1x Blauwwildkleur merle
Het ukje is dus een van de wildkleur merle's, toen ik net even snel ging kijken zag ik wel dat hij weer aan het drinken was. Dat is mooi, want dat heb ik hem de laatste dagen nog niet zien doen.
Foto's komen heel misschien binnenkort, omdat ze nu door de kooi waggelen is het makkelijker. Maar ik ga eerst zorgen dat alles goed komt met het kleintje, en dan kan ik even rustig de tijd nemen voor foto's.
Een lange tijd geen update, in die tijd is er wel heel wat gebeurt. Met het 7de ukje gaat het verschrikkelijk slecht, hij heeft waarschijnlijk een lange tijd verborgen gezeten en is een stuk kleiner dan de rest. Ook is hij gevallen (Vraag me niet hoe, ik heb geen idee namelijk) en heeft hij zijn achter poten verlamd. Gister waren er dus geen DA's open, en natuurlijk kan ik het kleintje niet laten leiden en moest hij ingeslapen worden. Nou ga ik dat niet zelf doen, ik kan al geen spin doden, laat staan een hamstertje. Ukje zit dus nu bij zijn moeder en broertjes en zusjes, maar ik ga vandaag even opzoek naar een DA en kijken wat ik verder kan doen.
Verder weet ik nu wel precies alle kleuren:
-3x Wildkleur merle
-1x Wildkleur
-2x Blue Fawn merle roodoog
-1x Blauwwildkleur merle
Het ukje is dus een van de wildkleur merle's, toen ik net even snel ging kijken zag ik wel dat hij weer aan het drinken was. Dat is mooi, want dat heb ik hem de laatste dagen nog niet zien doen.
Foto's komen heel misschien binnenkort, omdat ze nu door de kooi waggelen is het makkelijker. Maar ik ga eerst zorgen dat alles goed komt met het kleintje, en dan kan ik even rustig de tijd nemen voor foto's.
Liefs Joanne
&
♡ Caylen
&
♡ Caylen
- LadyBee
- Hamsters: genoeg..
- Leeftijd: 36
ahh wat jammer van het ene ukje
hopelijk gaat het wel goed met de andere ukjes!
hopelijk gaat het wel goed met de andere ukjes!
Groetjes van Marielle en de hammies
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
- Faloesy
- Hamsters: Imana
- Leeftijd: 29
wauw, vader is echt mooi!
katten Hagrid, Faloesy, Simba en Plumeau
Hamster Imana, gerbil Mai
Rust zacht, lieve Zafrina, Kirby, Brutus, Gucci, Diaval, Myosine, Actine <3
Hamster Imana, gerbil Mai
Rust zacht, lieve Zafrina, Kirby, Brutus, Gucci, Diaval, Myosine, Actine <3
- xJoanne
Dankjewel, ik ben ook echt trots op hem.
Het ukje is helaas net overleden, ik ga hem zo erg missen. Ik had nooit verwacht dat ik me zo erg kon hechten aan een klein hamstertje.
Zo jong, hij had echt niet mogen gaan. Dit vreselijke ongeluk had niet mogen gebeuren. Het spijt me kleintje. Rust zacht, je hebt echt een heel speciaal plekje in mijn hart achter gelaten.
Het ukje is helaas net overleden, ik ga hem zo erg missen. Ik had nooit verwacht dat ik me zo erg kon hechten aan een klein hamstertje.
Zo jong, hij had echt niet mogen gaan. Dit vreselijke ongeluk had niet mogen gebeuren. Het spijt me kleintje. Rust zacht, je hebt echt een heel speciaal plekje in mijn hart achter gelaten.
Liefs Joanne
&
♡ Caylen
&
♡ Caylen
- xJoanne
Een tijdje geen update, dus dan maar nu!
3 Weken
De ukken groeien verschrikkelijk hard! Het lijkt nog maar gisteren dat ik ze voor het eerst zag. Ze eten nu al zelf, en moeders word steeds minder belangrijk. Ik ga ze dinsdag/woensdag weghalen bij Jazz. Aangezien ze ze nu al redelijk zat is.
Verder zijn er nu 3 kleintjes defenitief gereserveerd:
-1x Blue fawn RO - Mezelf -
-1x Blauw wildkleur merle - Broer - Nog geen naam
-1x Wildkleur - Buurmeisje - Ayko
Van Lisette moet ik het nog horen, ik zou haar even een berichtje sturen.
Ik heb ook een tijdje terug foto's gemaakt, en aangezien ik heel lui ben upload ik van elke uk maar 1 foto. Misschien dat ik later de rest doe. De foto's zijn van vorige week, ze zijn inmiddels wel een stuk groter.

Wildkleur merle man VRIJ

Blauwwildkleur merle vrouw GERESERVEERD

Wildkleur merle man VRIJ (Ze was een beetje boos hihi)

Blue Fawn merle man 1 VRIJ

Blue Fawn merle man 2 VRIJ

Wildkleur man GERESERVEERD
Al hun wangen waren trouwens heel vol, vandaar dat sommige er een beetje raar op staan. Maarja, alles gaat dus heel goed met de ukken! Ze zijn ook al lekker tam, dus ik ben blij
3 Weken
De ukken groeien verschrikkelijk hard! Het lijkt nog maar gisteren dat ik ze voor het eerst zag. Ze eten nu al zelf, en moeders word steeds minder belangrijk. Ik ga ze dinsdag/woensdag weghalen bij Jazz. Aangezien ze ze nu al redelijk zat is.
Verder zijn er nu 3 kleintjes defenitief gereserveerd:
-1x Blue fawn RO - Mezelf -
-1x Blauw wildkleur merle - Broer - Nog geen naam
-1x Wildkleur - Buurmeisje - Ayko
Van Lisette moet ik het nog horen, ik zou haar even een berichtje sturen.
Ik heb ook een tijdje terug foto's gemaakt, en aangezien ik heel lui ben upload ik van elke uk maar 1 foto. Misschien dat ik later de rest doe. De foto's zijn van vorige week, ze zijn inmiddels wel een stuk groter.

Wildkleur merle man VRIJ

Blauwwildkleur merle vrouw GERESERVEERD

Wildkleur merle man VRIJ (Ze was een beetje boos hihi)

Blue Fawn merle man 1 VRIJ

Blue Fawn merle man 2 VRIJ

Wildkleur man GERESERVEERD
Al hun wangen waren trouwens heel vol, vandaar dat sommige er een beetje raar op staan. Maarja, alles gaat dus heel goed met de ukken! Ze zijn ook al lekker tam, dus ik ben blij
Laatst gewijzigd door xJoanne op 12 jun 2012, 20:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Liefs Joanne
&
♡ Caylen
&
♡ Caylen
- LadyBee
leukies
weet je zeker dat het blue fawn merles zijn? en niet geel merle?
- xJoanne
Re: [RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Foto's pagina 2
Ze zijn iets te licht voor geelwildkleur merle, dus ik neem aan dat het echt Blue fawn merles zijn. Of ik ben gewoon verschrikkelijk blind.
Liefs Joanne
&
♡ Caylen
&
♡ Caylen
- LadyBee
blue fawn zijn normaal juist donkerder dan geelwild toch? of ben ik nu in de warrie? 
Ooh, dat Blauwwildkleur merle meisje...
De rest is trouwens ook lief!
De rest is trouwens ook lief!
† Happy, Oscar, Chismo en Jip †