Meelwormen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

Limbolandertje
Leeftijd: 38

Re: Meelwormen

Bericht door Limbolandertje »

Ja ik had ook ergens wel verwacht dat ze levend beter zouden zijn. Ik bedoel waarom zou je ze anders levend kunnen kopen? Maar de reactie van mijn moeder was uiteraard: "ben je nou helemaal gek geworden?! Levende wormen in mijn koelkast gooien! :shock: " Geen denken aan dus. Ondanks dat ze nergens heen kunnen en niet aan je eigen voedsel kunnen kan ik me haar reactie wel begrijpen, ik heb ook liever geen wurmen in de beurt van mijn eten, of ze er nou bij kunnen of niet.
Maar als je die dingen dus niet in koelkast gaat gaan ze zich een keer verpoppen. Weet iemand hoe lang dat duurt voor ze dat gaan doen? En hoe snel komen ze uit? Wil al helemaaaaaaal geen torren in mijn kamer. :shock: Wat moet je er trouwens mee doen als ze zich verpopt hebben? Plat meppen? Is het dan klaar met ze?
Gekke vragen misschien hoor maar ik wil het gewoon even weten dat als ik die levende dingen straks aandurf en ze niet in koelkast kunnen wat ik er dan mee aan moet vangen ;)

:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Jaimz
Hamsters: Freya

Bericht door Jaimz »

Je kan ze het beste koel bewaren dan doe je er heel lang mee.Het kan dus niet in de koelkast dus zal je een andere koele plek moeten zoeken.Ik heb de bak waarin ze zitten in de gang staan want dat is bij mij het koelst.Als ze zich gaan verpoppen dan hoef je die poppen niet weg te gooien want die kun je gewoon nog aan je hamster geven.Wil je dat niet dan moet je ze gewoon weggooien(anders worden het dus torren).

Hier een foto van de drie stadia vanaf meelworm tot pop tot tor:
Afbeelding

De middelste is dus een meelpop.
Limbolandertje

Oeh leuk plaatje. Stap 1 eng, stap 2 nog een beetje enger, stap 3 whaaaaaaa. :shock: Ik hen een beetje een beestjesfobie denk ik.
Kun je die kop er gewoon af knippen? En die bodem Brinta is voeding voor ze dan? Is dan alleen de poeder genoeg? Mag je ze dagelijks geven of is het meer een snackje voor de hammies?
Morgen ben ik vrij en ga ik toch even naar de dierenwinkel of intratuin. Als ik ze te eng vind kan ik altijd nog de winkel uitvluchten. ;)
`·.Benson + Oliver

Jaimz

Bericht door Jaimz »

Ik geef ze altijd een snee witbrood,die eens per week wordt vervangen als ik de bak waarin ze zitten schoonmaak.Ik geef mijn robbies om de dag twee/drie meelwormen en dat gaat prima.

Even nog over het bewaren en ontsnappen: als je een goede,een beetje hoge bak met een deksel hebt (waar natuurlijk gaatjes in zitten) kunnen de meelwormen zeker niet ontsnappen.
SpookyH
Hamsters: Pippin
Leeftijd: 25
Contacteer:

Bericht door SpookyH »

Ik heb ze gisteren gekocht, maar in de koelkast gezet. Een paar leken dood, kan je ze dan nog wel geven? :bloos:
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
Limbolandertje

Nou wat een gedoe zeg. Ik heb twee dierenwinkels gehad en de intratuin. Nergens hadden ze meelwormen. Alleen bij de intratuin de gedroogde. Dus toen heb ik die maar meegenomen. Eerlijk is wel dat het allemaal dorpsdierenwinkels zijn maar toch. Ende gedroogde waren alleen in de winter te krijgen bij de intratuin op de vogelafdeling zei die mevrouw. We gaan vanavond maar eens kijken of ze ze überhaupt wil hebben :-) kan ik me daarna druk maken over waar ik die levende kan krijgen

-- 16 maart 2013 20:36 --

Nou krijg het heen en weer. Ze wil ze niet hebben! Wat een muts haha :lol: ik dacht nog misschien heeft ze gewoon geen honger, maar een stukje trosgierst ging er wel in. Die troela. Ik leg ze zo maar in de kooi misschien doet ze er als nog iets mee.
Weet iemand hier nog andere manieren om eiwit bij ze naar binnen te krijgen? :razz:
`·.Benson + Oliver

LoveMonster

Bericht door LoveMonster »

SpookyH schreef:Ik heb ze gisteren gekocht, maar in de koelkast gezet. Een paar leken dood, kan je ze dan nog wel geven? :bloos:
Ergens anders op dit forum stond dat ze in de koelkast in een 'slaaptoestand' gingen. Ze waren dus niet doos zoals we dachten :bloos: :lol: :lol:

:zwaai:
groetjes Esmee,
Kyra, Duitse staande korthaar
Frits, de kat
Flappy en Vlekje, de konijnen.

rust zacht, lieve Snoes
Jaimz

Bericht door Jaimz »

@Limbolandertje: Heeft ze de meelwormen al opgegeten?

@SpookyH; Je kan de meelwormen oppakken en als ze nog gaan bewegen zijn ze dus niet dood en kan je ze nog gewoon geven.
Limbolandertje

Jaimz schreef:@Limbolandertje: Heeft ze de meelwormen al opgegeten?

@SpookyH; Je kan de meelwormen oppakken en als ze nog gaan bewegen zijn ze dus niet dood en kan je ze nog gewoon geven.
Net even snel gekeken maar nee. Ze heeft er helemaal niks meegedaan. Nog niet eens aangeraakt :( ligt nog exact hetzelfde als hoe ik ze gisteravond heb neer gelegd. Ik vraag me af of ze wel snapt dat ze dat kan eten. Alle andere eetbare dingen worden eerst afgesnuffeld en dan voorzichtig geproefd. Maar hier loopt ze straal voorbij
`·.Benson + Oliver

isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

Limbolandertje, je hoeft geen meelwormen te geven hoor. En als ze ze niet eet isdat dus helemaal niet erg.
In het goede gewone basisvoer zit al genoeg eiwit en eventueel kun je eens een klein stukje gekookt eiwit geven of een stukje gekookte kip (zonder zout)
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
Limbolandertje

isabelalala schreef:Limbolandertje, je hoeft geen meelwormen te geven hoor. En als ze ze niet eet isdat dus helemaal niet erg.
In het goede gewone basisvoer zit al genoeg eiwit en eventueel kun je eens een klein stukje gekookt eiwit geven of een stukje gekookte kip (zonder zout)
Ja het begon ook als lekker tussendoortje, maar toen ik er meer over ging lezen raakte ik een beetje in de veronderstelling dat ze het nodig hebben omdat niet elk hamster voer genoeg eiwitten zou bevatten. Ik gebruik wel premium voer, maar dat is van het eigen merk van pets place. Op de zak staat dat er 16% eiwit in zit. Is dit voldoende dan?
`·.Benson + Oliver

isabelalala

Ik dacht dat het minimum op 15 gram zit.
Ken je Martin Braak? Die geeft helemaal geen dierlijk eiwit. Ze zeggen dat hij de mooiste en gezondste hamsters fokt.
Ik ga er van uit dat je met een premium hamstervoer so wie so goed zit. Wel wat verse groente, gevarieerd, bijgeven.
Dat zou voldoende moeten zijn. Vind je datje hamster moet aansterken, dan zou je kunnen denken aan wat extra eiwit in de vorm van gekookt eiwit of een blokje gekookte kip.
Er zijn natuurlijk wel meer mogelijkheden, sprinkhanen, meelwormen, maar nodig is het zeker niet.
groetjes van Isa en Gaia

Limbolandertje

Ja die ken ik zeker wel (nou ja hij mij niet maar ik ken z'n site van binnen naar buiten :razz: ) dan ga ik lekker door met dit voer en ze kreeg al om de dag iets van groente (broccoli, bloemkool, witlof, spruitjes etc) en elke zondag eet ik een gekookt ei, het is een kleine moeite daar een topje wit vanaf te halen. Dan moet ze toch alles wel hebben wat ze nodig heeft denk ik zo. Bovendien kan ik haar moeilijk onder dwang meelwormen voeren als ze ze niet wilt :lol:
Ps ik ben een beetje een Miep met heeeeel veel vragen :razz: maar uiteindelijk wil ik natuurlijk gewoon het allerbeste voor mijn diertje :bloos:
Laatst gewijzigd door Limbolandertje op 19 mar 2013, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
`·.Benson + Oliver

isabelalala

Ik denk dat jouw hamster het super heeft bij jou :+:

Als je je hamster een beetje wilt verwennen, kun je ook een pijnboompitje, zonnebloempitjes of een klein stukje brood geven. En zelf geef ik ook af en toe wat lijnzaad, sesam of een paar ongezouten pindas. Walnoot schijnen ze ook erg lekker te vinden. Een halve, met de noot er nog in. Kunnen ze aan het werk _/-o_
groetjes van Isa en Gaia

Kiryu
Hamsters: Veel :D
Leeftijd: 27

Bericht door Kiryu »

mijn hamster is gek op de sesampinda's van Hopefarms, hij hoeft maar te horen dat ik ze pak of hij rent naar me toe :lol:
maar ik denk dat ik die meelwormen ook maar eens ga uitproberen, misschien vinden mijn hamstertjes die ook wel lekker haha, en ik ben een lekker sadistisch mens dus ben zeker niet bang om ze te geven haha.
toch handig dat ik dit even tegen kwam haha
volgende week dan maar een bakje meelwormen bij de dierenwinkel halen, ik zag de vorige keer dat ze sprinkhanen hadden dus meelwormen moeten ze ook hebben toch?
If you dare to walk your own way, You'll never get lost.
Hamstery Sakura. Campbelli & Roborovski
@hamsters.in.crime
Plaats reactie