Mijn snoezige meisje

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Jinte
Hamsters: Lilly-Faye

Re: Mijn snoezige meisje

Bericht door Jinte »

Ja nagels knippen bij kleine en beweeglijke dwergjes is inderdaad lastiger dan bij een Syr ( tenzij die niet mee werkt)
Laten verdoven om nagels te laten knippen komt volgens mij zelden tot nooit voor.
Een beginners hamster zou ik een Syr niet willen noemen.
Ze zijn voor zover ik weet over het algemeen veel moeilijker tevreden te krijgen en te houden dan dwergen.
Zeker de vrouwtjes.
Maar goed dat terzijde, het ging tenslotte over nagels knippen.

Jinte

Bericht door Jinte »

Nou ze heeft zich voorbeeldig gedragen.
De assistente hield haar vast en de dierenarts heeft geknipt.
Was wel even priegelwerk voor haar.
Eenmaal thuis is Lilly-Faye wel wat van slag, logisch.
leslcor

Bericht door leslcor »

Dat is alleszins flinker dan die van ons...lol...nu kan ze er weer even tegen...
Jinte

Bericht door Jinte »

Ja ze was heel dapper.
Net als Finnley destijds.

Doen / deden al jullie hamsters moeilijk bij het knippen van de nagels?
Finnian vind er niks aan en protesteert flink en wil nog weleens flink proberen te bijten, maar het is inmiddels te doen om hem zelf te knippen.
Nivin moet binnenkort geknipt worden, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik ga dat eerst zelf proberen met hulp, mocht het niet lukken dan zal de dierenarts dat moeten doen.
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

Dappere Lilly-Faye! Hopelijk komt ze er snel weer van bij.

Hier vonden ze het niet leuk, maar ik deed het altijd met twee mensen, ik vond het nog moeilijker om het alleen te doen en ze heel erg gaan wriemelen.
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Bericht door leslcor »

Met onze robjes ging dat nog...maar onze rusjes dat is een ellende...we willen ook geen vervelende "ongelukjes"...
Jinte

Bericht door Jinte »

xAnnick schreef: 15 aug 2025, 12:58 Dappere Lilly-Faye! Hopelijk komt ze er snel weer van bij.

Hier vonden ze het niet leuk, maar ik deed het altijd met twee mensen, ik vond het nog moeilijker om het alleen te doen en ze heel erg gaan wriemelen.
Ze is nog wel wat van slag, maar al wat minder erg dan gisteren.

Ik kan het ook niet zonder hulp. ik houd vast en de ander knipt.
De nageltjes zijn veels te klein voor mijn ogen, dus ik waag me niet aan het knippen.
Jinte

Bericht door Jinte »

leslcor schreef: 15 aug 2025, 13:22 Met onze robjes ging dat nog...maar onze rusjes dat is een ellende...we willen ook geen vervelende "ongelukjes"...
Dappere Robo's !! :-)

Ik ben blij dat ik ( met hulp) inmiddels zelf de nagels van Finnian kan knippen.
Anders moest ik om de 3 maanden of zo naar de dierenarts want ze groeien erg snel bij hem.

Nee "ongelukjes" wil je zeker niet, dan maar naar de dierenarts als het niet anders kan.
Jinte

Bericht door Jinte »

Bob de Bouwer is ook weer flink bezig :-)

Ze gaat er bijv. bij 1 van 2 de blauwe pijlen in en komt er dan bij de rode pijl weer uit.
Ook heeft ze een ingang onder het bruggetje ( witte pijl)

Afbeelding

Maar goed dat haar zandbak op een plateautje staat...

Afbeelding

Ik heb maar een (halve) deksel op haar zandbak gedaan, want ze mietert er een hoop zand uit...:-)

Afbeelding
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Goed bezig! :D

Ik heb ook wel robbies gehad die het leuk vonden om hun zandbak leeg te graven (soms gooien ze het zand echt ver weg) Dan deed ik er weer zand bij en de volgende dag was het weer eruit.Dan liet ik het maar zo.
Jinte

Bericht door Jinte »

:-) :-)

Ja het is me een "rare" :-)
Op de een of andere manier moeten dingen bedekt worden of zo.
Haar loopwiel verbergt ze het liefst met bodembedekking ( niet handig want die loopt dan vast) en ik had eerst een huisje in haar zandbak en daar moeten de hoeken / zijkanten dan vol met zand gegooid worden....
En een commentaar krijg je dan als je de boel weer netjes wilt maken...en vervolgens gooit ze de boel weer vol...
Never a dull moment met Robbies :-)
leslcor

Bericht door leslcor »

Is uw hamster ook altijd zo actief wanneer je heel de bak opnieuw ingericht hebt? Die van ons maken dan direct "overuren"...
Jinte

Bericht door Jinte »

Nee, Lilly-Faye is in eerst instantie erg verbaasd en snapt er niks van dat haar huis ineens anders is en haar tunnels weg zijn. :-?
Je hoort haar denken...potver de potver...wat is dit...bij wie kan ik klagen... :-x :evil:
Nog niet bijgekomen van de schrik en de verbazing zoekt ze een plekje op ( huisje) en gaat daar dan maar slapen.
De tijd daarna gaat ze bezig met haar klachtbrief en denkt ze bekijk het, ik ga niet opnieuw beginnen met bouwwerkzaamheden, doei.
De laatste tijd noemt ze ook haar leeftijd ( 1,7 jaar) in de klachtbrief...hoe kun je dit een oudere dame aandoen...???
Maar op een gegeven moment begint ze dan toch maar weer aan haar tunnels.
En later dient ze haar nieuwe tekeningen in bij de architect en gaat ze volkomen los met haar meester bouwwerken.
Tsja en dan op een gegeven moment moet de scape weer opnieuw gedaan worden en starten we weer bij het begin van deze tekst....
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

Jinte schreef: 20 sep 2025, 20:33 Nee, Lilly-Faye is in eerst instantie erg verbaasd en snapt er niks van dat haar huis ineens anders is en haar tunnels weg zijn. :-?
Je hoort haar denken...potver de potver...wat is dit...bij wie kan ik klagen... :-x :evil:
Nog niet bijgekomen van de schrik en de verbazing zoekt ze een plekje op ( huisje) en gaat daar dan maar slapen.
De tijd daarna gaat ze bezig met haar klachtbrief en denkt ze bekijk het, ik ga niet opnieuw beginnen met bouwwerkzaamheden, doei.
De laatste tijd noemt ze ook haar leeftijd ( 1,7 jaar) in de klachtbrief...hoe kun je dit een oudere dame aandoen...???
En later dient ze haar nieuwe tekeningen in bij de architect en gaat ze volkomen los met haar meester bouwwerken.
Tsja en dan op een gegeven moment moet de scape weer opnieuw gedaan worden en starten we weer bij het begin van deze tekst....
:lol:

Groot gelijk dat ze een klacht indient, hoe durft het personeel zich met de inrichting van haar huis te bemoeien!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Jinte

Bericht door Jinte »

xAnnick schreef: 20 sep 2025, 20:41
Jinte schreef: 20 sep 2025, 20:33 Nee, Lilly-Faye is in eerst instantie erg verbaasd en snapt er niks van dat haar huis ineens anders is en haar tunnels weg zijn. :-?
:lol:

Groot gelijk dat ze een klacht indient, hoe durft het personeel zich met de inrichting van haar huis te bemoeien!
:lol: :lol:

Het personeel stuurt dan altijd een brief terug dat wanneer ze zelf haar huis zou onderhouden en schoonmaken zulke rigoureuze stappen niet nodig zouden zijn. :-)
Plaats reactie