Bericht 29 april 2019
Vragen en Antwoorden Trillen - Mercurius:
1. Wat is de naam van je hamster
= Mercurius
2. Wat voor kleur heeft je hamster
= Zwart
3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden
= Geen idee. Kwam uit de opvang. Dat was circa mei 2016. Was toen een maand of 3 oud.
4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald
= Knaagdieropvang Ijmuiden
5. Heb je informatie mbt de afkomst van je hamster, zoals kleur van de ouders. Heb je een stamboom. Zo ja, dan krijg ik die graag.
= Nee.
6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden
= Nee
7. Op welke leeftijd heb je het trillen voor het eerst geconstateerd
= Rond eenjarige leeftijd.
8. Hoe is het verloop van het trillen geweest, bv: op jonge leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op oude leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op jonge/oude leeftijd plots begonnen en vrij constant gebleven; danwel anders
= Het begon rond 1 jarige leeftijd. Werd langzaam steeds erger en heftiger.
9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt.
= De hele dag op het laatst. Ik weet alleen niet of t tijdens het slapen ook was.
10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om
= Aan het eind viel hij weleens om.
11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan
= Nee
12. Zijn je op jongere leeftijd andere dingen opgevallen, bv: -heeft je hamster van jongsafaan wijdstaande achterbeentjes -kon je hamster altijd goed in een molen lopen? Of zag je daar iets vreemds aan. Deed hij bv slechts een paar stapjes tegelijk -zag je iets van een vreemde motoriek
= Nee er was niks opvallends.
13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders
= Nee
14.Is je hamster erg mager geworden
= Ja was aan het einde nog weinig van t beestje over ondanks dat hij veel at.
15.Wat voor voeding krijgt je hamster
= Harry hamster
16. Voeg indien mogelijk een foto en/of filmpje van je hamster toe
= Filmpje heb ik niet.
Foto Mercurius: