Waarop is minimum kooimaat gebaseerd?
Moderator: Sylvia.
- Knorretje
- Dierenarts
- Leeftijd: 44
- Contacteer:
Fudgie schreef:Je kan nou eenmaal niet de eis stellen dat je ze niet weggeeft tenzij de nieuwe eigenaren hokken hebben van 1 bij 1. Dan raakt ze ze nooit kwijt.

The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.
Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Should not interrupt the person doing it.
Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Esther schreef:Ik vind het ook wel een goede vraag. Ik las laatst in een topic dat iemand zijn baby hamsters niet wilde verkopen aan iemand die een hok kleiner dan 60x40 had omdat ze zelf de ervaring had dat hamsters opleven in een mary. Dat geloof ik best, en ik snap het ook wel, maar wie zegt dat ze niet nog gelukkiger zijn in een nog groter hok. Het kan nooit groot genoeg zijn omdat je de wild situatie niet kunt nabootsen. Goede verzorging is minstens net zo belangrijk als een grote kooi.
Woeps sorry had niet gezien dat er nog een pagina tussen zat...deze bedoelde ik. De minimale eis van 60x40 vind ik meer dan redelijk, maar je kan niet eisen 1 bij 1 bijvoorbeeld.
Dat bedoelde ik eigenlijk, sorry

Maar deze hele discussie ging niet zozeer dat de minimummaat niet goed was, maar dat de miniDuna, die kleiner is dan de minimummaat, dus te klein is voor een Syr. En dat er werd gezegd dat groter niet beter is. En daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik val niemand aan die een kooi heeft die precies te minimummaten heeft, maar als er dan wordt gezegd dat een miniduna (die dus kleiner is) evenveel waarde heeft als een Gabber Jolly of Mary, dat is niet waar.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
haha indeed
Maar ik weet nog goed dat er vroeger ook ronde hamsterkooien waren, volgens mij nu uit de handel maar dat waren toen poulaire kooien, achteraf gezien ook veel te klein. Zo zie je hoe het ook verandert, de maatstaven voor goede kooien. Toen wisten we niet beter ..spreek wel over ruim 15 jaar terug hoor
Maar ik weet nog goed dat er vroeger ook ronde hamsterkooien waren, volgens mij nu uit de handel maar dat waren toen poulaire kooien, achteraf gezien ook veel te klein. Zo zie je hoe het ook verandert, de maatstaven voor goede kooien. Toen wisten we niet beter ..spreek wel over ruim 15 jaar terug hoor