Het plaatsen van foto's

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: Sylvia.

Romy S

Re: Het plaatsen van foto's

Bericht door Romy S »

Is het forum niet zo in te stellen dat bij plaatsen van te grote foto s deze automatisch worden verkleind? bij ons gebeurt dat nl wel , en scheelt de modjes weer een hoop werk, en ergenis van anderen. je hoeft ze dan niet meer om te zetten in linken .denk dat dit iets is voor de beheerder?
Laatst gewijzigd door Romy S op 18 feb 2012, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Sander.
Hamsters: Tom & Jerry
Leeftijd: 28

Bericht door Sander. »

Dat is inderdaad bij mijn forum ook zo ;) Zou erg handig zijn _/-o_
Groetjes van Sander en een pootje van Tom & Jerry (campbelli's)

R.I.P. Speedy, Pluis & Hammie
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 34

Bericht door _mona_ »

Als je foto's upload via photobucket kan je het formaat van te voren instellen. :-)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Romy S

Bericht door Romy S »

yep, is mij bekend en meerdere proggies, maar er zijn altijd bij die blijven doen, op deze manier los je echt veel op, en vooral voor de mods, het werk, soms toch wel irritatie, en bij leden ook, die zich wel netjes aan de regels houden. :D en je houdt het forum netjes
I
Moderator
Hamsters: Sonic, Silver, Collie en Becky
Leeftijd: 43

Bericht door I »

Omdat onze zeer gewenste foto-hack er nog niet is, schop ik dit topic maar weer even omhoog.

Ik heb de afgelopen dagen weer belachelijk veel foto's in links omgezet of verwijderd omdat ze veel te groot waren. Zoals ik al zei, er is nog steeds geen fotohack, dus let zelf gewoon even op of je foto's wel 640 x 640 zijn. Fluitje van een cent en het scheelt ons heel veel werk.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Haags Hopje
Leeftijd: 46
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

Ik erger me een beetje aan foto's van dode dieren in het regenboog topic.
En kan me voorstellen dat het voor meer mensen(kinderen) niet prettig kan zijn om dit openlijk zonder daar een keuze in te hebben onder ogen te krijgen.

is daar geen duidelijke regel voor dat dit soort foto's alleen als link gepost mag worden met de waarschuwing voor mogelijk schokkend?

ik kom nu in korte tijd al 2 van dit soort foto's tegen bij de regenboog.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Mwah volgens mij valt dat wel mee, tenzij het helemaal uit elkaar ligt ofzo. Maar wil je kinderen ook verbieden naar een slapende hamster te kijken omdat het schokkend kan zijn? Of kinderen verbieden te kijken als een dier dood is? Dood is iets normaals, het hoort erbij en mijns inziens hoef je kinderen niet af te schermen van de dood. Daarbij komt het nu ook weer niet zovaak voor dat mensen dat doen en het schokkend is.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Haags Hopje
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

mwah voor mij valt het ook mee en kan het ook aanzien als het in stukken ligt, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn toch?

wat een rare vragen stel je mij nu?
kinderen verbieden of afschermen? daar heb ik het toch niet over gehad?
Ik zeg juist iets over een keuze hebben!

Een slapende hamster is wat anders dan een dode...ook al ligt een hamstertje erbij alsof het slaapt, het feit is dat de tekst bij een foto genoeg zegt.

Dat jij het niet schokkend vind wilt nog niet zeggen dat het voor een ander niet is...ik vind dat je dat ook mag respecteren.
En dan maakt het ook niet uit of het vaak of weinig gebeurd.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Martin Braak
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

I schreef:Omdat onze zeer gewenste foto-hack er nog niet is, schop ik dit topic maar weer even omhoog.

Ik heb de afgelopen dagen weer belachelijk veel foto's in links omgezet of verwijderd omdat ze veel te groot waren. Zoals ik al zei, er is nog steeds geen fotohack, dus let zelf gewoon even op of je foto's wel 640 x 640 zijn. Fluitje van een cent en het scheelt ons heel veel werk.
Er zijn zoveel gratis modules die eenvoudig in te voegen zijn, ik neem aan dat Dong niet wil en hieraan niet aan begint. Of?....

Mijn foto's zijn 800 breed en ik ben zoals jullie gemerkt hebben, gestopt met foto's plaatsen. We moeten meegaan met de tijd.
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Haags Hopje schreef:mwah voor mij valt het ook mee en kan het ook aanzien als het in stukken ligt, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn toch?

wat een rare vragen stel je mij nu?
kinderen verbieden of afschermen? daar heb ik het toch niet over gehad?
Ik zeg juist iets over een keuze hebben!

Een slapende hamster is wat anders dan een dode...ook al ligt een hamstertje erbij alsof het slaapt, het feit is dat de tekst bij een foto genoeg zegt.

Dat jij het niet schokkend vind wilt nog niet zeggen dat het voor een ander niet is...ik vind dat je dat ook mag respecteren.
En dan maakt het ook niet uit of het vaak of weinig gebeurd.
Nouja dan kun je ook vragen of mensen er de volgende keer bij zetten 'Hier slaapt hij'. :')

Nee sorry, als een hamstertje er gewoon mooi bij ligt zie ik echt geen problemen. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die een dood hamstertje schokkend vinden? :bloos:
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
morgantcm
Moderator
Leeftijd: 41

Bericht door morgantcm »

Toch is dat wel degelijk zo, Lianne. We hebben het ook gewoon vermeld in de FAQ van de Regenboogbrug: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... #p10712267 Jong of oud, sommige mensen hebben er gewoon moeite mee en dan is een linkje vaak net even wat beter. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze de foto willen zien of niet.
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / †06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / †15-02-2010)
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Dan zou hij ook wel helemaal weg mogen, ik post geen foto's zodat mensen eerst op een link moeten klikken. Oke correctie, zodat ik later zelf op een link moet klikken, dan kan ik hem ook wel weer opzoeken ofzo als ik graag moeite wil doen. En dat iemand zich er aan ergert vind ik nou niet echt een goede reden. Ik erger/irriteer (whatever) me dood aan d/t fouten, als/dan fouten, enzovoorts maar niemand die daar ook maar wat mee doet. ;)
Maxi14

Bericht door Maxi14 »

Beetje flauw om over taalfouten te beginnen (ook al is dat met wink-smiley), als er gewoon duidelijk in de forumregels staat dat het niet is toegestaan. Ik vind het een overigens een goede regel.
groetjes Femke

Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth.
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Tja taalfouten zouden eigenlijk ook niet toegestaan moeten zijn, we hebben gewoon goed onderwijs. -.-

Maargoed, ik vind het onrechtvaardig, al helemaal omdat je tegenwoordig van dat soort dingen niet eens meer op de hoogte wordt gebracht. Niet alle minder gangbare regels zitten standaard in mijn hoofd, als ik er van op de hoogte word gebracht dat mijn foto wordt veranderd in een link kan ik nog reageren, maar soms worden dingen wel iets te automatisch gedaan vind ik. Ik vind het echt oneerlijk, ook al is het tegen de regels, als je stelselmatig nou de regels overtreedt kan ik het me voorstellen, maar zomaar zonder pardon iemands foto veranderen in een link zonder dat iemand het weet? Als Chantal er niet over was begonnen had ik het dus pas gezien als ik na een paar maand het topic weer had opgezocht..
Mimosa
Leeftijd: 32

Bericht door Mimosa »

Wat voor moeite is het nou om gewoon een foto even te veranderen in een linkje Lianne? En er vervolgens zelf op te klikken.. Er zijn mensen die dat gewoon niet prettig vinden om te zien. Zelf had ik het ook met de foto van Joey, die vond ik ook niet heel prettig. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die er nog meer moeite mee hebben dan ik nu had.
Plaats reactie