waar laat je je hamster als je zijn hok schoonmaakt?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

is het sneu om je hamster in een (schoenen)doos te zetten?

ja
20
26%
nee
28
36%
ligt eraan
29
38%

Totaal aantal stemmen: 77

inge891
Hamsters: shirley
Leeftijd: 26

Re: waar laat je je hamster als je zijn hok schoonmaakt?

Bericht door inge891 »

ik heb op andere forumberichten weer gehoord dat een loopbal slecht is en je hamster zijn pootje erin kan breken. voor 5/10 minuutjes gebruik ik de hamsterbal, echt niet langer. het verschonen duurt bij mij ongeveer een half uur(minimaal) hem in zijn kooi laten zitten is ook geen optie en een hamsterren is onhandig, daarin moet je hem goed in de gaten houden...
heeft er iemand een id voor iets waar ik hem heel even in kan doen, dat beveiligd is en goedkoop? --->transportbakje is echt een goede tip maar weet iemand waar ik die kan kopen?
ik zoek:
-iets veiligs
-iets dat overdekt is
-iets waar mijn hond niet bij kan
-iets waar ik hem in kan laten zonder dat ik hem in de gaten moet houden
-iets dat echt niet duurder dan 10 euro moet zijn(voor die 1x er week wil ik echt niet zoveel geld besteden ;) )

als iemand een idee heeft, wil je dan meteen de link erbij geven waar ik dat ding kan kopen?(ik kon niks vinden ca vervoersbakken in dierenwinkels, misschien is er online iets te koop...)

groetjes van shirley en de rest van onze beestenboel;)
kimberley1998
Hamsters: 3 nezen 2 robs 2 syren 1 rusje
Leeftijd: 27

Bericht door kimberley1998 »

misschien kun je even bij Zooplus kijken?
Mijn Neesjes!

Ik zal Knabbel, Babbel, Speedy, Flora en Felix NOOIT VERGETEN
WilmaHoogl
Hamsters: Merlin/ Nibble (overleden)

Bericht door WilmaHoogl »

Mijn hamster verbleef inderdaad altijd in een transportbakje.. Maar dan wel eentje voor Cavia's, zodat hij wat ruimte had. Die bakken van plastic die goed afsluitbaar zijn en lekker ruim en ademend zijn bv te koop bij Pet's Place (dierenwinkels), Intratuin, Welkoop... :-)

-- 11 mei 2012 17:26 --

Hier een link:
http://hamsterkooishop.nl/hamsterkooi-a ... ter-1.html
Sannah.
Leeftijd: 28

Bericht door Sannah. »

Deze lijkt me ook goed, en iets goedkoper ;)
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... tbox/67636
Liefs Sannah
&
katten Jip&Janneke en paardje Kamillo

Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
AgentP
Hamsters: Noddy
Leeftijd: 34

Bericht door AgentP »

Ik laat de mijne altijd in haar transportkooitje lopen en dan doe ik het klepje dicht :D . Ik doe er wel altijd eerst wc-papiertjes in want anders zit ze in zo'n kaal plastic ding en daar houdt ze niet van.. ook doe ik er meestal wel 2 of 3 zaadjes in zodat ze wat te knagen heeft. Het is niet zo dat ik uren bezig ben maar ze heeft er een hekel aan opgesloten te zitten in iets wat niet haar vertrouwde omgeving is.

-- 11 mei 2012 20:45 --
inge891 schreef:ik heb op andere forumberichten weer gehoord dat een loopbal slecht is en je hamster zijn pootje erin kan breken. voor 5/10 minuutjes gebruik ik de hamsterbal, echt niet langer. het verschonen duurt bij mij ongeveer een half uur(minimaal) hem in zijn kooi laten zitten is ook geen optie en een hamsterren is onhandig, daarin moet je hem goed in de gaten houden...
heeft er iemand een id voor iets waar ik hem heel even in kan doen, dat beveiligd is en goedkoop? --->transportbakje is echt een goede tip maar weet iemand waar ik die kan kopen?
ik zoek:
-iets veiligs
-iets dat overdekt is
-iets waar mijn hond niet bij kan
-iets waar ik hem in kan laten zonder dat ik hem in de gaten moet houden
-iets dat echt niet duurder dan 10 euro moet zijn(voor die 1x er week wil ik echt niet zoveel geld besteden ;) )

als iemand een idee heeft, wil je dan meteen de link erbij geven waar ik dat ding kan kopen?(ik kon niks vinden ca vervoersbakken in dierenwinkels, misschien is er online iets te koop...)
Ik heb een transportbox gekocht via internet pleinshoppen.nl heette die site. Het merk is Europet en hij koste maar 2,99 euro :) helemaal niet duur dus. Het is een beetje te vergelijken met een transportbox waar je je kat in doet alleen is deze een paar maatjes kleiner. Ik heb mijn hamster boven staan dus mijn honden kunnen er sowieso niet bij maar ik denk niet dat ze in staat zijn deze open te krijgen hoor. Succes!
Een knuffel van Noddy
Rust zacht P'tje
inge891

Bericht door inge891 »

Bedankt voor alle links, ik ga ze bekijken! :D
maikiemai
Hamsters: Nugget
Leeftijd: 42

Bericht door maikiemai »

Mijn Teddy loopt gewoon los als ik zijn kooi doe, maar ja hij loopt 's avonds altijd los ;-) als hij uit logeren gaat kan dat niet en dan gaat ie in de bal... Vroeger zette ik het bovenste gedeelte op tafel, werkt ook prima.
Groetjes Maike en Balou !

† De Syrtjes Nugget, Teddy, Hummel, Ukkie en Pluis, Onkie & Donkie, Moppie, Zus & Tut en de robotjes Humpie en Dumpie, rust zacht...
xCaitlin
Hamsters: Chanel♥Sushi♥Muffin♥Saartje♥
Leeftijd: 27

Bericht door xCaitlin »

Ik laat de mijne meestal rennen in de kamer, er staat niks alleen een bureau met 5 kooien, ook al kan ik hem in in van de 2 leegstaande kooien zetten, maar zo hebben ze ook wat beweging&zien ze meer dan alleen hunkooi&enigste ren optie hun rad. Als ik jou was zou ik een transportbakje kopen, het is zoals de rest inderdaad zegt erg fijn en kan je meteen ook gebruiken voor als je naar de dierenarts moet! :-) x
Een moment met mijn hamster is een moment om nooit te vergeten!
Love Sushi, Muffin, Saartje&Gigi<3 R.I.P Chanel 2011 beste vriendje ;(
inge891

Bericht door inge891 »

Al gaan we er niet van uit dat ik snel naar de dierenarts moet ;)
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Op Marktplaats staan ook vaak goedkope transportbakjes te koop.
inge891

Bericht door inge891 »

Jaimz schreef:Op Marktplaats staan ook vaak goedkope transportbakjes te koop.
ik had er laatst een gezien maar die was in combiatie met een hok... ik zal verder kijken ;) bedankt voor de tip! :-)
Aspidochelone
Hamsters: Kyra

Bericht door Aspidochelone »

Ik laat haar ook gewoon in haar bal rondlopen
Meneer Jalink
Hamsters: Nommie
Leeftijd: 48

Bericht door Meneer Jalink »

Eerst gebruikte ik een hoge rechthoekige doos, waarin de goudhamster van mij niet omhoog kon proberen te klimmen. Wel slaagde hij erin om in een hoekje erdoor te knagen. Op dit moment heb ik net een nieuwe kooi, maar zal net zoals bij zijn oude te kleine kooitje, wachten tot Snuffie in zijn huisje slaapt, dan de bovenkant van de kooi naast de bak zetten. De hamster uit zijn huisje halen en overplaatsen in het bovenwerk. Ik moet wel goed opletten, want Snuf is zo al 2 keer ontsnapt. Een enkel beugeltje vergeten in te trekken, of een klepje niet goed afsluiten, en het is zoeken. Na het schoonmaken moet ik alle sluitingen controleren, want Snuffie is heel sterk want hij slaagde erin om de bovenkant eens om hoog te tillen en ertussen door te ontsnappen, weet niet precies hoe hij dat deed, opeens liep hij los in de woonkamer toen hij nog op het dressoir stond. Een gewone doos is voor Snuffie dus niet sterk genoeg.
xCiiss
Leeftijd: 32

Bericht door xCiiss »

De mijne blijft gewoon in zijn aquarium. Haal gewoon zijn spullen eruit, haal er een schepding doorheen (was voorheen zo'n schepje voor de waspoeder) en vul het dan gewoon weer met zaagsel etc. meneer vind het helemaal niet erg hij gaat gewoon rustig in een hoekje zitten kijken naar wat ik doe en als alles weer op zijn plek staat gaat ie alles even goed leggen voor hij terug duikt in zijn holletje. Het scheelt overigens wel dat Ayron in zijn hol poept/plast (erg smerig als je het mij vraagt, gezien hij er ook nog eens slaapt .. -.-) dus zijn bak is over het algemeen erg schoon. Ik vind het in ieder geval niets om hem telkens van bak naar bak verhuizen, heb ik nog nooit gedaan. Natuurlijk is het ook wel handig dat het aquarium van glas is, dus dat is ook wat makkelijker leeghalen. :)

Ik had trouwens ooit eens gelezen dat een loopbal heel erg slecht is ? Alleen al wegens het feit dat het ding doordendert als de hamster wil stoppen met lopen ? :-|
† R.I.P. La Russel's Ayron 13-01-2012 ~ 22-09-2013 †
Ilias
Leeftijd: 28

Bericht door Ilias »

Ik zet men hamster altijd in de bol? En hij loopt echt veel? Hij vind het wel leuk hoor.
Plaats reactie