5900 verwaarloosde knaagdieren gered

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Bellisima

Re: 5900 verwaarloosde knaagdieren gered

Bericht door Bellisima »

Wat super dat zoveel mensen hun best doen onderdak te vinden/bieden voor deze diertjes.

Ik heb vanavond bij Fiene van Stichting Dieren onder Dak 2 hamstertjes opgehaald die vanmiddag uit Veldhoven zijn gekomen, piepklien nog 15 en 18 gram, maar ze zien er goed uit.

mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

Net via twitter bericht gestuurd aan
volghamster
partijvoordedieren
mariannethieme (neemt 2weken proefverlof las ik weet niet of ze het dus leest)

Vrijwilligers zet hem op!ik hoop op een gekkenhuis, niet fijn voor jullie maar goed teken voor de dieren

edit: net ook estherouwehand bericht gestuurd via twitter
Laatst gewijzigd door mar77 op 01 mei 2011, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Marielle
anks

Bericht door anks »

Zonnebril in je haar?
Het is morgen 16 graden... ;)

Pieno schreef:Okee, ik zie wel wie er morgen allemaal is. Ik ben te herkennen aan... uuuuhmmm... Bruin haar in een staart, bril op, of rode zonnebril op (of op mijn hoofd). :P
-- 01 mei 2011 22:01 --

Tot hoelaat kun je beestjes halen?
Esther A
Leeftijd: 60

Bericht door Esther A »

Pieno schreef:Even trouwens voor het beeld bij al het gepraat. Deze kleine zit nu even bij mij, maar mag door. :)

Afbeelding
Ik heb er hier heel veel van, 8 geloof ik,. die allemaal opgehaald kunnen worden. Ik geloof dat het campbelli's zijn en die kunnen dan evt. met zijn tweetjes verhuizen :D. Wij hebben overigens 55 beestjes bij dunja meegenomen. Één babysyrtje is net doodgegaan in mijn handen, er is nog een ander baby'tje dat heel sterk lijkt en net sojamelk uit een spuitje heeft gedronken bij gebrek aan beter. We weten niet wie de moeder is dus zitten ze nu nog met 2 vrouwtjes en 1 baby in een hokje.
Gelukkig gaat er een heel stel dieren, waaronder 3 groepen/nesten gerbils dinsdag naar Hilda, degerbil.nl.
Ik ben helemaal gaar, nog steeds hokken aan het klaarmaken, pffff.
Overigens zijn alle beestjes heel erg mooi, gezond en bovendien erg lief, zelfs ik, de hamster-anti-heldin, durfde alles zo op te pakken en ben niet gebeten.
Ik heb overigens veel van die gevlekte campjes, 8 stuks, een paar mooie syren, waaronder 3kleurtjes en zwart-wit gevlekte, langhaartjes en nog 2 nestjes met lieve kleine rusjes, witte, wildkleur en beige. foto's volgen ooit nog, als ik weer tijd krijg....
Geweldig dat zoveel mensen vandaag naar Veldhoven zijn geweest. Wel heel droevig voor die arme lieve diertjes die achter moeten blijven, stuk voor stuk zijn het schatjes.... Hopelijk worden er nog veel geplaatst...
Groetjes, Esther
Pieno
Hamsters: Penny en Cindy

Bericht door Pieno »

anks schreef:Zonnebril in je haar?
Het is morgen 16 graden... ;)
Oeps! :) Ik dacht dat het weer zo warm zou worden vandaag
Tot hoelaat kun je beestjes halen?
Ik denk uiterlijk 5 uur.

@Esther: Ja, dat je zo veel van die bonte Campbelli's hebt is mijn schuld. ;) Die leken me wel goed herplaatsbaar omdat ze er zo leuk uitzien. :)
anks

Bericht door anks »

Met wie kan ik even contact hebben over informatie voor hamsters.. mijn vriendin wil er morgen 1 of 2 gaan halen maar ik weet vrij weinig over die beestjes..
Yalenka
Leeftijd: 38

Bericht door Yalenka »

Ik merk dat er veel mensen nog een taxi nodig hebben maar dat het lastig is om dit op korte termijn te regelen. Is er ook iemand die de dieren tijdelijk (een aantal dagen) op kan vangen? En is er ergens een mogelijkheid (vanuit het NOP???) om reismandjes te lenen? Dan zouden er nog meer dieren gered kunnen worden.
ikkeislaura
Hamsters: Lilli
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door ikkeislaura »

Waren er ook caafjes kreeg ik het verzoek via hyves..
Groetjes Laura
Trotse mama van Jorben & Jaëlle en BIB042014
Pieno
Hamsters: Penny en Cindy

Bericht door Pieno »

Nee, geen cavia's.

Hamsters, gerbils and muizen.
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Ik kan tijdelijk wel wat beestjes opvangen hier, dan zijn ze dus in Helvoirt op te halen.
Als ik maar uiterlijk dinsdagochtend weet hoeveel en wat voor soort, en dat degenen die dieren reserveren ze ook werkelijk op komen halen. Ik heb weinig zin om hier uiteindelijk met 20 hamsters te blijven zitten.

Sorry overigens als ik (hier en in PM's) wat kortaf ben; de PM's/mails/posts komen sneller binnen dan ik ze kan verwerken. Ik krijg de dingen nog steeds niet echt op een rijtje zo :P
Groetjes van Eveline
Simone-de-hammie
Hamsters: 21
Leeftijd: 34

Bericht door Simone-de-hammie »

Wat een redding! Ze maken die dieren alsnog af.
1500 lijkt wel veel, en het is ook heel wat, maar er worden elke week 3000 hamsters verkocht in dierenwinkel's
Als ze ze nog 1 week houden kunnen er veel meer worden opgehaald :(
[url]=http://www.geelkerkenwever.webklik.nl[/url]
Hamstery Geelkerken-Wever
Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 49
Contacteer:

Bericht door Plumeau »

Eveline schreef:Ik kan tijdelijk wel wat beestjes opvangen hier, dan zijn ze dus in Helvoirt op te halen.
Als ik maar uiterlijk dinsdagochtend weet hoeveel en wat voor soort, en dat degenen die dieren reserveren ze ook werkelijk op komen halen. Ik heb weinig zin om hier uiteindelijk met 20 hamsters te blijven zitten.

Sorry overigens als ik (hier en in PM's) wat kortaf ben; de PM's/mails/posts komen sneller binnen dan ik ze kan verwerken. Ik krijg de dingen nog steeds niet echt op een rijtje zo :P
Tip: maak een lijstje en kopieer die kort voor vertrek even in een post. Dan weten alle bellers of hun bestelling goed is doorgekomen... ;)
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door Knorretje »

Nog een keertje hier ook:
Morgen worden er een aantal hamsters opgehaald en naar Utrecht gebracht, die vervolgens met mijn moeder mee naar Gronginen reizen met de trein. De teller staat inmiddels op 17 (5 voor mijn moeder zelf die ze gaat houden, 6 die onderweg worden overgedragen en 6 die bij mijn moeder thuis worden opgehaald). Als er nog iemand is die een of meerdere hamsters wil opvangen of een permanent huis wil geven, en die of morgen in Meppel of Haren kan ophalen als mijn moeder daar is, of bij mijn moeder thuis ophalen op korte termijn, stuur mij dan even een bericht. Morgenochtend gaat degene die de hamsters gaat halen naar Veldhoven, dus voor die tijd moet ik het weten. Hamsters kunnen evt even bij mijn moeder logeren, in overleg (afhankelijk van hoe lang, etc)

Dus: als iemand nog een diertje zoekt en die in Haren (net onder Groningen) kan ophalen, laat het mij weten, en we proberen of we die morgen direct mee kunnen krijgen. Ieder dier is er eentje!
Laatst gewijzigd door Knorretje op 01 mei 2011, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Kris
Leeftijd: 41

Bericht door Kris »

hamsterbeer schreef:@Kris

Wat voor mij staat is zeker, ze hebben allebei bevestigd ze vrijdag op te komen halen. :)
Nu kreeg ik wil het volgende berichtje :lol:

hallo
ik wil er 4
maar woon in middelburg en heb geen auto en ik kom op 9 mei terug van vakantie

.... Niet echt nuttig. :p
Had jij mijn pb nog gehad??
knaagdierencentrum
Contacteer:

Bericht door knaagdierencentrum »

mochten er nog ratten en muizen zitten die kunnen naar de regio Emmen
Naar stichting la gula lupis men heeft alleen geen vervoer

Ook kunnen er nog wat dieren naar snuitje in wittewierum die kunnen ws wel mee in de lift naar Veendam en vanuit Veendam naar Wittewierum
Plaats reactie