Oog

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Re: Oog

Bericht door I »

Er kan geen nieuw oogje zitten. Hamsters zijn best flexibel, maar als ze hun oog kwijt zijn, groeit er echt geen nieuwe terug. Waarschijnlijk zie je de restanten van het oude oogje, of gewoon een lege oogkas. Ik zou het na laten kijken door een dierenarts, want het klinkt echt niet goed.

Als ik een hamster was, zou ik die staven ook niet eten, hoeveel je er ook geeft. Probeer eens gemengd hamstervoer (bij voorkeur zonder biks, want dat eten ze toch vrijwel niet), geef daarnaast extraatjes: nootjes, pitjes, meelwormen, stukje ei en Brinta met koffiemelk. Als hij het niet gewend is, geef dan eerst kleine porties groente en fruit. Daar zitten veel meer nuttige voedingsstoffen in dan in die chemische geperste staafjes.

Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Noa m
Hamsters: Geen op het moment

Bericht door Noa m »

Ooo oké zijn die niet goed ?? En ik weet zeker dat er een oogje zit er zat waarschijnlijk een bult die is nu gekrompen en het oogje weer te zien. Hij reageerde ook als je je hand daar houd ofzo of een snoepje kijkt hij

-- 04 sep 2013 16:01 --

Het lijkt een beetje op een ontstoken oog net zoals wij hebben
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Nou ja, of het goed is of niet, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik vind die alles in één brokjes niet goed. Het is chemisch in elkaar geperst, onsmakelijk, saai en je hebt zelf eigenlijk geen idee wat je je hamster nou voert. Het verbaast me ook niets dat hij het niet / slecht eet. Een hamster hamstert van nature, die is lekker met pitjes en graantjes in de weer en die zijn behoorlijk kieskeurig. Met die staafjes ontneem je hem gedeeltelijk zijn natuurlijke gedrag. (wat valt er nou te scharrelen, te pellen en te hamsteren aan die grote geperste staven?)

Als dat oogje eruit is, dan komt het niet terug. Ik kan verder vanaf hier ook geen diagnose stellen, al doet je omschrijving heel sterk denken aan een oogprolaps. Misschien dat het oogje verschrompeld is, maar dat zal echt een dierenarts moeten bekijken. Ik zou dat uitleggen aan je ouders en vragen of je nogmaals mag gaan.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Noa m

Bericht door Noa m »

Hoi
Ik heb net nieuwkomer gehaald van beaphar is dat goed ??
En ik maak vanavond wel foto's denk ik
Dan kunnen jullie het zien

-- 04 sep 2013 16:51 --

Ik heb even gegoogld en het lijkt op een ontstoken oog
Rossigmormel
Leeftijd: 37

Bericht door Rossigmormel »

Ook met een ontstoken oog zul je naar de dierenarts toe moeten Noa. Het beste kun je even een afspraak maken zodat de dierenarts een diagnose kan stellen en de juiste medicijnen voor kan schrijven. Voor ons is het zonder foto's en ook nog eens op afstand natuurlijk niet mogelijk om het beste advies te geven. Morgenochtend gelijk even de dierenarts bellen dus! :)
Noa m

Bericht door Noa m »

het is inorde'
Sasja&Pip
Hamsters: George

Bericht door Sasja&Pip »

is het weer helemaal over dan ?
Lieve Pip, rust zacht. Je hebt nu geen pijn meer !
Plaats reactie