Meelwormen
Moderator: Sylvia.
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Re: Meelwormen
Mijn hamsters eten gedroogde meelwormen prima. Ze hebben wel nooit levende gehad, dus misschien speelt dat wel mee. 
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
- Limbolandertje
- Leeftijd: 38
Haha ik heb de reactie op het laatste moment nog aangepast en er 'mijn' voor gezet.
Ik vond je naam al zolang leuk, maar had geen vrouwtjes. Nu er eindelijk een vrouwtje is was de keuze snel gemaakt.
Maar even terug weer naar de meelwormen. Dit weekend ga ik een proefje vragen bij de dierenwinkel. Een paar levend wurmpjes. Kijken of ze die wel wilt hebben. Dat zit ik niet meteen per ongeluk met bijvoorbeeld een kilo meelwormen opgescheept
-- 30 maart 2013 14:08 --
Zo de dierenwinkel was open vandaag. (vrijdagavond is hier normaal koopavond maar ik was even helemaal vergeten dat het goede vrijdag was
)
De man in de dierenwinkel in horst kent mij ondertussen wel maar keek toch even raar toen ik zei dat ik de hamster meelwormen wilde geven
of ik wel wist dat ik ze dan beter in de koelkast kon zetten? Jaa dat weet ik ondertussen
hij heeft er wat meegegeven en ze in een heel mooi groen plastic doosje gedaan met luchtgaatjes. Die staan nu in de schuur. Mijn moeder hield namelijk niet op met gillen toen ik vertelde wat er in het doosje zat
We gaan vanavond mee maken of Mila ze wil eten
Maar even terug weer naar de meelwormen. Dit weekend ga ik een proefje vragen bij de dierenwinkel. Een paar levend wurmpjes. Kijken of ze die wel wilt hebben. Dat zit ik niet meteen per ongeluk met bijvoorbeeld een kilo meelwormen opgescheept
-- 30 maart 2013 14:08 --
Zo de dierenwinkel was open vandaag. (vrijdagavond is hier normaal koopavond maar ik was even helemaal vergeten dat het goede vrijdag was
De man in de dierenwinkel in horst kent mij ondertussen wel maar keek toch even raar toen ik zei dat ik de hamster meelwormen wilde geven
We gaan vanavond mee maken of Mila ze wil eten
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
`·.Benson + Oliver
- isabelalala
- Hamsters: Gaia
Amy, je bedoelt gedroogde meelwormen toch? Die verpoppen niet hoor 
groetjes van Isa en Gaia
Dag lieve Myra en Belletje
Dag lieve Myra en Belletje
- Hamster-Amy
- Hamsters: Chanel en Mango
- Leeftijd: 26
- Contacteer:
Ja, ik had nog gezegd dat 1 KILO heel erg veel is voor 2 hamsters
en ja ik bedoel gedroogde, en ik denk dat het op zich wel meevalt met de hoeveelheid 
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x
Amy - - - / 18-10-2013
Amy - - - / 18-10-2013
- Limbolandertje
- Leeftijd: 38
Nou mensen ik denk dat ik wel mag concluderen dat ze ze gewoon niet lust. Of het nu leven is of dood. Ze wil gewoon niet, naja zo erg is dat natuurlijk niet. Er zijn genoeg dingen die ze wel lekker vind. Alleen zijn die allemaal meteen zo ongezond
Wat ik wel nog even wilde zeggen was dat toen ik ze uit de schuur ging pakken ze allemaal doodstil lagen in het bakje. Echt een slaaptoestand dus. Maar nu ze een uurtje binnen staan bewegen ze vrolijk door het bakje. Het grappige is als je zelf stil ben hoor je ze tikken in het bakje, whaaaaa
Wat ik wel nog even wilde zeggen was dat toen ik ze uit de schuur ging pakken ze allemaal doodstil lagen in het bakje. Echt een slaaptoestand dus. Maar nu ze een uurtje binnen staan bewegen ze vrolijk door het bakje. Het grappige is als je zelf stil ben hoor je ze tikken in het bakje, whaaaaa
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
`·.Benson + Oliver
- Hamster-Amy
- Contacteer:
ill ill ill hou erover op! ik heb gelukkig gedroogde besteld!
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x
Amy - - - / 18-10-2013
Amy - - - / 18-10-2013
Wat is daar vies aan? Heb ik iets gemist?
Mijn hamsters vinden gedroogde meelwormen ontzettend lekker. Ze rennen er meteen op af. De robbies hebben toen ze jong waren bij Nella wel levende gehad(tenminste, ik denk dat Nella levend voert). Het maakt ze hier dus echt niet uit. Alleen mijn syr lust geen meelwormen.
Ik geef ze gedroogd omdat ik echt niet blij word van levende meelwormen. In groep 4 moesten wij voor een bakje meelwormen zorgen en ik vond het vreselijk vies en eng. Overigens wil ik die dingen echt niet in mijn koelkast hebben. Vroeger hadden we eens een bakje maden in de koelkast(mijn vader deed graag aan vissen) en toen was het bakje dus omgevallen... In de schuur zetten is ook geen optie, aangezien we daar nog steeds een muizenplaag hebben.
En gedroogd durf ik ze niet eens met mijn blote handen op te pakken.
Mijn hamsters vinden gedroogde meelwormen ontzettend lekker. Ze rennen er meteen op af. De robbies hebben toen ze jong waren bij Nella wel levende gehad(tenminste, ik denk dat Nella levend voert). Het maakt ze hier dus echt niet uit. Alleen mijn syr lust geen meelwormen.
Ik geef ze gedroogd omdat ik echt niet blij word van levende meelwormen. In groep 4 moesten wij voor een bakje meelwormen zorgen en ik vond het vreselijk vies en eng. Overigens wil ik die dingen echt niet in mijn koelkast hebben. Vroeger hadden we eens een bakje maden in de koelkast(mijn vader deed graag aan vissen) en toen was het bakje dus omgevallen... In de schuur zetten is ook geen optie, aangezien we daar nog steeds een muizenplaag hebben.
En gedroogd durf ik ze niet eens met mijn blote handen op te pakken.
In de regenboogbrug ~ Scooby-dooby doo(Rus) ~ Stuffie(Rus) ~ Chibii(Rus) ~ Nimpie(Rus) ~ Drake(Robbie) ~ Kyle Broflovski(Syr) ~ Michelangelo(Robbie) ~ Josh(Robbie) ~ Jelly Bean(Rus) ~ Nymphia(Rus) ~ Bayleef(Camp) ~ Sakura(Syr)
- Hamster-Amy
- Contacteer:
ik ook echt niet, ik koop gewoon een pincet 
Amy - - - / 18-10-2013
Amy - - - / 18-10-2013
- Hamster-Amy
- Contacteer:
ik heb de meelwormen opgehaald! ik durf gewoon niet te kijken ( mijn moeder heeft ze opgehaald bedoel ik ) ze zitten nog in de doos, maar ik kan gewoon niet kijken
illl.,....zo eng
Amy - - - / 18-10-2013
Amy - - - / 18-10-2013
- Samantha.
- Hamsters: 0
- Leeftijd: 33
Ik heb een hele bak met levende en ik ga er gewoon met mijn handen door.
Maar droge meelwormen zijn echt niet vies.
Maar droge meelwormen zijn echt niet vies.
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.
In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
-
ElanorL
- Leeftijd: 34
- Contacteer:
Mijn Rusje lust de gedroogde heel graag. Mijn Syr lustte ze dan weer totaal niet. Ik heb wel nooit levende gehad voor mijn hamsters dus ik weet niet of ze dat liever zouden eten.
Ik vind ze ook niet vies. Ik ben er al van kleinsaf aan gewend van de hagedissen vroeger. De gedroogde pak ik ook gewoon zo op met mijn handen. Voor de levende heb ik wel altijd een pincet gebruikt, maar dan ook deels omdat de hagedissen niet echt voorzichtig waren en nogal gulzig dus je moest altijd wat opletten voor je vingers als je ze eten gaf. Zo'n grote sprinkhanen zijn veel viezer en die gaven we ook (wel met pincet ook).
De reden waarom ik dan toch geen levende heb, is omdat hier niet echt een dierenwinkel in de buurt is die ze levend verkoopt. En ook omdat ik mijn Rusje er nu 1 per dag ongeveer geef, dus ik ben bang dat zo'n bakje levende meelwormen met 1 of 2 hamsters niet op tijd leeg is.
Ik vind ze ook niet vies. Ik ben er al van kleinsaf aan gewend van de hagedissen vroeger. De gedroogde pak ik ook gewoon zo op met mijn handen. Voor de levende heb ik wel altijd een pincet gebruikt, maar dan ook deels omdat de hagedissen niet echt voorzichtig waren en nogal gulzig dus je moest altijd wat opletten voor je vingers als je ze eten gaf. Zo'n grote sprinkhanen zijn veel viezer en die gaven we ook (wel met pincet ook).
De reden waarom ik dan toch geen levende heb, is omdat hier niet echt een dierenwinkel in de buurt is die ze levend verkoopt. En ook omdat ik mijn Rusje er nu 1 per dag ongeveer geef, dus ik ben bang dat zo'n bakje levende meelwormen met 1 of 2 hamsters niet op tijd leeg is.
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintje Marie.
https://www.facebook.com/HamsteropvangNona/
https://www.facebook.com/HamsteropvangNona/
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 34
God, ik wil mijn nieuwe hamster wel levende geven, vooral als ze ze graag hebben, maar die wurmpjes zijn zo nasty!
Door jullie comments ben ik het wel aan het overwegen om te proberen, zou je ook meelwormen bij de viswinkel kunnen kopen? Of worden die niet gebruikt als aas? Weet iemand toevallig of deze even goed zijn als die van de dierenspeciaalzaak? (Volgens mij verkopen ze geen meelwormen in de dierenwinkels hier, maar we hebben wel een viswinkel waar ze aas verkopen)
Door jullie comments ben ik het wel aan het overwegen om te proberen, zou je ook meelwormen bij de viswinkel kunnen kopen? Of worden die niet gebruikt als aas? Weet iemand toevallig of deze even goed zijn als die van de dierenspeciaalzaak? (Volgens mij verkopen ze geen meelwormen in de dierenwinkels hier, maar we hebben wel een viswinkel waar ze aas verkopen)