Jaimz schreef: 19 apr 2023, 13:53
Pluisje is een mooi dikkertje
Cutie ziet er nog steeds verfrommeld uit,maar daar kan hij ook niks aan doen.Als hij verder maar happy is.
Da's waar Jaimz, daarom dat we telkens twijfelen om nog een extra druppel stronghold te geven maar we zien hem niet overdadig krabben of zo dus proberen we het toch uit te stellen zo lang als het kan...we bekijken het dag/dag...hier vallen jammer genoeg geen goede beslissingen te nemen...het is kiezen voor het minst slechte zonder eigenlijk met zekerheid te weten welk dat is...
Pluisje relaxt op bureau (is zich lekker aan het wassen)...heeft natuurlijk ook een grote hoeveelheid eten met zich mee voor als ze een klein hongertje zou krijgen...
Cutie heeft in de loop van vorige week toch weer een druppeltje stronghold gekregen...blijkbaar zonder al te veel bijwerkingen...Pluisje is haar eigen brave zelve als ze gezellig met mij meegaat (is hierna gewoon in slaap gevallen op mijn bureau aan het toetsenbord)...wat ben je toch een superlief hamstertje Pluisje...
Daarnet een briefje gevonden op mijn toetsenbord....en dan maar direct een grote noot gekraakt en hamsterstil in het terrarium gelegd teneinde onze kleine birthdayhamster niet onnodig wakker te maken.
Slaap maar lekker verder Cutie en droom van een grote noot op je verjaardag...wie weet komen je wensen/dromen uit wanneer je de oogjes opent.
Jaimz schreef: 29 apr 2023, 08:27
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd Cutie!
Bedankt Jaimz, het was een beetje een verjaardag in mineur want we beseffen allemaal dat we het gevecht tegen de tijd en tegen Cutie's kaal worden aan het verliezen zijn...maar ja, genieten van de dag en hetgeen ons nog rest.....
Foto's van vandaag 29.04 rond 14h30
Ze zeggen altijd:"het verstand komt met de jaren"....niet zo voor onze Cutie die van mening is dat de ingang nooit dezelfde kan zijn als de uitgang (want dat zou toch veel te eenvoudig zijn)
Cutie eet veel...maar in tegenstelling tot Pluisje blijft hij mager...cutie is oud maar is enorm veel actiever dan Pluisje...en of hij nu wakker is of slaapt, we blijven hem Cute vinden...
Cutie valt van zijn huisje (foto niet echt scherp maar ja hij stond natuurlijk ook niet stil...eenmaal geland natuurlijk doen alsof er niks aan de hand was-...goed bezig Cutie
Jaimz schreef: 12 mei 2023, 09:53
En dan net doen of dat eraf vallen zo hoorde,heel herkenbaar.
Vandaag Cuties oren uitgekuist door dochter met oorstokje en gesteriliseerd water (Cutie heeft niet echt tegengestribbelt maar heb hem nog nooit zoveel geluidjes horen produceren)...bij beide oren kwam er een enorm harde korst uit/los (wellicht te maken met zijn vachtprobleem en te zien op voorgaande foto's)...we hebben hem ineens terug een druppeltje stronghold gegeven...hopelijk hoort hij ons nu beter (luisteren doet hij toch niet)
Ik zag op de foto's dat zijn oortjes vies waren.Het kan van zijn vacht probleem afkomen.Het kan ook zijn dat hij er met zijn pootjes niet meer bij kan om te wassen,doordat ze wat strammer zijn door de ouderdom.Jullie houden het in ieder geval goed in de gaten.
@Jaimz, we hadden er wel wat schrik voor om aan te beginnen want voor hetzelfde geld valt hij ter plekke dood en het was al een tijdje geleden dat we hem vastgenomen hadden...in elk geval, mijn dochter dacht dat er een nootje in zijn oor zat (zo groot was dat)...wellicht te maken met zijn huidprobleem...hier een voor en na vergelijking en best interessant voor mensen die "iets raars" zien aan het oor van hun hamster en niet weten wat te doen (een oorstokje, geduld en gesteriliseerd water kunnen wonderen doen):