Cutie

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

leslcor

Re: Cutie

Bericht door leslcor »

Dochter aait de steeds kaler wordende Cutie...beide genieten ervan...een mooi momentje op een zonnige dag...
Afbeelding

Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Hij wordt wel steeds kaler nu.Niet alleen de huid/mijt probleem is de oorzaak.Ouderdom speelt ook een rol.Ik had een aantal robbies op leeftijd die ook bijna kaal waren geworden.Het ziet er niet uit maar zelf hebben ze er geen last van.
leslcor

Bericht door leslcor »

Jaimz schreef: 24 mei 2023, 12:10 Hij wordt wel steeds kaler nu.Niet alleen de huid/mijt probleem is de oorzaak.Ouderdom speelt ook een rol.Ik had een aantal robbies op leeftijd die ook bijna kaal waren geworden.Het ziet er niet uit maar zelf hebben ze er geen last van.
Fijn om dat te horen Jaimz (moeten we ons niet onnodig zorgen maken), het stappen gaat met momenten ook al wat moeizamer en soms valt hij op zijn rug en ligt dan met zijn benen in de lucht te spartelen (natuurlijk helpen we onze jongen dan)...voor de rest is Cutie nog altijd dezelfde....
leslcor

Bericht door leslcor »

Hier in foto's hoe we Pluisje overzetten:
Afbeelding
leslcor

Bericht door leslcor »

Cutie leek te slapen...we dachten eerst dat hij aan het geeuwen was...maar dit bleek niet het geval (leek eerder dat hij iets uit zijn mond wou krijgen of...?)...in elk geval is alles nog OK met Cutie, vandaag zijn oortjes weer uitgekuist (dit was niet naar zijn zin en Cutie heeft zijn ongenoegen vocaal geuit maar ook toen we hem terug in zijn terrarium hebben gezet was onze kleine jongen niet aanspreekbaar en ging direct zijn huisje binnen...)
Kom er snel uit Cutie, een lekker nootje wacht op jou...
Afbeelding
Jaimz

Bericht door Jaimz »

Het ziet er maar raar uit.Misschien had hij een toeval en is zijn mond zo blijven staan? Ik heb zoiets nog nooit gezien.Of hij was naar adem aan het happen...
leslcor

Bericht door leslcor »

Jaimz schreef: 30 mei 2023, 10:45 Het ziet er maar raar uit.Misschien had hij een toeval en is zijn mond zo blijven staan? Ik heb zoiets nog nooit gezien.Of hij was naar adem aan het happen...
Nee Jaimz, de mond stond niet stil...het kan zijn dat hij naar adem aan het happen was, hij had ook zijn ogen dicht en mond bewoog open en dicht (we dachten eerst dat hij aan het geeuwen was)...vandaag heeft hij zijn huisje met wc papier afgesloten....privacy dus en we kunnen niks zien...ach, elke dag dat ons ventje goed en gelukkig doorbrengt is een mooie dag voor ons...hij brengt nog steeds leven in huis en iedereen is altijd blij om hem te zien...Cutie heeft jammer genoeg niet het besef hoeveel hij voor ons betekend...
Update: zonet Cutie weer een druppeltje stronghold gegeven (ik zet dit hier want als we niet meer weten wanneer we het laatste gegeven hebben dan zoeken we dat hier op...lol)
Jaimz

Bericht door Jaimz »

Nu ja,als hij nu weer de oude is dan is het goed.Ouderdom komt met gebreken...
leslcor

Bericht door leslcor »

Vandaag een stralend zonnetje en Pluisje liet zich nog eens zien (via de metalen rombouts koker op mijn bureau gezet)
Even later besloot Pluisje te gaan slapen op mijn bureau (met de ogen dicht wat heel uitzonderlijk is voor haar want zelfs in het terrarium heeft ze steeds haar ogen open)
Dochter maakte van de "afwezigheid" van Pluisje gebruik om haar terrarium proper te maken (vuile stro/zaagsel vervangen/verwijderen)
Daarna ook Cutie zijn terrarium proper gemaakt..."uit dank" besloot Cutie direct om een plasje te maken op het dak van zijn huisje en er daarna gezellig in te gaan (goed bezig Cutie!!)
Afbeelding
leslcor

Bericht door leslcor »

Veel te warm voor Pluisje;..k heb een keramiek wit bakje gekocht maar blijkbaar verkiest ze toch de oude vertrouwde klomp of het glasraam...Cutie lijkt er weinig last van te hebben...
Afbeelding
Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 rusje
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Sicos »

leslcor schreef: 10 jun 2023, 14:08 Veel te warm voor Pluisje;..k heb een keramiek wit bakje gekocht maar blijkbaar verkiest ze toch de oude vertrouwde klomp of het glasraam...Cutie lijkt er weinig last van te hebben...
Afbeelding
Wat goed werkt is een flesje water (gesloten) in je koelkast leggen en deze een dag later in het verblijf leggen. Ze kunnen dan als ze het heel erg warm hebben tegen het flesje aan gaan liggen om af te koelen. In principe werkt een stuk steen ook prima.
leslcor

Bericht door leslcor »

Sicos schreef: 10 jun 2023, 15:47
leslcor schreef: 10 jun 2023, 14:08 Veel te warm voor Pluisje;..k heb een keramiek wit bakje gekocht maar blijkbaar verkiest ze toch de oude vertrouwde klomp of het glasraam...Cutie lijkt er weinig last van te hebben...
Afbeelding
Wat goed werkt is een flesje water (gesloten) in je koelkast leggen en deze een dag later in het verblijf leggen. Ze kunnen dan als ze het heel erg warm hebben tegen het flesje aan gaan liggen om af te koelen. In principe werkt een stuk steen ook prima.
goed idee sicos...
Jinte
Hamsters: Lilly-Faye

Bericht door Jinte »

Ik heb een aantal weken geleden alvast een koelsteen geplaatst in Finnley's bak: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/ko ... grijs.html
Ligt bij zijn waterbakje.
Heb hem er nog niet uitgebreid op zien liggen, maar hij heeft "koele" voetjes als hij water drinkt :-)
leslcor

Bericht door leslcor »

Jinte schreef: 10 jun 2023, 18:10 Ik heb een aantal weken geleden alvast een koelsteen geplaatst in Finnley's bak: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/ko ... grijs.html
Ligt bij zijn waterbakje.
Heb hem er nog niet uitgebreid op zien liggen, maar hij heeft "koele" voetjes als hij water drinkt :-)
Goede tip Jinte, ik heb zonet Pluisjes nieuw keramisch potje ook even in de koelkast gezet....
leslcor

Bericht door leslcor »

Cutie (woestijnhamster met weinig haar) trekt zich niet al te veel aan van de warmte en relaxt lekker om daarna rustig vrolijk rond te huppelen...vandaag cutie een druppeltje stronghold gegeven en oortjes uitgekuist....
Afbeelding
Gesloten