Foto van je Hamster Kast topic
Moderator: Sylvia.
- Rain8ow
- Hamsters: Panda & Yura.
- Leeftijd: 29
Re: Foto van je Hamster Kast topic
Dat heb je echt mooi gedaan! 
Liefs Jenny, Panda & Yura. ♥
† Bisou † Yentl
† Bisou † Yentl
Karin. schreef:Mijn kast had eerst maar 1 hok, maar omdat er volgende week Robbies bijkomen, heb ik er een hok bijgemaakt
Met onderin het nieuwe hok voor de robbies. (maten zijn 79 x 39)
ik heb ook zo twee kasten gemaakt maar heb er een probleem bij min hamster kruipt tussen het plaatje om het bedding tegen te houden en de schuifdeurtjes,, doen die van u dat ook?
- Karin.
- Hamsters: 1 syr
- Leeftijd: 39
Tussen het plaatje en de schuifdeurtjes zit bijna geen ruimte om ertussen te kruipen. Mijn vinger past er niet eens tussen, want ik heb hem zo dicht mogelijk tegen de schuifdeuren aangeplaatst.
Misschien het plaatje wat verschuiven?
Misschien het plaatje wat verschuiven?
Albert †, Bernhard † en Claus †, Dirk, Ed en Fred
Goh, Ka-Karin. Ik denk aldoor, hé dat plaatje had Ka ook, en die hamster heette ook albert!
't Gaat weer lekker hier!
Maar goed omgebouwd zeg! Wat vind Albert er van?
Maar goed omgebouwd zeg! Wat vind Albert er van?
Groetjes Iris en mijnkleinemeisjeGemma<3
- Karin.
Ik heb nog geen contact kunnen leggen met Albert, maar aan haar lichaamstaal merk ik dat ze het niet vervelend vind om een stel onderburen te mogen ontvangen
Ps. Ik heb ook expres mijn profielfoto nog niet vervangen. Dit om verwarring te voorkomen
Ps. Ik heb ook expres mijn profielfoto nog niet vervangen. Dit om verwarring te voorkomen
- Rain8ow
- Hamsters: Panda & Yura.
- Leeftijd: 29
Haha, ik moest best wel lachen om je Albert en ze, haha. Goeie naam voor een dame! 
Liefs Jenny, Panda & Yura. ♥
† Bisou † Yentl
† Bisou † Yentl
- Karin.
Ja, Albert is een dame. Heeft mijn vriend verzonnen
Ik mocht alleen een hamster als deze Albert ging heten, want dat vond hij zo'n leuke naam
Overigens komt het hok in ons nieuwe huis een kwartslag gedraaid te staan. Aan de achterkant zit namelijk ook glas zodat je er doorheen kunt kijken. Er zal dan ook meer lichtinval zijn, want nu lijkt het wel erg donker...
Overigens komt het hok in ons nieuwe huis een kwartslag gedraaid te staan. Aan de achterkant zit namelijk ook glas zodat je er doorheen kunt kijken. Er zal dan ook meer lichtinval zijn, want nu lijkt het wel erg donker...
-
Kwakiii
- Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
- Leeftijd: 27
He, een vraagje over die Expedit kast: Kun je ook zegmaar een stukje van dat middelste stuk erin doen, zodat je twee deurtjes kan maken? Ik wil zelf van de zomer namelijk ook z'n kast ombouwen, maar het lijkt met handiger met gaas omdat je daar minder dingen aan kunt ophangen enzo... En als je dan in de bodem en gat maakt, zodat de hamster twee verdiepingen heeft, hoe doe je dat dan? Die planken zijn toch hartstikke dik? Of zijn ze hol? En hoe zet je dan een connector erin? Maar kan de hamster dan niet tussen het bovenste stuk met de connector en het onderste stuk met de buis vast komen te zitten?
Niet echt duidelijk allemaal, maar ik hoop dat iemand het toch snapt..?
Niet echt duidelijk allemaal, maar ik hoop dat iemand het toch snapt..?
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv
R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh
R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh
- zotteke
- Hamsters: 5 syren, 14 russen, 9 gerbils
- Leeftijd: 34
- Contacteer:
Als je een rond gat wil, dan kom je met een gatenboor erg ver. Wil je vierkante luikjes dan kun je proberen eerst een breed rond gat te boren (eentje waar je zaagje net in past), en vervolgens kun je dan in gedeeltes een vierkantje uitzagen. Persoonlijk breek ik mijn zaagjes altijd als ik ze in bochten probeer te sturen, dus maak ik altijd in elk hoek een gat, waar ik mijn zaagje kan draaien
. Let bij dit laatste wel op dat je gat niet exact in de hoek boort, maar een cm er vanaf, anders krijg je van die lelijke rondingen in de hoeken. Met de decoupeerzaag kun je dan weer heel makkelijk de laatste restjes er af zagen.
Wat vorige posters met een connector bedoelen is mij niet geheel duidelijk. Het zou zo'n plaatje kunnen zijn van het ferplast buizensysteem dat een 'connector' word genoemd, het zou ook gewoon alleen een buis kunnen zijn. In het laatste geval moet je er gewoon voor zorgen dat de maat van je gatenboor even groot is als de diameter van de buis. Uiteraard even de buitenste diameter opmeten van die buis he, niet de binnenste!
Wat vorige posters met een connector bedoelen is mij niet geheel duidelijk. Het zou zo'n plaatje kunnen zijn van het ferplast buizensysteem dat een 'connector' word genoemd, het zou ook gewoon alleen een buis kunnen zijn. In het laatste geval moet je er gewoon voor zorgen dat de maat van je gatenboor even groot is als de diameter van de buis. Uiteraard even de buitenste diameter opmeten van die buis he, niet de binnenste!
Mijn syr hamstery: http://www.hamsterysilkysoftsatins.jouwweb.nl
Mijn rus hamstery: http://www.hamsterytinycompanions.jouwweb.nl
Mijn Gerbilfokkerij: http://www.gerbilfokkerijspecialspots.jouwweb.nl
Mijn forum: http://www.gerbil.forum2go.nl
Mijn rus hamstery: http://www.hamsterytinycompanions.jouwweb.nl
Mijn Gerbilfokkerij: http://www.gerbilfokkerijspecialspots.jouwweb.nl
Mijn forum: http://www.gerbil.forum2go.nl
- Karin.
Ik heb echt een connector gebruikt van het ferplast buizensysteem. Heb je het topic over de bouw van deze kast al gezien? Even zoeken op "hamsterkast voor Albert" 
-
Samantha_1989
- Leeftijd: 36
Karin. schreef:Mijn kast had eerst maar 1 hok, maar omdat er volgende week Robbies bijkomen, heb ik er een hok bijgemaakt
Met onderin het nieuwe hok voor de robbies. (maten zijn 79 x 39)
Hoe hebt u de tralie delen vast gemaakt?
- Karin.
Ik heb ze gewoon vastgeschroefd. Tussen de tralies en de wand zitten twee moertjes om hem wat van de muur af te houden. En ik heb ringen gebruikt zodat de schroef niet door de tralies valt. Zal er een foto van maken, dat is misschien duidelijker 
Edit:
Foto van de moertjes

En de ringen

Edit:
Foto van de moertjes

En de ringen

slim opgelost zeg! kan ze lekker klimmen!
Groetjes Iris en mijnkleinemeisjeGemma<3
-
Samantha_1989
- Leeftijd: 36
Wat knap gedaan zeg, en handig ook zo kan de hamster ook nog klimmen. Waar hebt u de moertjes en ringen vandaan gewoon bij een bouwmarkt?Karin. schreef:Ik heb ze gewoon vastgeschroefd. Tussen de tralies en de wand zitten twee moertjes om hem wat van de muur af te houden. En ik heb ringen gebruikt zodat de schroef niet door de tralies valt. Zal er een foto van maken, dat is misschien duidelijker
Edit:
Foto van de moertjes
En de ringen
- Karin.
Zeg mij gewoon "jij" hoor, anders ga ik me straks nog oud voelen
De moertjes en ringen kun je inderdaad gewoon bij de bouwmarkt kopen
De moertjes en ringen kun je inderdaad gewoon bij de bouwmarkt kopen