Krollie Cato heeft veel jeuk

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Brummetje
Hamsters: 1 hamster ---> Krollie Cato
Leeftijd: 41

Krollie Cato heeft veel jeuk

Bericht door Brummetje »

Hij is heel vaak op zijn buikje aan het krabben.

Normaal gesproken laat hij zich wel makkelijk oppakken. Hij klimt altijd zelf op mijn hand. Net voordat we naar bed gingen keek ik even bij hem en eerst dacht ik dat ie nog sliep. Later ontdekte ik hem in de hoek, aan het graven. Hij liep naar het trappetje en bleef daaronder zitten. Hij wilde niet opgepakt worden en liep z'n huisje in.

Ik ging naar bed, maar kon niet slapen. Ben weer even gaan kijken. Weer zat hij onder de trap, aan het krabben. Toen hij naar de eerste verdieping liep heb ik hem opgepakt en gekeken op zijn buikje. Het is iets nat en volgens mij een klein beetje rood. Je ziet in ieder geval dat hij er bezig is. Zal morgen proberen een foto te maken.

Wat kan dit zijn?

-- 03 jul 2013 08:44 --

Ik hoor hem volgens mij soms zelfs in zijn huisje hevig krabben. :(

Hoi, ik ben er weer! (Sinds 22 juni 2013) Was altijd actief hier, maar geen hamster meer. Nu dus weer wel.

Hamster = Krollie Cato (mannetje).
SuperBella2002
Hamsters: Bella (Bijnmen Snoppetje,Belli
Leeftijd: 23

Re: Krollie Cato heeft veel jeuk

Bericht door SuperBella2002 »

Dat je hamster zichzelf zo nu en dan krabt is niet ongewoon. Veel hamsters doen dit voor, tijdens of na hun wasbeurt. Krabt je hamster zich extreem veel dan zijn meerdere oorzaken mogelijk, zoals mijt, luis of vlooien. Als je hamster luizen of vlooien heeft kun je het beste naar de dierenarts gaan voor een geschikt middeltje.
Plaats reactie