UPDATE - Bange jonge hamster?
Moderator: Sylvia.
-
Siem
- Hamsters: 3
- Leeftijd: 36
- Contacteer:
UPDATE - Bange jonge hamster?
Ik heb sinds twee weken een syrtje in huis. Alleen aaien is, soms, een succes.
Als ik savonds bij zijn kooi kom schrikt hij enorm en rent hij hysterisch door zijn kooi om vervolgens naar zijn huisje te gaan en daar in te kruipen.
Ik heb echt nog nooit zo'n angstige hamster gehad en weet ook totaal niet hoe ik het beste kan handelen hiermee. Wie o wie heeft een paar (gouden) tips?
Als ik savonds bij zijn kooi kom schrikt hij enorm en rent hij hysterisch door zijn kooi om vervolgens naar zijn huisje te gaan en daar in te kruipen.
Ik heb echt nog nooit zo'n angstige hamster gehad en weet ook totaal niet hoe ik het beste kan handelen hiermee. Wie o wie heeft een paar (gouden) tips?
Laatst gewijzigd door Siem op 19 mar 2014, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Simone, Frummel, Boelie & Peanut
- Disney
- Hamsters: Little Ariël
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Re: Bange jonge hamster?
Er veel mee bezig zijn (maar ook niet TE veel)
Ga zo af en toe eens bij de kooi zitten, en praat tegen hem/haar.
Zo raakt de hamster gewent aan je stem,
Lok hem af en toe met een snoepje, en ga steeds een stapje verder.
Leg eerst het snoepje in de kooi, leg daarna het snoepje in de kooi, en houd je hand er bij, geef daarna het snoepje aan tussen je vingers, bij de volgende stap leg je het snoepje op je handpalm... Zo ga je steeds een stapje verder, en raakt de hamster langzaam aan je gewent.
Ga zo af en toe eens bij de kooi zitten, en praat tegen hem/haar.
Zo raakt de hamster gewent aan je stem,
Lok hem af en toe met een snoepje, en ga steeds een stapje verder.
Leg eerst het snoepje in de kooi, leg daarna het snoepje in de kooi, en houd je hand er bij, geef daarna het snoepje aan tussen je vingers, bij de volgende stap leg je het snoepje op je handpalm... Zo ga je steeds een stapje verder, en raakt de hamster langzaam aan je gewent.
Groetjes Sharona, Wijnand & Little Ariël!!
-
Siem
- Contacteer:
Dat doe ik natuurlijk. Ik heb wel enige ervaring met hamsters. Daarom dat dit gedrag mij verbaasde. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Ik ga er maar vanuit dat hij toch op de een of andere manier van mij is geschrokken (hoewel ik alleen maar bij de kooi stond en stond te praten...).
Geduld is het toverwoord. Laat hem/haar het tempo bepalen. Dat werkt het beste.
Wat Disney zegt dus. Mijn hammies slapen veel, waren ook bang maar inmiddels smeekt er een bijna dagelijks om eruit te gaan. Heeft tijd nodig.
Wat Disney zegt dus. Mijn hammies slapen veel, waren ook bang maar inmiddels smeekt er een bijna dagelijks om eruit te gaan. Heeft tijd nodig.
-
Siem
- Contacteer:
Dankje voor je reactie! Vandaag heb ik hem lekker een schone kooi gegeven. Eerst goed wakker laten worden en hij leek het wel prima te vinden. Nog niet opgepakt met mijn blote handen, denk dat dat voor 'm nog iets te snel zou zijn, maar de aanwezigheid van mij went al wel merk ik. 
-
Stephaniie
- Hamsters: Vinny & Scharminkel
- Leeftijd: 32
Eerst inderdaad wat snoepjes geven en als ze dit al goed gewoon zijn kan je ze eventueel met een snoepje op je hand proberen te lokken.
Aaien heeft geen enkele van mijn hamsters graag eigenlijk, zeker niet wanneer ze nog zo bang zijn zien ze elke beweging van bovenaf als een bedreiging.
Aaien heeft geen enkele van mijn hamsters graag eigenlijk, zeker niet wanneer ze nog zo bang zijn zien ze elke beweging van bovenaf als een bedreiging.
Groetjes van Stephanie
-
Siem
- Contacteer:
Re: UPDATE - Bange jonge hamster?
UPDATE!!
Ik wil dit toch even updaten. Het gaat langzaam vooruit. Hij komt inmiddels al naar mij toe en reageert op mijn stem. Ik ben super blij
Ik wil dit toch even updaten. Het gaat langzaam vooruit. Hij komt inmiddels al naar mij toe en reageert op mijn stem. Ik ben super blij
-
Marjolein36
- Leeftijd: 50
Wat goed!!
heel goed! Misschien kan je dan naar de volgende stap gaan: snoepjes aangeven, laat hem zelf naar je hand komen om het snoepje te pakken 
Hamsters~ Buddha, Aagje & Jina.Vogeltjes~Zaza, Pluk, Dash & Mini. Hondje~Mowgli. Reuzenslak~Gerrit. Konijntjes~Olaf , Kyra & Macy. Dikstaartgerbil~Squeak. Ratjes~Killian, Shenkie & Tofu.
http://www.facebook.com/pettingsopvangrotterdam
-
Siem
- Contacteer:
Dat ben ik inderdaad op dit moment aan het proberen. 
Heel goed, zo kan je je band en het vertrouwen goed opbouwen.. voor je het weet stapt je hamster op je hand 
Hamsters~ Buddha, Aagje & Jina.Vogeltjes~Zaza, Pluk, Dash & Mini. Hondje~Mowgli. Reuzenslak~Gerrit. Konijntjes~Olaf , Kyra & Macy. Dikstaartgerbil~Squeak. Ratjes~Killian, Shenkie & Tofu.
-
Siem
- Contacteer:
Zo we zijn weer een paar weken verder. En ik kan jullie zeggen dat er al veel veranderd is. Meneertje loopt inmiddels zonder snoepjes op mijn hand (wel nog bedekt met handschoen). Hij knaagt ook niet meer aan mijn hand. Volgende stap wordt natuurlijk zonder handschoen. Ben echt trots op mijn kleine vent!