Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb sinds afgelopen dinsdag weer een hamstertje. Hij staat bij mijn vriend omdat mijn moeder allergisch is.
Bij mijn vriend hebben ze 4 katten. Hammie staat wel in een afgesloten ruimte. Hij zit in een dichte kooi, omdat ik dit het mooiste vind en het mij het veiligste leek met de katten. Enkel de bovenkant is gemaakt van tralie's.
Echter, nu zit ik met een vraag.
Ik had hier al een beetje rondgekeken maar ik kon het antwoord zo niet vinden. Daarom vraag ik jullie advies.
Ik twijfel heel erg of ik een hamsterbal moet kopen, waar ik hem in rond kan laten lopen.
het lijkt mij veiliger met de katten, mocht er ooit perongelijk een kat bij in de buurt komen. Maar aan de andere kant lijkt het me ook redelijk stressvol en warm.
Ik kom tot de volgende voor- en nadelen:
Voordelen:
-Veilig met de katten
-Kan niet wegkruipen in hoekjes en kieren
Nadelen:
- Stressvol
-Warm
Zijn er mensen met aanvullening voor de voor en nadelen en mensen met advies over wat ik het beste kan doen?
Ik wil mijn hamster heel graag beweging geven, want hij heeft altijd in een heel klein bakje gezeten en hij heeft heel veel energie. Ik wil hem de kans geven om zijn energie kwijt te kunnen. Hij kan wel rennen in zijn kooi en loopradje, maar voor mijn gevoel is dat niet genoeg voor zon energiek beestje.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
groetjes, Phoebe