Ik zie mijn hamster nooit

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
M-lissa
Hamsters: Puck & Muis
Leeftijd: 34

Ik zie mijn hamster nooit

Bericht door M-lissa »

Ik heb nu sinds 1,5 week 2 nieuwe hamsters. Met het rusje verder geen probleem, die is savonds wel uit zn huisje en pakt al een snoepje aan.

Maar het syrtje heb ik echt al een week niet meer gezien. Hij eet wel wat zn bakje gaat wel leeg. Gister begin vd avond snoepje neergelegd, half uurtje later gaan kijken en snoepje weg. Maar hamster nergens te zien. Nog een paar keer savonds gaan kijken maar hij komt gewoon niet uit zn huis. Hij was heel bang toen we hem kregen, dus moet hem echt tam gaan maken nu snel want anders blijft hij zo... Maar hoe?? Als ik hem nooit zie :p

04/2015 - Muis (rusje)
04/2015 - Puck (syr)

Snowy ♥
LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Re: Ik zie mijn hamster nooit

Bericht door LadyGuardian »

Bij zijn kooi gaan zitten en tegen hem praten. Dit een tijdje volhouden en dan een snoepje voor zijn nestje houden en blijven praten tegen hem. Mocht hij niet komen, zou ik hem voorzichtig een beetje uit zijn nestje proberen te krijgen/pakken. Ik vind niet dat iedereen zijn hamster uit een nest moet plukken, maar in dit soort gevallen kan je het heel rustig proberen. Als hij echt heel bang is, dan heeft hij toch echt meer tijd nodig. Mogelijk wordt het dan geen knuffelhamster.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
M-lissa
Hamsters: Puck & Muis
Leeftijd: 34

Bericht door M-lissa »

Ik heb hem bij een gezin met kinderen gekocht. Die kinderen pakten de hamsters regelmatig op. Toen we hem net hadden begon hij echt heel raar naar me te piepen, hij was echt heel bang.

Gister had ik al een beetje aan het huisje geschud en geroepen, maar geen beweging..
04/2015 - Muis (rusje)
04/2015 - Puck (syr)

Snowy ♥
maddy
Hamsters: hammie

Bericht door maddy »

hier heb ik nog zo hamster. als ik eten leg in het terrarium is me hamster gegarandeerd binnen 5 min wakker. anders zie ik haar ook niet.
mijn hamster is volgens mij ook autistisch. eten geef ik tegenwoordig in de ochtend en als ik een verandering aanbreng dat kost het dik een week voordat me hamster zich weer normaal gedraagt. een extra kooi toevoegen kost een maand voordat me hammie deze gebruikt.

heb geduld.komt wel goed. ik heb de mijne nu bijna een jaar maar ik begrijp nog steeds niet waarom hammie sommige dingen doet.
Plaats reactie