Zoals jullie eerder misschien hebben gelezen ga ik een Russische dwerg hamster halen maar ik weet niet welke bodembedeking moet ik halen en welke is ook goed voor de gezondheid van mijn hamster. ik zit ook te denken aan houtkrullen.
Ik heb zaagsel met daaroverheen een laagje cotton comfort. CC is namelijk lekker zacht en ze kunnen er goed nestjes in maken, het heeft alleen wel een typische geur.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Ik heb net voor onze toekomstige hamster van die confetti bodembedekker gekocht, bij het tuincentrum. Van cotonncard.com, het heet Festival Sweety Bedding en is stofvrij. Ideaal volgens de verkoper. Ik kan het via Google nergens vinden maar vermoed dat het hetzelfde spul is als Carefresh Confetti.
Alleen... die zak van 600 gram verdwijnt zo in mijn kooi van 50x80. Ik heb nog wel 2 zakken nodig (misschien wel 3) à 3 euro wil ie een beetje lekker kunnen graven. Hoe doen jullie dat: als je om de 10 dagen de kooi verschoont, wordt best een prijzige bedoening! Carefresh is volgens mij wat goedkoper, want komt in grote zakken. Maar dan nog. Gooien jullie elke 10 dagen de hele mikmak weg en dan opnieuw voor minimaal 10 euro erin?
Of zou ik het kunnen mengen met hooi bijvoorbeeld? Nog een speciaal merk daarvoor?
Of iets anders dat ik erbij kan doen ? Alle tips zijn weer welkom
Waarom zou je elke 10 dagen schoonmaken? Ik verschoon misschien 1x per maand, soms zelfs maar om de 2 maanden. Prettiger voor de hamster dat niet constant alles nieuw is. Ik denk dat je gewoon moet uittesten hoe lang alles fris blijft, als je de plashoeken en het slaaphuisje regelmatig ververst blijft de kooi meestal lang fris hoor, hamsters zijn relatief propere diertjes
Groetjes van Mona, en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Aha dat scheelt nogal. Klinkt al beter!
Misschien rare vraag. Maar hoe verschoon je dan 1 hoekje want echt schrobben lukt dan niet lijkt me. Tussen dat spul.
En wat als ie door de hele bak piest en geen vaste plek heeft?
Gewoon het natte eruit halen, schrobben is niet nodig hoor
En als ze door de bak heen plassen is alles mooi verdeeld en duurt het ook wel langer dan 10 dagen voor het gaat ruiken
Groetjes van Mona, en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Mijn rusje is mooi zindelijk, doet zijn behoeften in een bakje met chinchilla zand en in een theedoosje. Alleen die twee dingen vervang ik om de 2 weken, doosje zelfs iets later.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
(Ik moet de bakken na twee weken toch wel echt verschonen. Dan beginnen ze echt een beetje te stinken. )
OT: Ik heb zelf heel lang corbo gebruikt. Blijft lang goed en stoft niet zoveel. Erg aan te raden. Wordt alleen snel zo duur dus ben nu overgestapt naar carefresh. Ook omdat ik merkte dat het wat kouder in mijn kamer begon te worden en carefresh toch wat warmer voor ze is. Ze gaan nu in de hoekjes liggen slapen soms ipv de huisjes. Bij zooplus zijn twee pakken 10 euro + verzendkosten. Ik doe 4 mini duna's uit een zak (14l).
Zaagsel en hemp is een goedkopere optie. Zal vast ook wel goed zijn want veel mensen gebruiken het
Ik gebruik hennepvezel. Stoft eigenlijk helemaal niet. Een zak van volgens mij 4 kg kost €5,39 bij mijn lokale dierenwinkel en daar kan ik het hok 3x mee vullen.
Ik haal regelmatig de hoekjes weg waarin mij Syr plast en de drolletjes haal ik dagelijks weg, hij gooit ze namelijk uit zijn kooi Na 10 dagen ruik ik het hok echt wel goed en denk dan "als ik het op 2 meter afstand al ruik, dan moet die hamster het al helemaal goed ruiken." Dus dan vervang ik alle hennep. Of houden hamsters juist van die geur? Ik zat erover na te denken om in het plashoekje een bakje in te graven zodat ik het makkelijk schoon kan maken...