getraumatiseerd hamstertje
Moderator: Sylvia.
getraumatiseerd hamstertje
Ik had 2 hamsters. Rinus, een rusje en Beer, een syr. Vorige week is mijn mooie zwarte syrische hamster Beer overleden. Eigenlijk was het de bedoeling om er geen hamster meer bij te nemen, maar toen we zagen dat bij de opvang waar we onze konijnen vandaan hebben een groot aantal jonge hamsters in de opvang zitten, vonden we het onzin om ons hok leeg te laten staan. Gisteren zijn we er geweest. De keuze was al snel gemaakt. Er zat een grote oranje syr, van ongeveer een jaar oud. We hebben haar nog niet meegenomen omdat ze een wond op haar buik heeft. We hebben liever dat ze haar daar nog een poosje in de gaten houden, dan dat wij haar elke dag onder de buik moeten kijken. Als alles goed gaat halen we haar volgende week op. Maar ... er stond ook een hok met een hele kleine witte hamster. Toen mijn neefje zijn vinger uitstak begon die kleine te blazen. Een behoorlijk getraumatiseerd hamstertje en flink agressief. Net binnengekomen, 2 jaar oud. Waarschijnlijk komt hij niet op de site bij de herplaatsbare dieren, zo'n hamstertje krijgen ze toch niet geplaatst en eigenlijk kun je dat mensen ook niet aandoen, aldus de eigenaar. Die hangt gegarandeerd regelmatig in de vingers. Arm klein ding, dat zou dus betekenen voor altijd in de opvang te moeten blijven. Wij zijn nu driftig op zoek naar nog een groot aquarium. Zoals het er nu uitziet gaat het lukken en dan hopen we volgende week 2 hamsters op te kunnen halen ... Die kleine heeft er toch ook niet om gevraagd om zo gemaakt te worden. Ik zit alleen nog met 1 probleem, we hebben maar 1 transportbakje. En om er nu voor die ene keer een bij te kopen. Is er hier niet iemand in de buurt van Raalte die er 1 te leen heeft? Of iemand met een tip om hem op een andere manier goed en veilig te kunnen vervoeren?
- hamsterbanjer
- Hamsters: Bruin Beertje, Willie en Pinda
- Leeftijd: 48
Re: getraumatiseerd hamstertje
Wat lief dat jullie dat hamstertje een kans willen geven.
Ik woon zelf niet echt in de richting, maar heb je misschien niet een kleine emmer of zoiets?
Het is niet ideaal, maar met zaagsel erin en afdekken met gaas als noodoplossing?
Ik weet ook niet hoe ver je ermee moet natuurlijk. Iets beters kon ik even niet bedenken.
Ik woon zelf niet echt in de richting, maar heb je misschien niet een kleine emmer of zoiets?
Het is niet ideaal, maar met zaagsel erin en afdekken met gaas als noodoplossing?
Ik weet ook niet hoe ver je ermee moet natuurlijk. Iets beters kon ik even niet bedenken.
Stunthamster, Pinda, Witje de white face
Ik woon helaas niet in de buurt, maar misschien een curverbakje met wat gaten erin gemaakt?
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Als vervoersbakje kan je een ijsdoos ofzo gebruiken en gaatjes in het deksel prikken.
Dat de hamster zich zo gedraagt hoeft niet per se door een trauma te zijn hoor, als hij gewoon nooit is tam gemaakt is het ook normaal dat hij zo reageert. Sommige hamsters worden ook gewoon nooit tam, zo heb ik er ook eens 1 gehad.. Maar de kans dat het nog wel goed komt als er iemand eens echt tijd voor neemt is ook groot hoor! Gewoon rustig snoepjes aanbieden en niets forceren.
Fijn dat je ook dat hamstertje nog een plekje wilt geven!
Dat de hamster zich zo gedraagt hoeft niet per se door een trauma te zijn hoor, als hij gewoon nooit is tam gemaakt is het ook normaal dat hij zo reageert. Sommige hamsters worden ook gewoon nooit tam, zo heb ik er ook eens 1 gehad.. Maar de kans dat het nog wel goed komt als er iemand eens echt tijd voor neemt is ook groot hoor! Gewoon rustig snoepjes aanbieden en niets forceren.
Fijn dat je ook dat hamstertje nog een plekje wilt geven!
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Daarom hou ik zo van een opvang...je neemt altijd meer mee dan de bedoeling was
Goed werk gedaan jij hoor!
Goed werk gedaan jij hoor!
Ik haal ook liever dieren, in dit geval 2 hamsters, uit een opvang dan bij mensen die maar blijven fokken met die beestjes. Ik begrijp wel dat het leuk is om een nestje te hebben, maar zoveel dieren in de opvang is voor die dieren helemaal niet leuk.
Inmiddels hebben we ze opgehaald en genieten de beide dames ieder van hun aquarium. Maggie, de syr, houdt erg van knagen en graven. Kleine Badr is juist een klimmer. Zo leuk om te zien!
Inmiddels hebben we ze opgehaald en genieten de beide dames ieder van hun aquarium. Maggie, de syr, houdt erg van knagen en graven. Kleine Badr is juist een klimmer. Zo leuk om te zien!