Oudje Man-Beau Number 5

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: I

Plaats reactie
flower
Hamsters: Soep
Leeftijd: 25

Oudje Man-Beau Number 5

Bericht door flower »

Vandaag plaats ik wat foto's waarschijnlijk het laatste stadium van het leven van Man-Beau Number 5. ( Ooit bij fokker Gabriëlle man 5, vandaar de naam)
Deze man is twee jaar en een paar weken oud en heeft zeer waarschijnlijk de ziekte van Cushing. Hij is voor de schurftmijt onder behandeling van de dierenarts, waarvan helaas de eerste poging niet heeft aangeslagen. Nu dan poging twee. Zolang hij nog vrolijk oogt en zijn ding doet, mag hij lekker rond blijven scharrelen. Als dat niet meer zo is, is het helaas klaar.

Ik plaats dit niet alleen om jullie mijn lieve hamster te laten zien, maar ook om jullie te attenderen op deze ziekte en de symptomen ervan. Bij Man-Beau is dat veel drinken en plassen, een huidaandoening en verlies van vacht en gewichtsverlies. Het wordt veroorzaakt door een te hoge aanmaak cortisol, een stresshormoon. Bij hem is dit gewoon medisch, maar het laat wel zien hoe slecht teveel stress bij je dier en bij jezelf uiteindelijk is. (Voor mijzelf ook een goede les)

Goed, geniet van mijn lieve hamstertje. Ik heb genoeg gekletst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- groetjes, Romy en hamster Soep.

in herinnering: Fred, Indy, Günther,Sammy en Tante Pollewob, Sputnik en Man-Beau Mumber 5.
sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Re: Oudje Man-Beau Number 5

Bericht door sweetylovesamuelle »

Ohh wat ziet hij er oud uit!
Maar wel heel lief :+:

Ik hoop dat hij nog een tijdje bij jou blijft!
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Ah, hij ziet er zo oud uit!

Hoe komt het dat hij zo veel stress heeft gehad?
flower
Hamsters: Soep
Leeftijd: 25

Bericht door flower »

Heeft hij niet gehad. Het is meestal een tumor op de bijnier. Bij Man-Beau is het medisch, de ziekte van cushing heeft niets te maken met teveel stress hebben.
Maar goede vraag en bedankt voor je reactie.
- groetjes, Romy en hamster Soep.

in herinnering: Fred, Indy, Günther,Sammy en Tante Pollewob, Sputnik en Man-Beau Mumber 5.
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Ohh oke vanwege je laatste zin: bij hem is dit gewoon medisch, maar het laat wel zien hoe slecht teveel stress bij je dier en bij jezelf uiteindelijk is. (Voor mijzelf ook een goede les).
Plaats reactie