Mijn eerste hamster ~ Eerste foto's Kruimeltje

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

ElmoxLover
Hamsters: Kruimeltje

Mijn eerste hamster ~ Eerste foto's Kruimeltje

Bericht door ElmoxLover »

Hoi,
ik heb sinds vanmiddag mijn eerste hamster gekocht, ik ben altijd al gek geweest op dieren en mocht na lang smeken eindelijk een hamster kopen vandaag.
Ook een kooi gehad, allemaal bij de Welkoop.

Het is een witte mannelijke Russische dwerghamster en is 6 weken oud. (van 5 januari)
Hij heet Kruimeltje nu.

De kooi:
Afbeelding

Groetjes,
ElmoxLover
Laatst gewijzigd door ElmoxLover op 20 feb 2016, 22:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Rusje: Kruimeltje 05-01-2016
Van mij sinds: 20-02-2016
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Mijn eerste hamster

Bericht door Nimfee »

Wat leuk! Ik heb sinds vandaag ook een mannetje erbij, een klein rusje. Ik kan ook niet stoppen met naar hem te kijken! Ik ben benieuwd naar zijn foto's :)

Mag ik trouwens vragen wat de afmetingen zijn van de kooi? Hij lijkt mij namelijk erg klein... Het zou mij niet verbazen dat de dierenwinkel jou een te kleine kooi hebben verkocht, ze weten om de één of andere reden helemaal niets van dieren en willen alleen geld verdienen (ondanks dat het een zogenaamde 'dierenspeciaalzaak' is, ze geven vaak compleet verkeerde informatie).
ElmoxLover

Nimfee schreef:Wat leuk! Ik heb sinds vandaag ook een mannetje erbij, een klein rusje. Ik kan ook niet stoppen met naar hem te kijken! Ik ben benieuwd naar zijn foto's :)

Mag ik trouwens vragen wat de afmetingen zijn van de kooi? Hij lijkt mij namelijk erg klein... Het zou mij niet verbazen dat de dierenwinkel jou een te kleine kooi hebben verkocht, ze weten om de één of andere reden helemaal niets van dieren en willen alleen geld verdienen (ondanks dat het een zogenaamde 'dierenspeciaalzaak' is, ze geven vaak compleet verkeerde informatie).
Dankje ;)

Ik weet de afmetingen niet precies, mijn ouders hebben deze gisteravond al gekocht en waarschijnlijk omdat we nooit een hamster hebben gehad, hebben ze er met mooie praatjes voor gezorgd dat we die kochten.
Hebben er iets van 40 euro aan uitgegeven, dat is wel erg zonde.. :-?
Nimfee
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Oh 40 euro is inderdaad zonde.. Voor dat geld had je bij Zooplus de Alaska kunnen bestellen, die is 80x50 cm. Ik heb zelfs voor 20 euro een tweedehands Detolf vitrinekast gekocht, mijn rusje zit nu in een bak van 155 x 40 cm. Hebben ze misschien het bonnetje nog?

Ohja, nog wat suggesties voor namen: Pom, Frummel, Dribbel, Momo. Zo heb ik mannelijke huisdieren ooit genoemd. Ik heb op dit moment een strijd over de naam van mijn rusje, ik twijfel tussen Idéfix of Pietertje. Nou, nee, ik twijfel niet echt, ik kwam op Idéfix, maar mijn vriend wil hem per se Pietertje noemen.
ElmoxLover

Nimfee schreef:Oh 40 euro is inderdaad zonde.. Voor dat geld had je bij Zooplus de Alaska kunnen bestellen, die is 80x50 cm. Ik heb zelfs voor 20 euro een tweedehands Detolf vitrinekast gekocht, mijn rusje zit nu in een bak van 155 x 40 cm. Hebben ze misschien het bonnetje nog?

Ohja, nog wat suggesties voor namen: Pom, Frummel, Dribbel, Momo. Zo heb ik mannelijke huisdieren ooit genoemd. Ik heb op dit moment een strijd over de naam van mijn rusje, ik twijfel tussen Idéfix of Pietertje. Nou, nee, ik twijfel niet echt, ik kwam op Idéfix, maar mijn vriend wil hem per se Pietertje noemen.
Ik heb het even gevraagd maar ze hebben het bonnetje niet meer helaas.
Dat is echt wel balen want als ik voor 20 euro zo'n grote bak had kunnen kopen dan had die mooi in de kast gepast waar nu de kooi instaat. :-?
miesje

Bericht door miesje »

Misschien kan je de gok wagen en terug gaan naar de dierenwinkel zonder bon...soms doen ze daar niet zo moeilijk over.
En ze moeten zich herinneren dat ie een dag oud is.
Of vraag er tegoedbonnen voor, zodat je voer en bodembedekking en leuke spulletjes kan kopen (voor in die grote Alaska :) )
Dan hebben ze geen verlies.
Proberen...Nee heb je en Ja kan je krijgen
Nimfee
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Ja dat is inderdaad wel balen... Wie weet kun je over een tijdje wel een grotere halen. Je kunt marktplaats sowieso in de gaten houden, daardoor kon ik soms heel goedkoop een aquarium halen. Ik heb hier b.v. een aquarium van 100x40x45 staan, die was ook maar € 25,-.
ElmoxLover

Ik laat hem voorlopig wel even in deze kooi zitten en dan over paar weken zal ik wel kijken voor een grote kooi/aquarium want me ouders willen er niet meer zoveel geld aan uitgeven nu.
Misschien later.

M'n ouders willen ook niet meer terug ermee want willen geen 'gezeur' ermee.
Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

Misschien kun je je ouders de juiste informatie laten lezen over hoe je een hamster op goede manier moet houden.
hieronder een linkje naar een website over verantwoord houden van diverse dieren en in deze link specifiek over de hamster!
http://www.licg.nl/kk/dieren/zoogdieren/hamster.html
Vaak is het ook onwetendheid van ouders dat ze niet iets willen veranderen omdat ze denken dat het niet nodig is.
In dit geval is verandering toch echt wel nodig.

ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar je hamstertje, die zie ik niet in je foto.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
ElmoxLover

Haags Hopje schreef:Misschien kun je je ouders de juiste informatie laten lezen over hoe je een hamster op goede manier moet houden.
hieronder een linkje naar een website over verantwoord houden van diverse dieren en in deze link specifiek over de hamster!
http://www.licg.nl/kk/dieren/zoogdieren/hamster.html
Vaak is het ook onwetendheid van ouders dat ze niet iets willen veranderen omdat ze denken dat het niet nodig is.
In dit geval is verandering toch echt wel nodig.

ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar je hamstertje, die zie ik niet in je foto.
Ik zal het laten zien/lezen maar ik denk niet dat het veel zal veranderen.
Klopt, hij lag te slapen, zijn slaaphokje staat onder het groene plateau.

-- 20 feb 2016 21:14 --

Op de zijkant van de kooi heb ik zojuist de afmetingen gevonden: 48x28x28,5cm

-- 20 feb 2016 23:21 --

De eerste foto's van mijn hamster en ik heb een naam, gekozen door mijn zusje: Kruimel(tje)
Slechte telefoonkwaliteit + flits + overbelicht soms. Morgen betere foto's ;)

Lekker eten.
Afbeelding

Even rond kijken.
Afbeelding

Oh hallo!
Afbeelding

Afbeelding

De meeste tijd vanmiddag heeft hij geslapen en soms gegeten en nu is hij wat door de buizen aan het lopen.
Het is echt een leuk beestje, met van die grote baby kraaloogjes haha. :mrgreen:
Vulpix
Hamsters: Harry

Re: Mijn eerste hamster ~ Eerste foto's Kruimeltje

Bericht door Vulpix »

Wat een klein, schattig beestje, veel geluk en plezier met hem :mrgreen:
RIP Harry 02-10-2015 20-02-2016
Nimfee
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Wat een leuk hamstertje! En een leuke naam ook trouwens :D
Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

ziet er super lief uit :)
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
ElmoxLover

Dankjewel,
Hij ziet er heel onschuldig en schattig uit maar het is soms echt een fel kreng, haha.
Ik haalde mijn hand even door de kooi om wat recht te leggen en hij begon meteen te 'sissen.'
Wel eet hij dingen uit mijn vingers maar omdat hij ook nog jong is, schrikt hij overal van.
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Bericht door xAnnick »

Wat een leukerd!

Dat sissen/krijsen doen ze vaak als ze bang zijn, hij moet natuurlijk ook nog even wennen.
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Plaats reactie