Mijten (rusje) Update 28-09
Moderator: Sylvia.
Mijten (rusje) Update 28-09
Hoii
Ik had net mijn rusje sinds een paar dagen weer even in m'n handen en heb meteen even gekeken hoe alles eruitziet. Toen viel me dus aan de ene kant net boven zijn achterpootje (naar boven richting buikje, niet richting heupje/ruggetje) een plekje op met iets wat leek en voelde als een korst. Meteen daarna stelde ik vast dat hij het aan beide kanten boven zijn achterpootjes heeft. Zijn dit de geurklieren die misschien verstopt zijn? Wat kan ik ertegen doen?
Alvast bedankt!
Edit: ik lees net op de site van Braak dat de geurklier lijkt op een wondje op de buik. Dit zit dus heel duidelijk verder opzij, misschien dat iemand alsnog iets weet?
Ik had net mijn rusje sinds een paar dagen weer even in m'n handen en heb meteen even gekeken hoe alles eruitziet. Toen viel me dus aan de ene kant net boven zijn achterpootje (naar boven richting buikje, niet richting heupje/ruggetje) een plekje op met iets wat leek en voelde als een korst. Meteen daarna stelde ik vast dat hij het aan beide kanten boven zijn achterpootjes heeft. Zijn dit de geurklieren die misschien verstopt zijn? Wat kan ik ertegen doen?
Alvast bedankt!
Edit: ik lees net op de site van Braak dat de geurklier lijkt op een wondje op de buik. Dit zit dus heel duidelijk verder opzij, misschien dat iemand alsnog iets weet?
Laatst gewijzigd door xAnnick op 29 sep 2016, 14:24, 10 keer totaal gewijzigd.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- Esmeralda
- Hamsters: Kuki
- Leeftijd: 42
Re: Geurklieren korsten? (rusje)
Kun je een foto plaatsen?
Zal straks even kijken of het lukt om een foto te maken.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Dit is de beste foto die ik ervan kon maken. Het lijkt wel opgedroogd bloed in het vachtje. Dus dan zou je denken aan een wondje. Maar dat verklaard niet waarom hij het aan beide kanten heeft.

Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Re: Geurklieren korsten? (rusje) Foto
Ik weet het niet. Het zou kunnen, maar ik zou absoluut niet weten waar ie dan klem zou hebben gezeten.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Heeft hij niet ergens aan een railing gehangen? Mijn rusje laat zich namelijk langzaam naar beneden zakken door zich met zijn achterpootjes klem te zetten. Heb je toevallig dat hij ergens over een randje heen moet? bijvoorbeeld een plateau met een hogere rand?
@ yunansia
Hij heeft geen plateau met een randje, maar wel een blokhutje met wat randjes eraan. Ik zie hem daar echter nooit meer op zitten, maar het zou kunnen dat hij daar is blijven hangen of zo.
@ Sylvia
Goed idee, ga ik straks doen!
Hij heeft geen plateau met een randje, maar wel een blokhutje met wat randjes eraan. Ik zie hem daar echter nooit meer op zitten, maar het zou kunnen dat hij daar is blijven hangen of zo.
@ Sylvia
Goed idee, ga ik straks doen!
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Re: Korsten? (rusje) Update 24-06: erger!
Heb het kunnen ontsmetten nog diezelfde dag. Ik heb Napoleon net in de hand gehad om het te controleren en het is erger geworden. Rondom de wonden zit nu geen haar meer en het lijkt open te zijn geweest. Inmiddels zit er weer een korst op. Ik ga overleggen of ik naar de DA kan (we moeten sowieso nog met de hond), want ik ben bang dat het gaat ontsteken/ontstoken is en dat hij dan aan de antibiotica moet. Of wat zouden jullie doen?
Hier foto's van net, hoe het er nu uitziet:
(rechts is z'n kontje, links z'n koppie voor de oriëntatie)

Hier foto's van net, hoe het er nu uitziet:
(rechts is z'n kontje, links z'n koppie voor de oriëntatie)

Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- Liesyousee
- Hamsters: John Snow & Hayley
- Leeftijd: 36
Het spijt me en ik hoop dat ik het mis heb. Dit lijken me tumoren en een (spoed) dierenarts bezoek is dan ook noodzakelijk. Bijzonder is wel dat het aan twee kanten zit(edit; dus misschien is het iets anders. Blijft het volgende feit->) Mega pijnlijk, gebarsten huid, ziet er al ontstoken uit..
Lies &
Hond Mila, poes Fanta, syrtje Boef en rus Jon Snow
Hond Mila, poes Fanta, syrtje Boef en rus Jon Snow
- Daisy<3
- Hamsters: Daisy, Bob & Lola
- Leeftijd: 30
Dat ziet er echt heel naar uit
Sorry, ik kan je niet helpen door te zeggen wat het is maar ik ben wel benieuwd ernaar.. Heel veel sterkte met je kleine man!
Groetjes van mens Ninon (uitspraak op zijn frans)
Een dikke kus van syr Daisy & rusjes Bob en Lola
en niet te vergeten mijn beste vriendje Buffy de chihuahua
Een dikke kus van syr Daisy & rusjes Bob en Lola
en niet te vergeten mijn beste vriendje Buffy de chihuahua
@ Liesyousee
Tumoren zien er geloof ik wel wat anders uit. Mijn vorige rusje had een tumor, maar dat lag niet zo open.
Iemand opperde mijt, en dat klinkt voor mij ook aannemelijk. Het zit precies daar waar hij bij kan met zijn achterpootjes als hij krabt. Ik ga zo bij de DA kijken of ze wat tegen mijt hebben. Zal dan ook deze foto's laten zien, mogelijk is het ontstoken/gaat het ontsteken en wil de DA er even naar kijken en misschien antibiotica voorschrijven of zo.
Tumoren zien er geloof ik wel wat anders uit. Mijn vorige rusje had een tumor, maar dat lag niet zo open.
Iemand opperde mijt, en dat klinkt voor mij ook aannemelijk. Het zit precies daar waar hij bij kan met zijn achterpootjes als hij krabt. Ik ga zo bij de DA kijken of ze wat tegen mijt hebben. Zal dan ook deze foto's laten zien, mogelijk is het ontstoken/gaat het ontsteken en wil de DA er even naar kijken en misschien antibiotica voorschrijven of zo.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- Esmeralda
O jeetje... Wat mij betreft is van de 18e tot aan gisteren echt veel te lang wat je afgewacht hebt... T arme beestje moet hier veel pijn en ongemak van hebben! Die wonden zien er heftig uit. Ook al zijn ze misschien maar oppervlakkig.
De krab theorie lijkt mij ook aannemelijk.
Ben benieuwd wat de dierenarts heeft gezegd, en wat je qua medicatie krijgt voor hem. Hou je ons op de hoogte? Beterschap Napoleon!
De krab theorie lijkt mij ook aannemelijk.
Ben benieuwd wat de dierenarts heeft gezegd, en wat je qua medicatie krijgt voor hem. Hou je ons op de hoogte? Beterschap Napoleon!
@ Sylvia
Ja, ik wilde zelf ook liever niet gaan aanmodderen met van alles. Stel dat dat het erger maakt, nee dankje...
@ Esmeralda
Te lang gewacht inderdaad, had eerlijk gezegd gedacht dat het misschien zou helen, hij was ook weer actiever, dus maakte me weer wat minder zorgen. Maar gister schrok ik ook behoorlijk. Bedankt voor de beterschapswensen!
Heb maandag om 8.00 een afspraak bij de DA, hopelijk vindt ze iets.
Ja, ik wilde zelf ook liever niet gaan aanmodderen met van alles. Stel dat dat het erger maakt, nee dankje...
@ Esmeralda
Te lang gewacht inderdaad, had eerlijk gezegd gedacht dat het misschien zou helen, hij was ook weer actiever, dus maakte me weer wat minder zorgen. Maar gister schrok ik ook behoorlijk. Bedankt voor de beterschapswensen!
Heb maandag om 8.00 een afspraak bij de DA, hopelijk vindt ze iets.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- Esmeralda
Ach ja je verandert er nu niks meer aan. Vervelend dat t net weekend is en je dan tot maandag moet wachten. Zeiden ze niet aan de telefoon wat je in de tussentijd kunt doen? In elk geval iets van pijnstillers? Volgens mij kan het niet anders dan dat ie veel pijn heeft.. Zou fijn zijn als je dat in de tussentijd kunt verzachten toch?
Ik ben langsgeweest omdat ik toch die kant op moest. De hond moet nog geënt worden en toen dat was afgesproken zei ik dat ik vermoedde dat m'n hamster mijt had en of ze daar iets tegen hadden. Toen zei de assistente dat ik hem beter meteen maandag mee kon nemen om beter te kijken wat het is. Heb er totaal niet aangedacht om naar iets van pijnstilling te vragen, wat stom! De wonden zijn in ieder geval wel dicht en er zitten korsten op, weet niet of dat op de foto te zien is.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥