Knagen
Moderator: Sylvia.
Knagen
Wij hebben 4 goudhamsters, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes (1 is de moeder van de rest). De 2 vrouwtjes zijn obsessieve knagers. Alles wordt gesloopt. Plastic laddertjes, tralies kaal en nu hebben ze ook de pootjes van de deksels van hun loopbal stuk gebeten waardoor ze dus acuut uitbraken. Ze zijn gelukkig tam dus ik kon ze zo weer pakker, maar vervelend is het wel.
Het lijkt wel of ze aan niets anders kunnen denken als knagen.
Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen?
Groetjes,
Sandra
Groetjes,
Sandra
Volgens mij kan je dat niet tegenhouden. Je hebt hamsters die veel knagen, maar ook hamsters die constant in hun radje rennen. Ieder zijn hobby
. Door voor zo veel mogelijk afleiding te zorgen (dus andere dingetjes in de kooi) zullen ze misschien minder knagen,maar je moet je bedenken dat het knaagdieren blijven...
-
Bengeltje
- Leeftijd: 41
- Contacteer:
Re: Knagen
ik heb allez van staal...misschien helpt dat tege die knagers van jeZensan schreef:Wij hebben 4 goudhamsters, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes (1 is de moeder van de rest). De 2 vrouwtjes zijn obsessieve knagers. Alles wordt gesloopt. Plastic laddertjes, tralies kaal en nu hebben ze ook de pootjes van de deksels van hun loopbal stuk gebeten waardoor ze dus acuut uitbraken. Ze zijn gelukkig tam dus ik kon ze zo weer pakker, maar vervelend is het wel.
Groetjes,
Sandra
een loopbal is rond,hoe knagen ze bij jou dan???
die van mij heeft ge gepresteerd om ze huisje op te eten van binne
dus moet een nieuw huisje hebbe...
Leuk antwoord, minder aardig. Ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen. Ik vroeg me alleen af waarom. Misschien uit een frustratie en dat had ik heel naar gevonden. Heb namelijk een zeer groot hart voor m'n diertjes, ik bedoel natuurlijk m'n knaagdieren.Marian schreef:Knagen ze? Zzouden hamsters daarom misschien tot de knaagdieren behoren?![]()
Je kunt er helaas niks tegen doen.
Re: Knagen
Bengeltje schreef:ik heb allez van staal...misschien helpt dat tege die knagers van jeZensan schreef:Wij hebben 4 goudhamsters, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes (1 is de moeder van de rest). De 2 vrouwtjes zijn obsessieve knagers. Alles wordt gesloopt. Plastic laddertjes, tralies kaal en nu hebben ze ook de pootjes van de deksels van hun loopbal stuk gebeten waardoor ze dus acuut uitbraken. Ze zijn gelukkig tam dus ik kon ze zo weer pakker, maar vervelend is het wel.
Groetjes,
Sandra![]()
een loopbal is rond,hoe knagen ze bij jou dan???![]()
Ze zetten de loopbal gewoon klem in een hoekje en dan knagen maar. Best wel slim.
Groetjes, Sandra
die van mij heeft ge gepresteerd om ze huisje op te eten van binne![]()
dus moet een nieuw huisje hebbe...
-
Gast
knagen
Floris mijn goudhamster knaagt altijd eerst aan de tralies voor hij gaat drinken een soort maf ritueel.
En soms als hij ergens geiriteerd over is uit kwaadheid!
Sindala mijn rusje knaagt veel meer, hij heeft een huisje en het dakraapje heeft hij ongeveer twee keer zo groot gemaakt door het geknaag eraan van binnen uit.
Aan de tralies knaagt hij ook, maar alleen volgens mij als ik in de buurt ben. Volgens mij wilde hij gewoon een groter dakraam
en is het knagen aan de tralies een soort aandachttrekken.
O ja en Floris knaagde in zijn heel grote kooi veel vaker aan de tralies dan dat hij dat nu doet in zijn kleinere verdiepingkooi. Ik zou dus niet te snel denken dat tralieknagen komt doordat de kooi te klein is.
En soms als hij ergens geiriteerd over is uit kwaadheid!
Sindala mijn rusje knaagt veel meer, hij heeft een huisje en het dakraapje heeft hij ongeveer twee keer zo groot gemaakt door het geknaag eraan van binnen uit.
Aan de tralies knaagt hij ook, maar alleen volgens mij als ik in de buurt ben. Volgens mij wilde hij gewoon een groter dakraam
O ja en Floris knaagde in zijn heel grote kooi veel vaker aan de tralies dan dat hij dat nu doet in zijn kleinere verdiepingkooi. Ik zou dus niet te snel denken dat tralieknagen komt doordat de kooi te klein is.
-
Francine D.P
Nee hoor aan de kooi zal het niet liggen.Noisette heeft voor zich alleen een rainbowkooi van Ferplast en in het begin was het ook een knaagfestijn aan de tralies.Maar met ouder worden heeft zich dat allemaal gelegd.Misschien een beetje geduld hebben?Alhoewel weet je dat ik soms graag nog zou willen dat Noisette terug gaat tralieknagen!Dat betekent dat hij terug jong wordt.En dat komt spijtig niet meer terug.Dus misschien een rare uitdrukking:geniet er nog maar van!Voor je het weet zijn ze oud!!

Groetjes,Francine
Ik vind het ook niet erg hoor dat ze knagen. Al slopen ze de hele boel, maakt mij niet uit. Kopen we gewoon weer nieuw. Ik vroeg dit omdat ik bang was dat het misschien uit een of andere frustratie voort kon komen. Het had bijvooorbeeld gekunt dat ze het deden uit frustratie omdat ze de twee mannetjes kunnen ruiken maar niet bij ze kunnen komen of omdat ze op de verkeerde plek staan, noem maar op. Het was gewoon bezorgheid, geen ergernis dus.