HELP !! MUISSSSS
Moderator: Sylvia.
-
Rochelleeeee
- Leeftijd: 31
HELP !! MUISSSSS
HELP,
De buren hebben een konijn, en daar zit nu ook een muisje verstopt onder het terras. Maar dit muisje, is nu al 3x bij ons binnen geweest, we weten niet hoe. MAAR IK BEN BANG DAT HIJ BIJ MIJN HAMSTER KOMT.... hij zit wel steeds ter hoogte daarvan... hoe weet ik nu of hij de kooi in komt?
Voer zit in dichter bakjes daar kan hij niet bij... maar ik vind het zo'n ontzettend naar idee... hamster doet niet heel anders.. althans ik weet het pas sinds gister.
Muis komt binnen omdat deur open staat. Op een andere manier (als het goed is) niet.
Wat moet ik doen, lichtelijke paniek,..
De buren hebben een konijn, en daar zit nu ook een muisje verstopt onder het terras. Maar dit muisje, is nu al 3x bij ons binnen geweest, we weten niet hoe. MAAR IK BEN BANG DAT HIJ BIJ MIJN HAMSTER KOMT.... hij zit wel steeds ter hoogte daarvan... hoe weet ik nu of hij de kooi in komt?
Voer zit in dichter bakjes daar kan hij niet bij... maar ik vind het zo'n ontzettend naar idee... hamster doet niet heel anders.. althans ik weet het pas sinds gister.
Muis komt binnen omdat deur open staat. Op een andere manier (als het goed is) niet.
Wat moet ik doen, lichtelijke paniek,..
Bruno, Dolcé, Roro, Poeby & Otje †
-
Goudhamster Hammie
- Hamsters: Lilly
Re: HELP !! MUISSSSS
Probeer gewoon de deuren dicht te houden. Plaats desnoods zo'n klapdeur die automatisch dichtvalt als men de deur loslaat. Met zo'n klapdeur hou je vliegen buiten, en ook de muis, en je kunt blijven genieten van t weer.
Aan die muis doe je toch niks. Het worden er misschien wel meer dan één. Dat is gewoon het nadeel van een knaagdier dat buiten staat.
Aan die muis doe je toch niks. Het worden er misschien wel meer dan één. Dat is gewoon het nadeel van een knaagdier dat buiten staat.
-
Gabriëlle
- Leeftijd: 42
- Contacteer:
Een wilde muis kan vaak met gemak door de meeste traliekooien. En een wilde muis kan behoorlijk wat ziektes en parasieten meenemen, vooral bij direct contact. Hordeuren met dranger houden een muis niet tegen. Het enige wat je kan doen is helaas bestrijden, 1 zichtbare muis betekend vaak een hele familie en die breiden heel snel uit.
-
Goudhamster Hammie
- Hamsters: Lilly
Sommige hordeuren zitten door middel van een magneetje vast aan het deurkozijn. Dan moet je redelijk wat kracht zetten om de hordeur te openen. Zo'n muisje krijgt die niet open.
Het is een wat vriendelijkere manier die uiteindelijk ook goedkoper zal zijn, aangezien de muizen zullen blijven terugkeren voor het stro en het voedsel.
Het is een wat vriendelijkere manier die uiteindelijk ook goedkoper zal zijn, aangezien de muizen zullen blijven terugkeren voor het stro en het voedsel.
-
Gabriëlle
- Leeftijd: 42
- Contacteer:
Die zitten met een magneet vast in het midden van de deur, aan de onderkant kan een muis deze openduwen, zonder dat de deur dus geheel opengaat.
En ja dat heb ik live kunnen bekijken, hordeur met extra sterke magneet en 5 terriërs binnen en de betreffende muis was tegen de hordeur aan het duwen op zoek naar het punt waar deze een opening kon geven om naar binnen te komen.
Dat was nog grappig, maar toen bleek dat betreffende muis inclusief familie het toch voor elkaar had gekregen via die deur naar binnen te komen was het minder grappig voor hun en heb ik ze de oorlog verklaard.
En ja dat heb ik live kunnen bekijken, hordeur met extra sterke magneet en 5 terriërs binnen en de betreffende muis was tegen de hordeur aan het duwen op zoek naar het punt waar deze een opening kon geven om naar binnen te komen.
Dat was nog grappig, maar toen bleek dat betreffende muis inclusief familie het toch voor elkaar had gekregen via die deur naar binnen te komen was het minder grappig voor hun en heb ik ze de oorlog verklaard.
-
Rochelleeeee
Ik woon bij me ouders, we hebben net een nieuwe hor, mega duur. Maar daar komt ie dus doorheen.
Hoe weet ik nu of hij al de kooi is in geweest of niet?
Me ouders gaan aan de deur niks veranderen.... ze hebben nu valletjes geplaatst voor de muis ... we zien er steeds maar 1.. de buren ook
Hoe weet ik nu of hij al de kooi is in geweest of niet?
Me ouders gaan aan de deur niks veranderen.... ze hebben nu valletjes geplaatst voor de muis ... we zien er steeds maar 1.. de buren ook
-
Rochelleeeee
Ik vind het echt een vreselijk idee dat ie in de kooi geweest kan zijn
Hier wat tips om muizen weg te jagen en buiten de deur te houden:
Er zitten wel irritante reklameadvertenties op de site die niks met muizen in huis hebben te maken. Dus goed opletten waar je op klikt. Ik zou alleen bij het grijze skrolbalkje blijven.
https://roomed.nl/7-diervriendelijke-ti ... an-muizen/
Deze site is er ook nog:
https://gelukkigerwonen.nl/muizen-verja ... zonder-gif
Staalwol in de open kieren en gaten doen kan misschien helpen.
Er zitten wel irritante reklameadvertenties op de site die niks met muizen in huis hebben te maken. Dus goed opletten waar je op klikt. Ik zou alleen bij het grijze skrolbalkje blijven.
https://roomed.nl/7-diervriendelijke-ti ... an-muizen/
Deze site is er ook nog:
https://gelukkigerwonen.nl/muizen-verja ... zonder-gif
Staalwol in de open kieren en gaten doen kan misschien helpen.