Welke bloemen en zaden?

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
isabog
Hamsters: Fiji
Leeftijd: 19

Welke bloemen en zaden?

Bericht door isabog » 27 mar 2019, 16:02

Hoi allemaal,

Voor mijn hamstertjes wil ik wat lekkere bloemen en zaden kopen zodat ze wat meer variatie hebben.
Nu zag ik op rodenttopia een enorm assortiment aan bloemen, zaden, kruiden en wat nog meer. Wat raden jullie aan voor Russische dwerghamstertjes?
Thuis heb ik al trostgierst en gedroogde appel- en wortelstukjes (ik heb wel wat meer dingetjes, maar deze drie worden op de site verkocht en heb ik dus niet meer nodig).

En heeft iemand ook ervaring met het voer dat ze daar verkopen?

Gr

melson

Re: Welke bloemen en zaden?

Bericht door melson » 27 mar 2019, 17:55

Gedroogd fruit en groente zal ik niet geven aan rusjes i.v.m. de suikers die er in zitten.
Je kunt je geld ook besparen, want het begint buiten nu weer alles te bloeien... vers groenvoer is nog het beste. Wel langzaam aan laten wennen, als je hamster het nog niet kent.
Maar als je een tuin hebt of een ander plekje waar niet elke hond plast kijk maar naar : paardenbloem, vogelmuur, wegbree, zuring, madeliefjes, gras, brandnetel enz.
Of ook takken met jonge bladeren van hazelaar, berk, fruitbomen , wilg, bramen...

Ik ben alweer volop aan het plukken ;)

Ik ken de website verder niet, maar als je daar wel wilt bestellen zal ik een mix nemen, dan heb je afwisseling en kun je kijken wat je hamster lust.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Susannevdwolf
Hamsters: Max, vlek en summer

Re: Welke bloemen en zaden?

Bericht door Susannevdwolf » 27 mar 2019, 21:09

Paardenbloemen, madeliefjes en vogelmuur

Plaats reactie