HELP! Hamster drinkt niet uit flesje!

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: I

Plaats reactie
M&M
Hamsters: Malteser

HELP! Hamster drinkt niet uit flesje!

Bericht door M&M » 10 mei 2019, 04:35

Ben ik weer... :oops:
Ik lees heel veel op dit forum om antwoorden te krijgen op mijn vragen die ik snel beantwoord wil hebben.. nu zit ik met een probleem en kan niet hier en verder op Google het antwoord vinden.
Mijn lieve Malteser snapt het drinkflesje niet denk ik, dat gevoel heb ik gewoon sterk. Nu lees ik dat een waterbakje niet goed is omdat ze dan nat kan worden, verkouden kan raken en dat super slecht is, en dat wil ik natuurlijk ook niet! Maar ik ben nu een beetje ten einde raad want ze moet wel vocht binnen krijgen, wat logisch is..
Heeft iemand tips of trucjes om dit anders te doen? Of toch maar een waterbakje erbij voor de zekerheid?
Ik heb hem nu voor het eerst in de kooi gezet, een laag bakje met een klein laagje water zodat ze er niet in kan verdrinken..
Help :(

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Re: HELP! Hamster drinkt niet uit flesje!

Bericht door Sicos » 10 mei 2019, 10:13

Een waterbakje is geen probleem, het is maar net de voorkeur die iemand heeft. Ik zelf heb voor al mijn hamsters gewoon een waterbakje en daar verder nog nooit problemen mee gehad.

melson

Bericht door melson » 10 mei 2019, 10:18

je kunt gewoon bv. een theelichthouder nemen als waterbakje. of iets anders wat klein is. daar worden ze niet nat van en kunnen in een natuurlijke houding drinken. ik gebruik al jaren de theelichthouder 'glimma' van de Ikea.

hier zie je een beetje de verhouding, daar verdrinkt geen hamster in of wordt groot nat.

een drinkbak van Rodipet:
Afbeelding

glimma theelichthouder:
Afbeelding

Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Bericht door Gabriëlle » 10 mei 2019, 14:11

Bij hamsters die de neiging hebben om in de waterbak te gaan zitten, is het handig om knikkers in het waterbakje met water te doen, ze kunnen wel bij het water maar er niet zo simpel in gaan zitten.
Overigens als je een hamster elke dag ruim voldoende verse groente en fruit aanbied en liefst helemaal geen gedroogd fruit of groente, kan het ook zijn dat ze niet meer uit het flesje willen drinken omdat hun vochtbehoefte dan al vervuld is door het vocht uit groente en fruit, en dat is ook goed en misschien zelfs nog wel beter dan gewoon kraanwater.

M&M
Hamsters: Malteser

Bericht door M&M » 10 mei 2019, 18:22

Jullie zijn geweldig ! Dankjulliewel voor de tips !! <3

Plaats reactie