Bij elkaar zetten (Russische dwerghamster)

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Stitchdehamster
Hamsters: Stitch

Bij elkaar zetten (Russische dwerghamster)

Bericht door Stitchdehamster » 27 jun 2019, 17:57

Ik heb een Russische dwerghamster een mannetje van 6 weken oud zou er graag een 2de mannetje bij doen is dat mogelijk? weet niet of het dezelfde ras moet zijn of een ander ras heb gehoord dat ze tot de dood vechten maar hoor ook dat het wel kan

melson

Re: Bij elkaar zetten (Russische dwerghamster)

Bericht door melson » 27 jun 2019, 18:01

nee, dat kan niet. dat wordt vechten. Russische dwerghamsters kunnen niet bij elkaar en leven solitair.
ook andere soorten waar het wel zou kunnen kun je niet zomaar bij elkaar zetten, je moet ze altijd koppelen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Stitchdehamster

Bericht door Stitchdehamster » 27 jun 2019, 18:06

Zou in er wel een vrouwtje bij kunnen zetten? En is het mogelijk om ze geen kindjes te laten maken

melson

Bericht door melson » 27 jun 2019, 18:11

ook een vrouwtje wordt vechten, omdat ze zich in de natuur maar samen doen om te paren en verder in je kooi geen mogelijkheden hebben om elkaar uit de weg te gaan. kinderen vermijden kan door castratie , maar dat doet niet elke dierenarts bij kleine dieren.

misschien is het handig om jezelf eerst even in te lezen wat überhaupt basisbehoeftes enz. zijn, zodat je je ene hamster een goed leven kunt bieden. Aan de inrichting van je kooi te zien is dat wel handig...

Als je meer dieren wilt houden moet je overstappen naar gerbils (2 bij elkaar), degoes (vanaf 3) of lemminge (kunnen ook meerdere dacht ik) , maar die vragen dan weer vele andere dingen.
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Stitchdehamster

Bericht door Stitchdehamster » 27 jun 2019, 18:14

Wat kan ik verbeteren aan me kooi/terrarium? thanks voor de goeie tips het is inderdaad handiger dat ik rustig begin maar vindt het zulke leuke beestjes :D

Plaats reactie