Hamster knaagt nogsteeds na veel ruimte

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
DutchMin
Hamsters: Bobo

Hamster knaagt nogsteeds na veel ruimte

Bericht door DutchMin »

Mijn eerste bericht op dit forum :D

Ik heb sinds gister een eigen hamsterscaping hok op maat gebouwd.
Hierbij heb ik haar oude hok er gewoon aan verbonden dus heeft ze lekker veel ruimte.
Nu viel mij laatst op dat ze nogsteeds aan de tralies zit te knagen. Terwijl er knaagtakjes, blaadjes, houtjes en nog meer in ligt.

Heeft iemand tips hoe dit te voorkomen is?
Misschien tips voor de inrichting?
Ik las al iets op een ander hamsterforum over van die hondenkauwbotjes, die tandenborstels enzo. Misschien dat eens proberen.

Hier wat foto's van het hok nu (afmeting hok 1: 40x60, hok 2: 125x 40)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paulienxoxoxo

Re: Hamster knaagt nogsteeds na veel ruimte

Bericht door Paulienxoxoxo »

Wat een prachtig hok! Wat je kan doen is de traliekooi even weghalen en eventueel later terugplaatsen, ik denk dat de glazen bak groot genoeg is voor de hamster. Bij tralie knagen is de oorzaak altijd moeilijk te vinden dat heb ik bij mijn hamsters ook maar het kan zijn dat je hamster in stress zit omdat bv. hij pijn heeft, z’n drink flesje niet goed werkt.. zo’n kleine dingetjes met je even checken en als je echt geen oorzaak vind zoals ik al zei zou ik gewoon even de traliekooi weghalen
DutchMin
Hamsters: Bobo

Bericht door DutchMin »

Paulienxoxoxo schreef: 01 mei 2020, 20:46 Wat een prachtig hok! Wat je kan doen is de traliekooi even weghalen en eventueel later terugplaatsen, ik denk dat de glazen bak groot genoeg is voor de hamster. Bij tralie knagen is de oorzaak altijd moeilijk te vinden dat heb ik bij mijn hamsters ook maar het kan zijn dat je hamster in stress zit omdat bv. hij pijn heeft, z’n drink flesje niet goed werkt.. zo’n kleine dingetjes met je even checken en als je echt geen oorzaak vind zoals ik al zei zou ik gewoon even de traliekooi weghalen
Dankjewel voor je reactie. Ik ga het proberen
Rens
Hamsters: Molletje

Bericht door Rens »

Je kan ook pindakaas op de houten dingen smeren en het er gelijk weer afhalen zodat de geur van de pindakaas er nog op zit
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

als het ene hok 125x40cm groot is, zal ik inderdaad de traliekooi er weg halen. die heeft in mijn ogen niet veel meerwaarde, vooral als de hamster er aan knaagt.
ik zal wel meer bodembedekking aanbieden (minimaal 15cm hoog en door de hele kooi) zodat de hamster er ook goed kan graven. het lijkt er nu op turf/kokos of aarde. ik zal daar gewoon zaagsel en hooi bij doen.
misschien kun je het tralie-gedeelte van de kleine kooi als deelverhoging van de deksel gebruiken, dan kun je het looprad op een plateau zetten en zo overal voldoende bodembedekking in de kooi strooien.
een voorbeeld van de deksel en wat wat ik bedoel (ook was dit toen voor gerbils):
Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
Plaats reactie