Ik word zo zo zo gek van mezelf. Nouja van mijn hamsters. Kort uitgelegd; in februari dit jaar is er een nestje bij ons geboren omdat het mannetje ontsnapt was en in de kooi van het vrouwtje gekommen was. Was niet de bedoeling maar verder geen probleem, ze waren geen familie ben hadden opzich de goede leeftijd. Er zijn toen 14 ukkies geboren. We hebben er 1 gehouden. Deze hebben we Badr genoemd. Badr en ugly (zijn moeder) wonen allebei in een bin cage en deze staan naast elkaar. Nu kwam ik gisterenavond kijken bij ze en zag ik dat Badr bij zijn moeder in zat! Ik schrok me dood. Het bleek dat hij een gat in zijn bij cage had geknaagd. Zijn moeder is 1.5 jaar oud en Badr ongeveer een half jaar. Ik vond ze dus samen en ben zoo zoo bang dat hij haar bevrucht heeft. Ik weet echt niet wat ik dan moet doen. Ze is al 1.5 en dat is natuurlijk veel te oud voor een nestje (ook voor een tweede) en dan zou het complete inteelt zijn. Ik weet het dus echt niet meer. Ik ga maandag naar de dierenarts bellen om te kijken wat hun adviseren. Misschien is ze wel helemaal niet zwanger maar de kans is er natuurlijk wel. Omdat ze die dag precies willig was (ik denk dat Badr dat rook en toen 'opzoek' is gegaan naar haar). Als ze zwanger is. Zal ik haar dan bijv. Op dag 14 naar de dierenarts brengen zodat ze daar kan bevallen. En dan de baby's laten inslapen? Want die zijn neem ik aan niet levensvatbaar? Of gewoon thuis laten bevallen? Baby's wel laten opgroeien? Ik heb echt geen idee. Ik zit er enorm mee en vind het zo stom. deze kooien zijn duidelijk niet veilig en ik vond ze al te klein. We gaan verhuizen in november en wilde dan een grote hamsterkast bouwen. (100 bij 60 cm of 120 bij 50 cm) Maar hoe los ik het op tot die tijd? Ik wil niet dat dit ooit nog gebeurt.
Ik ben hier natuurlijk voor tips, en niet om te worden afgekraakt. Ookal klinkt dit super raar en gebeurt het mij ook nog is 2 x. Ik hoop er iets is wat ik kan doen, want ik maak me enorm veel zorgen.
Groeten Lotte
even ik word echt gek. Help.
Moderator: Sylvia.
-
Gabriëlle
- Leeftijd: 43
- Contacteer:
Re: even ik word echt gek. Help.
De kans dat ze nog zwanger is geworden is heel klein, al is ze de eerste keer ook behoorlijk op leeftijd zwanger geraakt.
Inteelt is niet zo een probleem als dat een keer voorkomt en de baby's zijn gewoon levensvatbaar.
Vrouwtje wel gaan wegen, zodat je kan zien of ze aankomt in gewicht.
Ik zou ook adviseren om uit gaan tellen wanneer de ukken ongeveer geboren worden, en zorgen dat je weet bij welke dierenarts je terecht kan mocht het misgaan. Niet gaan slepen met een wel drachtige hamster.
Tot je verhuisd bent even opzoek gaan naar aquariums.
Inteelt is niet zo een probleem als dat een keer voorkomt en de baby's zijn gewoon levensvatbaar.
Vrouwtje wel gaan wegen, zodat je kan zien of ze aankomt in gewicht.
Ik zou ook adviseren om uit gaan tellen wanneer de ukken ongeveer geboren worden, en zorgen dat je weet bij welke dierenarts je terecht kan mocht het misgaan. Niet gaan slepen met een wel drachtige hamster.
Tot je verhuisd bent even opzoek gaan naar aquariums.
Oke. Ik hoop ook enorm dat ze niet drachtig is. ik weeg haar altijd al en zal dat blijven volhouden. Dierenarts zit bij ons op 1 min lopen letterlijk. Dus daar kan ik altijd gauw heen als er spoed is. bedankt voor je bericht.
Every pet needs a owner
En weet je al meer?