Woonplek hamster Dot

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
DotdeHamster
Hamsters: Dot

Woonplek hamster Dot

Bericht door DotdeHamster »

Hoihoi!

Sinds 8 weken heb ik een russische dwerghamster. Ze is nu 15 weken ongeveer, en sinds deze week heb ik een nieuw hok voor haar gekocht. Het oude hok was 50 bij 60.
Het hok dat ik nu voor haar heb is 90 bij 60cm wat me geschikter lijkt. Ik heb m'n best gedaan om het wat aan te kleden, maar vraag me af of het zo geschikt is voor haar.
Ik vroeg me af wat jullie mening is over de buizen. Wel of niet geschikt voor een russische dwerghamster?
Afbeelding

Afbeelding

xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Woonplek hamster Dot

Bericht door xDenies »

Hier kan je wel wat mee hoor :) Wanneer je met meer bodem werkt en wellicht kijkt om plexiglas rondom de tralies nog zo'n 15cm te doen; dan kan je vanaf de rand mooi verder opbouwen. Meer beschutting, meer bodembedekking en dus graafruimte en minder valhoogte vanwege de tralies en dergelijke :)

De plastic buizen zijn nu echt niet geschikt. Een hamstertje is een hele slechte klimmer en kan hoogte en diepte niet inschatten. Ze zijn nieuwsgierig waardoor ze wel zullen klimmen maar in een hele onnatuurlijk en zelfs pijnlijke houding. Liever niet dus :)
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
hamsterpassie
Hamsters: Miss Esmee

Bericht door hamsterpassie »

Dat is een mooie hamsterkooi, ook mooi met die onderbak! Zoals @xDenies ook al aangeeft vinden hamsters het heerlijk om te graven, dus daarvoor is een dikke bodembedekking fijn.

De plasticbuizen zou ik ook weghavel, of een hangmat neerhangen voor de veiligheid. Veel plezier van je hamster!
leslcor

Bericht door leslcor »

Ziet er keitof uit. Ik zou al zeker de bodembedekking wat hoger proberen te maken...de buizen gaan niet loodrecht omhoog maar hamsters zijn niet altijd de handigste beestjes dus zou er toch beter iets voorzien zijn zodoende dat hij tenminste zacht kan landen...mijn hamster doet niks liever dan in buizen lopen, misschien kan dat systeem op of in de grond verwerkt worden of zo (wel natuurlijk zien dat er luchtvoorziening is). In elk geval staat er niets in de weg om een diertje gelukkig te maken/houden....veel plezier ermee
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

Hoii

Ik heb hetzelfde hok gehad, maar dat is toch 60x40 en geen 90x60? Of is dit de grotere versie?

Zoals de anderen ook al aangeven zou ik de plastic buizen weghalen. Als je graag buizen wilt, kijk dan eens naar kurktunnels.
Tevens zou ik het rad op het huisje zetten en dan de bodembedekking tot de rand van de glazen bak vullen. Als je de bodembedekking stevig aanduwt, krijg je een fijne graafbodem.

Succes!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

ik zal in de tralies nog een verdieping over de gehele breedte in bouwen, of twee halve die elkaar overlappen.

hier zie je hoe je makkelijk een verdieping tussen de tralies kunt maken:

Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
DotdeHamster
Hamsters: Dot

Bericht door DotdeHamster »

Heb voor nu even wat kleine aanpassingen gemaakt. Maar zie graag nog meer ideeen en opties tegemoed :)

Liefss
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie