Ik heb een dwerghamster van 2,5 jaar. Ze is oud en al een tijdje minder actief. Sinds een paar dagen gaat ze sneller achteruit (o.a. geluid bij ademhalen, ze eet minder, ze ziet er heel moe uit). We hebben alles zo comfortabel mogelijk gemaakt voor haar: ze heeft zacht voer, we hebben de verwarming hoger gezet, en we geven haar elke dag pijnstiller en ontstekingsremmer die we van de dierenarts hebben gehad.
We hopen dat ze in haar eigen veilige omgeving op een natuurlijke manier kan overlijden, maar ze blijft volhouden. We hebben gisteren en vandaag op het punt gestaan om een dierenarts euthanasie aan huis te laten doen (dat kan hier in Den Haag gelukkig) omdat ze toen helemaal stil in onze hand lag, maar telkens als we dat besluiten begint ze ineens weer te lopen, eten, knagen en wassen. Ik wil haar het liefst niet laten inslapen, omdat ik denk dat de naald en het vasthouden door een vreemde haar juist stress geeft en ik denk dat het niet lang meer duurt, maar ik wil ook niet dat dit te lang zo doorgaat.
En denken jullie ook dat ze stervende is? Ik denk dat ze te zwak is om nog door een dierenarts onderzocht te worden, mocht het toch iets anders zijn

Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog tips?
Dankjewel!