hoe overtuig je je ouders voor een hamster?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
poepke

hoe overtuig je je ouders voor een hamster?

Bericht door poepke »

Hey,
ik ben 13 jaar oud en heb onlangs een hamster in de klas gekregen, het is een Russische dwerghamster en i am in love! :D .
Ik wil al super lang een hamster en dit was dus de kers op de taart!!!

IK WIL EEN HAMSTER!!!!!!
Maar hoe??

Een paar ideeën:
1. de hele tijd over hamsters praten
2. Maak een nep kooi met nep hamster (let op, dit moet je volhouden, anders kunnen ze zeggen dat je daar ook al niet naar kijkt)
3. beloof dat je er naar zal blijven kijken en alles zelf zal doen
4. ruim kamer op een maak al eens een plekje voor de hamster
5. maak en lijst met alle (verantwoordelijke) dingen die je wil doen met de hamster
6. vraag aan vrienden (of leraar) of je op hamster mag passen

Nou ik weet niets meer maar als iemand nog iets weet, laat maar weten!!!
:D

xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Re: hoe overtuig je je ouders voor een hamster?

Bericht door xAnnick »

Hoii

Wat leuk dat je zo enthousiast bent, als langdurig hamster"personeel" kan ik beamen dat het hele leuke beestjes zijn. Mijn tip is: lees je in! Lees over gedrag, huisvesting (met name dit), voortplanting, alles wat je maar kunt vinden. Laat aan je ouders zien dat je de mogelijke voorbereidingen heel serieus neemt.

Wees je er ook van bewust dat hamsters nachtdieren zijn, en dat ze dus overdag niet gestoord dienen te worden. Sommige hamsters zijn wel eens wakker overdag, maar over het algemeen moet je rekening houden met een activiteit tussen 22 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends.
Daarnaast zijn ook de normen omtrent huisvesting de laatste jaren heel erg veranderd, dus bedenk ook dat een hamster ruimte nodig heeft (minimaal 100x50, groter kan altijd) en of je dat kunt bieden. Jij kiest voor de hamster en de hamster niet voor jou, dus het is jouw verantwoordelijkheid om zijn welzijn te optimaliseren.

Succes!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

ik zal het gewoon aan je eigen ouders vragen wat je kunt doen om hen te overtuigen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
leslcor

Bericht door leslcor »

Ik zou zeggen: als ik geen hamster krijg dan zoek ik mij buiten wel een lief muisje dat in huis wilt komen wonen...is er nog kaas?
Maar enfin, met hetgeen ik zeg moet je wel niet teveel rekening houden....
Plaats reactie