Goldie en Blackie

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

leslcor

Goldie en Blackie

Bericht door leslcor »

Vandaag zijn EINDELIJK onze 2 hamstertjes toegekomen!!! Precies wat we gevraagd hebben dus ons geduld wordt wel beloond (hopelijk liggen ze morgen niet dood want dan heb ik al spijt dat ik dit gezegd heb, ze zijn nog heel jong/klein)
De naam van het Robje is reeds gekozen namelijk "GOLDIE"
De naam van het Rusje weten we nog niet (suggesties zijn welkom, de kinderen gaan overal wat rondvragen voor inspiratie...mijn dochter dacht aan "Blacky" maar dan zou ik ze eerder "plekkie" noemen....we zullen nog wel zien.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door leslcor op 20 sep 2023, 07:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 rusje
Leeftijd: 49
Contacteer:

Re: Cutie

Bericht door Sicos »

Anders kan je altijd nog hier kijken om inspiratie op te doen --> https://www.dehamster.nl/hamsternamen/
Jinte
Hamsters: Niyara

Bericht door Jinte »

Hele mooie hamsters!
Hoe oud zijn ze en waar komen ze vandaan?
xDenies
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten! Ik wens jullie veel geluk!

Kleine note: Het Rusje is een hybride. De kleur lijkt zwarte merle of russische blauw merle. Goed in de gaten houden, veel zwart gerelateerde kleuren hebben bepaalde erfelijke gezondheidsklachten. Veel gezondheidsklachten zijn vrij algemeen bij hybrides/dierenwinkel hamsters zoals doorgroeiende tanden, dwerggroei, vachtproblemen. De zwart gerelateerde hamstertjes hebben vaak ook moeite om bepaalde soorten voeding uit hun wangzakken te krijgen. Dus goed in de gaten houden.
Dat mag de pret niet bederven, maar wel handig om te weten! :)
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
leslcor

Bericht door leslcor »

Jinte schreef: 16 sep 2023, 11:32 Hele mooie hamsters!
We hebben ze gekocht via een importeur. (niet van Tom en co waar Cutie destijds vandaan kwam en de hamstertjes zijn daar ook maar 1 dag geweest)..normaal verkoopt hij geen Robjes dus hebben we heel specifiek en gedetailleerd gezegd wat we wilden (dit gebeurde reeds meer dan een maand geleden in juli na de dood van Cutie)...we hebben ook exact hetgeen gekregen dat we gevraagd hebben (normaal zouden we deze 2 donderdagen geleden reeds krijgen maar de kweker wou ze niet meegeven wegens nog te jong)
Het Rusje komt uit een nestje met 4 vrouwtjes (we konden daar de keuze maken)...we vonden dit de mooiste van kleur (hetgeen we wel jammer vonden was dat dit de enige van de 4 was wiens wangzakken gevuld waren waardoor deze al groter toonde dan de rest maar dat is misschien wel een goed teken)
Zowel het Rusje als het Robje zijn "piepklein" tov Pluisje en Cutie toen we haar kochten...dus hopelijk gaan we er eentje even handtam als Pluisje kunnen maken.
De beestjes zitten nu in hun terrarium en het Robje (een mannetje zoals Cutie) heeft zijn eerste rondjes in het radje al gelopen, het Rusje (vrouwtje zoals Pluisje) heeft zijn eerste holletje gegraven (en dat na amper een paar uren)...hopelijk gaan we er zoveel plezier van mogen beleven als van de vorige 2 en blijven ze gezond (we zullen zien...op een levend wezen zit geen garantie/zekerheid)
Laatst gewijzigd door leslcor op 16 sep 2023, 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
leslcor

Bericht door leslcor »

xDenies schreef: 16 sep 2023, 11:41 Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten! Ik wens jullie veel geluk!

Kleine note: Het Rusje is een hybride. De kleur lijkt zwarte merle of russische blauw merle. Goed in de gaten houden, veel zwart gerelateerde kleuren hebben bepaalde erfelijke gezondheidsklachten. Veel gezondheidsklachten zijn vrij algemeen bij hybrides/dierenwinkel hamsters zoals doorgroeiende tanden, dwerggroei, vachtproblemen. De zwart gerelateerde hamstertjes hebben vaak ook moeite om bepaalde soorten voeding uit hun wangzakken te krijgen. Dus goed in de gaten houden.
Bedankt...goed dat u dit zegt van de wangzakken want inderdaad dit was het enige van de 4 russische hamstertjes wiens wangzakken gevuld waren (we zullen dit zeker opvolgen)...het beestje ligt nu al ondergronds te slapen....ps: 2 van de 4 waren veel witter van kleur (indien dat iets zou uitmaken)
Jinte

Bericht door Jinte »

leslcor schreef: 16 sep 2023, 11:48
We hebben ze gekocht via een importeur. (niet van Tom en co waar Cutie destijds vandaan kwam en de beestjes zijn daar ook maar 1 dag geweest)..normaal verkoopt hij geen Robjes dus hebben we heel specifiek en gedetailleerd gezegd wat we wilden (dit gebeurde reeds meer dan een maand geleden in juli na de dood van Cutie)...we hebben ook exact hetgeen gekregen dat we gevraagd hebben (normaal zouden we deze 2 donderdagen geleden reeds krijgen maar de kweker wou ze niet meegeven wegens nog te jong)
Het Rusje komt uit een nestje met 4 vrouwtjes (we konden daar de keuze maken)...we vonden dit de mooiste van kleur (hetgeen we wel jammer vonden was dat dit de enige van de 4 was wiens wangzakken gevuld waren waardoor deze al groter toonde dan de rest maar dat is misschien wel een goed teken)
Zowel het Rusje als het Robje zijn "piepklein" tov Pluisje en Cutie toen we haar kochten...dus hopelijk gaan we er eentje even handtam als Pluisje kunnen maken.
De beestjes zitten nu in hun terrarium en het Robje (een mannetje zoals Cutie) heeft zijn eerste rondjes in het radje al gelopen, het Rusje (vrouwtje zoals Pluisje) heeft zijn eerste holletje gegraven (en dat na amper een paar uren)...hopelijk gaan we er zoveel plezier van mogen beleven als van de vorige 2 en blijven ze gezond (we zullen zien...op een levend wezen zit geen garantie/zekerheid)
In elk geval fijn dat ze niet van de Tom en Co komen, tenzij de importeur levert aan de Tom en Co..
Maar ik begrijp dat je dus niet weet hoe oud ze zijn?

Ik hoop ook dat jullie er net zo veel plezier aan gaan beleven :D
leslcor

Bericht door leslcor »

Jinte schreef: 16 sep 2023, 12:24
leslcor schreef: 16 sep 2023, 11:48
We hebben ze gekocht via een importeur. (niet van Tom en co waar Cutie destijds vandaan kwam en de beestjes zijn daar ook maar 1 dag geweest)..normaal verkoopt hij geen Robjes dus hebben we heel specifiek en gedetailleerd gezegd wat we wilden (dit gebeurde reeds meer dan een maand geleden in juli na de dood van Cutie)...we hebben ook exact hetgeen gekregen dat we gevraagd hebben (normaal zouden we deze 2 donderdagen geleden reeds krijgen maar de kweker wou ze niet meegeven wegens nog te jong)
In elk geval fijn dat ze niet van de Tom en Co komen, tenzij de importeur levert aan de Tom en Co..
Maar ik begrijp dat je dus niet weet hoe oud ze zijn?

Ik hoop ook dat jullie er net zo veel plezier aan gaan beleven :D
Onze vraag mbt ouderdom naar de importeur was duidelijk...we wilden ze vanaf het moment dat ze de nest konden/mochten verlaten en dus zelfstandig kunnen eten etc (deze beslissing lag bij de kweker)....aan deze wens van ons werd ook gehoor gegeven....dit zijn overduidelijk piepjonge hamstertjes...ook het Robje is aan het graven....de naam had ik trouwens verkeerd geschreven want moet volgens dochter GOLDIE zijn.
Afbeelding
leslcor

Bericht door leslcor »

Sicos schreef: 16 sep 2023, 11:27 Anders kan je altijd nog hier kijken om inspiratie op te doen --> https://www.dehamster.nl/hamsternamen/
We hebben al eens vluchtig gekeken maar nog niet gekozen....bedankt
leslcor

Bericht door leslcor »

Afbeelding
Jinte

Bericht door Jinte »

xDenies schreef: 16 sep 2023, 11:41 Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten! Ik wens jullie veel geluk!

Wat raar dat er dan niet voor gezorgd wordt dat die kleuren niet meer gefokt worden als het zoveel gezondheidsproblemen met zich mee brengt.
Doet me erg denken aan designerkatten en Franse Bulldogs bijv. , veel ellende voor het dier alleen omdat bepaalde mensen ze mooi vinden.
Jaimz

Bericht door Jaimz »

Gefeliciterd met de nieuwe en mooie aanwinsten!

Goldie ziet er nog heel jong uit.Hij zal een week of 5 oud zijn.
leslcor

Bericht door leslcor »

Jaimz schreef: 17 sep 2023, 08:26 Gefeliciterd met de nieuwe en mooie aanwinsten!

Goldie ziet er nog heel jong uit.Hij zal een week of 5 oud zijn.
Goldie is heel de dag zichtbaar geweest en nu ook..loopt constant in het radje en zit er soms bewegingloos stil in (ik had al gedacht dat hij daar ter plekke dood zat)....als hij dan in zijn radje loopt en ik sta recht (om bvb iets van drinken te halen) dan sprint hij vliegensvlug uit zijn nog draaiend rad en verschuilt zich erachter...ik was vergeten hoe snel een Robje wel is.
Het Rusje hebben we slechts een paar keer gezien (telkens in zijn bakje met eten en 1x in zijn klomp met zand om een plasje te doen)
Hopelijk mogen ze een lang en gezond leven tegemoet zien...en hebben we allemaal plezier van elkaar
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Bericht door xAnnick »

Veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Bericht door leslcor »

xAnnick schreef: 17 sep 2023, 11:37 Veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten!
Het verschil in gedrag tussen de 2 hamstersoorten is groot...dat maakt het zo plezant...het rusje heeft me zonet gebeten en heeft dus inderdaad op zijn minst territoriumdrift, iets dat het robje blijkbaar niet heeft maar die is zo snel; onvoorstelbaar...wat ook wel tof is dat het rusje ook best snel is tov ons vorige...we gaan er zeker van genieten...
Plaats reactie