Hallo Ik ben Mariska en ik ging een grooter hok kopen voor mijn hamster dus wou ik ook meteen extra dingen erbij kopen. Maar ik kocht dus dari kolf omdat ik zag op internet dat het goed is voor je hamster en ze het heel lekker vinden ik gaf het mijn hamster en die genoot ervan daarna ging ik terug om de zak af te sluiten (Gewoon merkzak niet iets van zonder merk) En zag ik iets van rare kleine larwe ofzo Ik weet niet of dit komt omdat het gewoon natuurlijk is of omdat het bedrijf het niet goed verkocht ik zal een foto hierbij plaatsen van de larf
Het is misschien een beetje moeilijk te zien maar ik zag der wel 3 van. Weet iemand wat het zijn en of het hoort ? (Het is dat kleine gele dingetje op de zak en ze leefden)
Oei, dit zijn vermoedelijk larven van voermotten. Misschien kun je ook eitjes herkennen, dit ziet eruit als spinrag. Het is aan te raden om al het voer wat je hebt te controleren. Als het niet te erg besmet is kun je het voor 72 uur in de vriezer doen.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Oei, dit zijn vermoedelijk larven van voermotten. Misschien kun je ook eitjes herkennen, dit ziet eruit als spinrag. Het is aan te raden om al het voer wat je hebt te controleren. Als het niet te erg besmet is kun je het voor 72 uur in de vriezer doen.
Dankjewel voortaan check ik nu wel alles nu zal ik dat zeker niet vergeten maar als mijn hamster het perongeluk op heeft is er hoop ik niks ergs aan de hand (Ik denk niet dat ze het op had omdat ze had maar een klein stuk en ik zag daar niks op maar voor de zekerheid)
Nee hoor, je hamster zal dit alleen maar lekker vinden. Extra dierlijke eiwitten en nog vers ook. Het is een bekend fenomeen en zeker bij de JR Farm producten. Lees dit artikel maar eens: https://hamsterscaping.info/ongedierte-2/
Het kan handig zijn om al je snacks & voeding 48 uur in de vriezer te plaatsen alvorens je het gaat geven. Maar dit kan ook invloed hebben op de voedingswaarden, maar volgens mij valt dat heel erg mee. Er is in ieder geval geen paniek en je hoeft niets weg te gooien
Het kan wel eens raadzaam zijn om te kijken naar verse plantjes zoals in mijn webshop. Er zijn ook pakketjes die ik samenstel, maar dan zit het niet in plastic verpakt en kan er dus niets in groeien. Alleen voor vervoer zit er even kort plastic om heen. https://littlepawspetshop.nl/product/bosje-dari/
Het blijven wel verse plantjes dus ongedierte kan altijd, maar het is niet zo broeierig als zo'n verpakking. Maar lang verhaal kort: geen paniek.
Voor je hamster is het niet schadelijk, maar die krengen kruipen overal in als je niet oppast en dan heb je straks een plaag (ik spreek uit ervaring, helaas). Daarom raad ik aan om voor de zekerheid al je voer na te kijken en het in de vriezer te plaatsen voor een tijdje.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
xDenies schreef: 24 jan 2024, 07:47
Nee hoor, je hamster zal dit alleen maar lekker vinden. Extra dierlijke eiwitten en nog vers ook. Het is een bekend fenomeen en zeker bij de JR Farm producten. Lees dit artikel maar eens: https://hamsterscaping.info/ongedierte-2/
Het kan handig zijn om al je snacks & voeding 48 uur in de vriezer te plaatsen alvorens je het gaat geven. Maar dit kan ook invloed hebben op de voedingswaarden, maar volgens mij valt dat heel erg mee. Er is in ieder geval geen paniek en je hoeft niets weg te gooien
Het kan wel eens raadzaam zijn om te kijken naar verse plantjes zoals in mijn webshop. Er zijn ook pakketjes die ik samenstel, maar dan zit het niet in plastic verpakt en kan er dus niets in groeien. Alleen voor vervoer zit er even kort plastic om heen. https://littlepawspetshop.nl/product/bosje-dari/
Het blijven wel verse plantjes dus ongedierte kan altijd, maar het is niet zo broeierig als zo'n verpakking. Maar lang verhaal kort: geen paniek.
Ah mooi ik heb het niet bij haar andere voedsel gedaan sinds het nog net gekocht was dus gelukkig
noahamstertjes schreef: 25 jan 2024, 15:56
Mijn oma heeft vogels, ze had een keer een samenstelling van voer en toen zaten er larven in! Ze dacht dat ze dood waren maar ze leefde nog, ze zaten overal in huis en uiteindelijk moest ik ( ben 19 jaar ) de larven uit de kast pulken ( GATVERRR ) mijn hamsters zaten toen de HELETIJD aan mijn hand te knabbelen ( echt irri joh kon niet eens even rustig voer bij vullen )