Welkom, Linus

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Welkom, Linus

Bericht door xAnnick »

Hallo allemaal

Wat sneller dan verwacht mag ik een nieuwe bewoner verwelkomen :+: Maak kennis met Linus!

Afbeelding

Linus is een hybride dwerghamster in de kleur blauw wildkleur, nu nog in wintervacht, wat hem tot een soort klein schattig ijsbeertje maakt.
Hij komt van de Duitse marktplaats uit een gezin met jonge kinderen dat hem niet meer wilde. De kinderen waren te jong en "de hamster sliep altijd overdag". No shit, Sherlock :shock:

Afijn, je denkt alles al gezien te hebben en dan blijkt het toch nog een tikje erger te kunnen. Linus zat in een klein opbergboxje met 2 cm bodembedekking, een huisje en een wipwap. Geen looprad, geen zandbak. Ze wisten ook niet wat voor geslacht het is en ook niet waar hij vandaan komt. Zijn leeftijd zou 9 maanden zijn, maar dat moet ik nog een keer navragen.
Ik kreeg hem bij de deur in een kartonnen doosje overhandigd, wat meteen open sprong, dus toen heb ik hem snel in de transportbox gezet en gingen we op naar huis.
Afbeelding

Afbeelding

De plantjes vallen goed in de smaak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het verliezen van al mijn (vijf) dieren binnen 3 maanden brengt Linus weer wat vreugde en ik hoop dat ik lang van hem mag genieten :+:

Bedankt voor het kijken!

Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
leslcor

Re: Welkom, Linus

Bericht door leslcor »

Wauw, wat een juweeltje...zo mooi...jullie brengen vreugde in elkaars leven...is er nog iets mooiers dan dat?
Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 rusje
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Sicos »

En dat is nu weer precies waarom ik soms wel voor een positief lijst ben ... soms zijn mensen gewoon te "dom" om te snappen hoe ze dieren op een fatsoenlijke manier moeten houden. Vroeger was er in Nederland nog zoiets als een dierenpolitie maar daar heeft de politiek een paar regeringen terug ook korte metten mee gemaakt.... van mij zouden ze dat best wel weer mogen invoeren.

In elk geval fijn dat hij of zij een goed leventje bij jouw tegemoet gaat.
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Bijzonder toch weer, ook dat hij in zijn wintervacht zit haha. Maar fijn dat Linus nu bij jou is!
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
Jinte
Hamsters: Lilly-Faye

Bericht door Jinte »

Ooohhh wat is ie leuk !! :+:
Mooi beestje en super leuke foto's!

En wat fijn dat hij uit de vreselijke ellende is en nu fijn bij jou mag wonen. :D
xAnnick

Bericht door xAnnick »

leslcor schreef: 13 mei 2024, 13:21 Wauw, wat een juweeltje...zo mooi...jullie brengen vreugde in elkaars leven...is er nog iets mooiers dan dat?
Bedankt, hij heeft inderdaad al zoveel vreugde gebracht en hij is er pas een dag.
Sicos schreef: 13 mei 2024, 14:54 En dat is nu weer precies waarom ik soms wel voor een positief lijst ben ... soms zijn mensen gewoon te "dom" om te snappen hoe ze dieren op een fatsoenlijke manier moeten houden. Vroeger was er in Nederland nog zoiets als een dierenpolitie maar daar heeft de politiek een paar regeringen terug ook korte metten mee gemaakt.... van mij zouden ze dat best wel weer mogen invoeren.

In elk geval fijn dat hij of zij een goed leventje bij jouw tegemoet gaat.
Ik ben het daarmee eens, maar helaas ligt het nu (zoals meestal) niet aan het dier maar aan de mensen. Deze mensen zien er niet de waarde van in om zich te verdiepen in het dier dat ze aanschaffen, of dat nou een hamster, hond, of waterbuffel is (om bij de positieflijst te blijven). Het doel moet zijn mensen informeren in plaats van diersoorten verbieden. Ik vind het van de zotte dat het mensen in deze tijd met deze technologie niet lukt om zich te informeren over de behoeften van het levende wezen dat ze in huis halen.
xDenies schreef: 13 mei 2024, 16:33 Bijzonder toch weer, ook dat hij in zijn wintervacht zit haha. Maar fijn dat Linus nu bij jou is!
Ik stond ook raar te kijken, heeft ie dan gewoon in een donkere kamer gestaan of zo?
Jinte schreef: 13 mei 2024, 18:22 Ooohhh wat is ie leuk !! :+:
Mooi beestje en super leuke foto's!

En wat fijn dat hij uit de vreselijke ellende is en nu fijn bij jou mag wonen. :D
Dankjewel :-D

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Ja, hij of zij heeft overduidelijk continu gedacht dat de winter er aan komt. Een hele donkere kamer of een hele donkere plek. Ik denk echt kamer, want ook nu is het gewoon lichter in huis. Dus vermoedelijk een kamer waar continu de gordijnen dicht hebben gezeten ofzo. Geen idee. Kreeg er zo wel eens één in de dierenwinkel, vanuit de groothandel natuurlijk.

Hij zal ook al dat eten wel niet gewend zijn, dus langzaamaan laten wennen en het dieet wat opbouwen. Alhoewel, qua vorm ziet ie er niet slecht of ondervoed uit haha.
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Duidelijk, ik vermoed ook een kamer met gordijnen dicht of zo. Goede tip qua eten, ik zal er goed op letten. Hij is inderdaad, ehm, goed doorvoed :oops: Gelukkig maar. Nu hij een rad heeft kan hij mooi aan z'n figuur werken.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Wat een schatje! Hij boft maar dat ze nu zo goed terecht is gekomen.

En geen rad hebben...Toen ik Cooper via marktplaats had overgenomen wist hij niet hoe een rad werkte omdat hij er ook geen had bij de vorige eigenaren.
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Jaimz schreef: 15 mei 2024, 09:08 Wat een schatje! Hij boft maar dat ze nu zo goed terecht is gekomen.

En geen rad hebben...Toen ik Cooper via marktplaats had overgenomen wist hij niet hoe een rad werkte omdat hij er ook geen had bij de vorige eigenaren.
Wat sneu :( Heeft hij het inmiddels wel geleerd?

Linus stond eerst ook raar te kijken, maar heeft het inmiddels wel door. Hij heeft de stress van de verhuizing eruit gerend en lijkt zich nu wat beter op z'n gemak te voelen.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

xAnnick schreef: 15 mei 2024, 11:47

Linus stond eerst ook raar te kijken, maar heeft het inmiddels wel door. Hij heeft de stress van de verhuizing eruit gerend en lijkt zich nu wat beter op z'n gemak te voelen.
Hij had het na een paar dagen door hoe het werkte.Hij was zo trots op zichzelf,dat hij 's morgens eerst moest showen hoe goed en snel hij wel niet kon rennen voordat hij ging slapen :D
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Jaimz schreef: 17 mei 2024, 11:19
xAnnick schreef: 15 mei 2024, 11:47

Hij had het na een paar dagen door hoe het werkte.Hij was zo trots op zichzelf,dat hij 's morgens eerst moest showen hoe goed en snel hij wel niet kon rennen voordat hij ging slapen :D
Hahaha, fijn dat hij het zo snel geleerd heeft!

Linus is er inmiddels een weekje en hij doet het goed :+:

Hij is nieuwsgierig.
Afbeelding

En natuurlijk heel schattig.
Afbeelding

_/-o_
Afbeelding

Dol op vlas (en hij eet het allemaal direct op, daarom is het aanbod dat hij krijgt beperkt, haha)
Afbeelding

Twee tegelijk eten, kan prima.
Afbeelding

En de bloemen vallen ook goed in de smaak.
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Jinte
Hamsters: Lilly-Faye

Bericht door Jinte »

Fijn dat hij het zo goed doet !
En hij is super schattig :+:
leslcor

Bericht door leslcor »

Eet hij het allemaal daadwerkelijk op of neemt hij het mee naar zijn "verborgen" voorraadschuur? Hamsterkes zijn soms precies kleine stofzuigerkes....het is inderdaad een zeer mooi hamstertje
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Hij eet het echt allemaal op. Ik heb nog geen voorraad gevonden, dus ik hoop dat hij nog wel gaat hamsteren... Dory had een enorme voorraad.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Plaats reactie