De situatieschets:
Ik heb twee dwerghamsters, een hele tamme en actieve meisjes dwerghamster die geboren is in september vorig jaar. Daarnaast een mannetje die heel lui en rustig is, totaal het tegenovergestelde van het meisje. Hij is twee maanden jonger is dan het meisje. Zij verblijven samen in een grote kooi. Het meisje komt uit Arnhem en het mannetje kocht ik in Enschede.
Ook al weet ik dat dwerghamster alleen leven, deze twee gaan verrassend goed samen. Zij zijn al sinds december samen in één kooi en nooit maken zij ruzie. Sterker nog, elke dag zie ik ze altijd samen verstopt, tegen elkaar aan slapen.
Het mannetje heeft voor zover ik altijd kon zien nooit interesse getoond in het meisje om voort te planten of zoiets.
Tot twee dagen terug was er nooit iets aan de hand, maar sinds eergisteren zag ik totaal uit het niets een wond op de rug van het meisje. Ik wachtte het af en de volgende dag werd de wond erger.
Het meisje is nog steeds superactuef en vrolijk als voorheen. Zij wast zich nog zoals altijd en eet goed.
Het lijken wel beetwonden, want het lijkt mij ook een plek waar zij niet bij kan komen om te krabben.
Of lijkt het volgens jullie ergens anders op? Hebben jullie misschien een verklaring?
Ondanks de wonden zoeken zij elkaar nog steeds op om tegen elkaar aan te liggen.
Ik heb ze in ieder geval uit elkaar gehaald, zij leven nu apart van elkaar.