Waaraan merk je nu echt dat een hamstertje ouder wordt?
En wat zegt dit over de hamster zelf? Betekend dit dat het beestje er niet lang meer zal zijn zodra je dit gaat merken, of hoeft het niks te betekenen?
De reden dat ik dit vraag, is omdat mij het volgende opvalt aan Hammie. Ik heb een camera in het verblijf, dus kleine veranderingen zie ik daarmee ook.
Voorheen was ze de hele nacht actief, met soms een tussenpauze van een half uurtje dat ze er niet was.
Nu is ze vanaf ong. 22.00 tot 7.00 actief, maar in die periode zie ik haar bijv. tussen 0.00 en 2.00 niet, en tussen 4.00 en 6.00 niet, wat betekend dat ze ook snachts minder actief is.
Overdag komt ze ook niet meer tevoorschijn, terwijl ze voorheen meerdere keren per dag even wakker was.
Pas als ik haar savonds eten geef komt ze even kijken.
Ik maak mij geen zorgen om haar gezondheid, ze is wanneer ze wakker is, net zo alert en actief als altijd. Eet en drinkt zoals ze altijd deed, is nog in voor een knuffel en blijft goed op gewicht.
Is bovenstaande nu een signaal dat ze oud aan het worden is?
Ze zou van eind jan 2023 zijn (maar dierenwinkel, dus exacte geboortedatum niet bekend)
Ouderdom?
Moderator: Sylvia.
Re: Ouderdom?
Het zou kunnen dat dit de eerste tekenen zijn van ouderdom en is dit haar nieuwe ritme voor het wakker zijn en slapen.Als ze verder normaal gedrag vertoond zou ik me geen zorgen maken.
Dit hoeft niet te betekenen dat ze er snel niet meer zal zijn.Het kan,het kan ook net zo goed dat ze 2 jaar wordt.Dat is niet te voorspellen.Ik zou hier niet te lang bij stil staan en lekker genieten van Hammie.
Dit hoeft niet te betekenen dat ze er snel niet meer zal zijn.Het kan,het kan ook net zo goed dat ze 2 jaar wordt.Dat is niet te voorspellen.Ik zou hier niet te lang bij stil staan en lekker genieten van Hammie.
- Weezie
- Hamsters: Hammie en Ukkie
- Leeftijd: 42
Re: Ouderdom?
Dank je wel, dat doe ik evengoed, de zeldzame momentjes dat ze zich laat zien en aanhalen die koester ik extra.
Ze is mijn eerste hamster dus ik heb geen idee wat een natuurlijke verloop is hierin, ik hoop dat ze nog heel lang bij ons mag zijn.
Ze is mijn eerste hamster dus ik heb geen idee wat een natuurlijke verloop is hierin, ik hoop dat ze nog heel lang bij ons mag zijn.