Plaats hier een foto van je ren topic

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Virtual_Angel
Leeftijd: 40

Plaats hier een foto van je ren topic

Bericht door Virtual_Angel »

misschien een idee? Net als plaats hier foto van je kooi, een versie van de ren! Ik zie zo hier en daar versprijd hele mooie rennen, maar alles in 1 topic is denk ik heel handig voor degenenn die nog inspiratie opdoen?

biawa

Bericht door biawa »

Ja, dat is wel handig om ze allemaal bij elkaar te hebben...

Opgevouwen:
Afbeelding

Stukje open:
Afbeelding
De scharnieren zitten om en om binnen of buiten. In de hoeken zitten ze aan de binnenkant en dat zijn scharnieren die maximaal 90 graden open kunnen, dan staat de ren altijd mooi vierkant. De scharnieren op de "rechte stukken" zitten aan de buitenkant en kunnen maximaal 180 graden (gestrekt) open.

Nog iets verder open:
Afbeelding

Helemaal uitgezet, je ziet hier ook goed hoe het zit met de scharnieren:
Afbeelding

De sluiting met magneetjes:
Afbeelding
Afbeelding
Elien
Leeftijd: 38

Bericht door Elien »

Mijn ren is weer een totaal ander systeem:

Afbeelding
4 Platen die allemaal zo'n gleuf hebben aan beide zijkanten met een verstevigingslatje ernaast omdat anders het MDF het waarschijnlijk niet gaat houden omdat het te slap is... (wel oppassen met maken dat je alles aan de goede kant maakt anders past het niet...)

Afbeelding
Hier zie je de platen naast elkaar....

Afbeelding
Zo schuif je ze in elkaar.. past precies als je het goed zaagt... Met de gleuven naar elkaar toe dus in elkaar zetten, gaan de platen over elkaar heen en zitten ze gelijk stevig vast.

Afbeelding
Zo zit het dan in elkaar...

Afbeelding
Zo ziet de hoek er dan dus uit..

Afbeelding
Dit is dan de ren als hij helemaal staat...

Ik ga hem nog wel een keer schilderen, ziet wat mooier uit :)
Ik kan er heel goed mee overweg en als ik het weg wil hebben haal ik de platen uit elkaar en zet ze in de kast of waar ik verder plaats heb! :mrgreen:

Alles bij elkaar hoef je dus alleen die platen te kopen (niet duur) en op maat laten zagen in de winkel.. en zorgen dat je even een handige vader/oom/kennis hebt die even de gleufjes er precies inzaagt.. en klaar is je ren!

Edit: even nog de afmetingen erbij: de ren is 1.20 bij 1.20 (groter kregen we helaas niet mee) en de platen zijn een halve meter hoog.
Het hout waar de latjes van gemaakt zijn weet ik niet, dit waren gewoon oude die we nog hadden liggen. Het moet in ieder geval wel dikker en steviger zijn als de MDF plaat zelf.
[size=84][color=darkblue]Groetjes Elien
[/color][/size]
[size=75][url=http://www.dehamster.nl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1964]R.I.P. Miyu, Benji, Kovu, Elmo, Pino, Swiffer, Jimmi, Leevii, Timo en Friemel..[/url][/size]
PriemGirl

Bericht door PriemGirl »

Mijn ren is gebaseerd op die van biawa, dus zelfde systeem en werkt goed.

ik heb triplex hout, wel giftig, maar de platen zijn erg glad en hij heeft er nooit aan gedacht om er aan te knabbelen.. :)

de ren opengevouwen:
Afbeelding

de sloten en magneetjes: (bij de magneetjes heb ik een extra slootje aangedaan zodat hij helemaal niet open kan moest iemand er per ongeluk tegenaan stoten en de magneten vallen open.. kplaats later hier nog wel een foto van)
Afbeelding
Afbeelding

en hoe ze er toen uitzag:
Afbeelding

eum hij is 1m op 1m wat wel genoeg is voor een dwergje en zo'n 30 cm hoog ongeveer.
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -
pluisje

Bericht door pluisje »

nog mensen met een ren? Ik wil ideen opdoen om er zelf een te maken, is mss ook handig om al de voor en nadelen van jouw ren eens op de noemen
[size=75][color=blue]Groetjes Pluisje en een pootje van Dropje (syr), Dinky (campbelli) en katten Luna en Iglo, kitten Grigri
Slaap zacht lieve poesi 13/08/2004
RIP Nano en Floortje 13/07/05 Dinky 29/07/2005 [/color][/size]
Virtual_Angel

Mijn ren is net af!!! Het is presies hetzelfde idee als Biawa en Priemgirl. 1 bij 1 meter. Voordeel vind ik dat hij makkelijk in te klappen is. Zal vanavond foto's gaan maken als Nesquick weer wakker is.
Desiree

Bericht door Desiree »

Mooie rennen hoor! Ik wil er zelf ook eentje gaan maken. Welk hout kun je het beste bebruiken daarvoor? :)
Marja

Bericht door Marja »

Dit is nu onze huidige ren in het nieuwe huis.
Ik heb er een dekentje in gedaan omdat Sneaky tegen het plexiglas aan liep. Ik hoopte dat hij de afscheiding zo beter zou herkennen.
Op het dekentje en niet verder! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lady test de ren.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 05 aug 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[size=75][color=#FF0000]Rust zacht lieve Speedy, Lady en Sneaky;18 maart 2003- 30 nov 2004 (Speedy), 8 dec 2003- 31 aug. 2005 (Lady), 9 jan 2005- 6 feb 2007 (Sneaky) 20 okt. 2005-22 april2007 (Rheia)
waren jullie bij ons.[/color][/size]
Virtual_Angel

Mijn ren:
Afmeting 1 bij 1 meter hoogte 50 cm
( groter paste niet in mn kamer, mocht ik er zelf ook nog in willen )

Hamster hoek:
Afbeelding

Afbeelding

"Nieuwe" radje erin, en een kokosnoot huisje :lol:
Desiree schreef:Mooie rennen hoor! Ik wil er zelf ook eentje gaan maken. Welk hout kun je het beste bebruiken daarvoor? :)
Ik heb MDF
Laatst gewijzigd door Virtual_Angel op 05 aug 2005, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Virtual_Angel

Edit: mag verwijderd worden
Laatst gewijzigd door Virtual_Angel op 05 aug 2005, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marja

Bericht door Marja »

Ik heb ook MDF gebruikt.
[size=75][color=#FF0000]Rust zacht lieve Speedy, Lady en Sneaky;18 maart 2003- 30 nov 2004 (Speedy), 8 dec 2003- 31 aug. 2005 (Lady), 9 jan 2005- 6 feb 2007 (Sneaky) 20 okt. 2005-22 april2007 (Rheia)
waren jullie bij ons.[/color][/size]
Kim

Bericht door Kim »

loopt hij al in het radje? :lol:
Anouschka

Bericht door Anouschka »

Die van mij staat voor altijd op gesteld onder de tafels...
Hij staat met bedhaken in elkaar en is dus zo gemakkelijk uit elkaar te halen...

De inrichting verandert steeds en is nu weer anders...

Afbeelding
Virtual_Angel

kimpjuh schreef:loopt hij al in het radje? :lol:
Ligt nu nog stug te slapen!
"ben een nachtdier! WEG! "
punkie
Contacteer:

Bericht door punkie »

Hoi,
dit is mijn ren, ook met bedhaken vast ik had ook volgens mij MDF hout. De afmetingen zijn 1 bij 1 meter. (hierdoor heb ik ongeveer geen loopruimte 8) )

http://i8.photobucket.com/albums/a17/as ... G_1270.jpg
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Plaats reactie