ik had ze vannacht appart gezet even de 2 sammie kooien afgesloten met een klpje heeft het vrouwtje hem open gemaakt zaten ze vanmorgen rustig in de zelfde kooi ik naar me werk kom ik thuis heb ik niks gemerkt of ze gevochten hebben zie geen bloed ofzo bij me hammies en nu ik erbij ben knokken ze elke keer lijkt wel als ik er een pak en terug zet dat de ander dan gaat vechten
pfff hahaha rare beesten
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya
Ik geloof dat er al mensen dit eerder hebben gezegd hebben, maar toch. Mijns inziens doe je je hamsters er geen plezier mee als je ze telkens uit elkaar haalt en weer bij elkaar zet enzovoort enzovoort. Ze herkennen elkaar heus niet meer (sorry, maar zo slim is een hamster nou ook weer niet) en het veroorzaakt een hoop stress. Het lijkt me een stuk beter voor ze als je ze permanent apart houdt. Dat is heus niet zielig voor ze (ik heb ook altijd mijn dwergjes solitair gehouden en ze leken er niet ongelukkig van te worden). En als het een mannetje en een vrouwtje is (dat is toch zo?) krijg je er ooit eens kindjes van en daar heeft niemand wat aan (klinkt misschien hard, maar er zijn al genoeg hamstertjes die in asiels e.d. zitten).
ze zitten ook vaak apart hoor meer wel dan bij elkaar
dus zorg ook wel dat ze rust hebben en er komt met de tijd nog een 3de combi kooi aan de sam kooi dus dan kunnen ze helemaal bijna niet meer bij elkaar
maar ja als ik dus niet erbij ben gaat het goed ben ik erbij dan knokken ze dat vind ik zo raar en het vrouwtje begint altijd
nee ik doe ze niet express bij elkaar ze gaan af en toe bij elkaar ik heb een sam kooi en soms liggen ze bij elkaar in de buis blijken ze leuk te vinden maar als ik er eentje pak om te aaien en zet hem terug dan vallen ze elkaar aan maar laat ik ze dan gaan ze daarna ieder hun eigen weg
nu ook bijv heb de 2 kooi verbindingen open staan en ze zitten toch ieder in hun eigen kooi
dus ja als dat goed gaat en als ik merk dat het fout gaat gaat het weer dicht maar das niet zio vaak hoor
Ik kan alleen maar bij mijn advies blijven: zorg dat ze niet meer bij elkaar kunnnen. Sluit die doorgang definitief af ofzo. Je doet ze er GEEN plezier mee ze af en toe bij elkaar te laten.