Verkoeling op hete dagen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Blinkie

Verkoeling op hete dagen

Bericht door Blinkie » 09 jun 2006, 22:07

Hallo Iedereen!

Wat doen jullie om je hamster verkoeling te geven op dit soort warme dagen? Ik heb mijn lieve hammie Bowser vandaag een stukje komkommer gegeven om niet oververhit te raken. Ze lag helemaal buiten haar huisje te slapen!

Doei

Foxtrot Uniform Charlie Kilo
R.I.P. Jabba

Be
Leeftijd: 49

Bericht door Be » 09 jun 2006, 22:22

ik heb truus van mij net wat bloemkool gegeven wat nog nat wat van het wassen zeg maar
maar voorals nog lijkt Truus geen last van de hitte te hebben,ze ligt nog steeds in haar huis,dat overigens groot is en van hout dus misschien dat het daaraan ligt.
en de hitte is nog niet zo heel erg in mijn flat getrokken,zal vrees ik volgeden week wel erger worden.
Baasje van syrtje(sir) James
Joep(29/9/07-12/8/08)Truus(dec.'05-29/9/07) Fransie (okt.06-21/5/08)

Blinkie

Bericht door Blinkie » 09 jun 2006, 22:26

Ik verplaats morgen Bowser naar de fusie (huiskamer bij studenten), want ik slaap op zolder en het warmt hier veel te snel op. Mn huisgenoten vinden het wel gezellig, ik heb net toestemming gevraagd :)
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
R.I.P. Jabba

PriemGirl
Leeftijd: 32

Bericht door PriemGirl » 09 jun 2006, 22:42

Ik heb mijn syr ook naar beneden gebracht (ook onder andere omdat ik in mijn examenperiode zit) en voorlopig lijken mn beide hamsters nog geen last te hebben van de warmte. Mijn dwerg ligt nog steeds in een hele berg no-smell en mijn syr onder wc-papier en zaagsel :P

Als ik merk dat het te warm wordt, dan zorg ik altijd dat ik een klein schoteltje in de koelkast heb staan (meestal 4) en die leg ik dan in de kooi in een doek; mn dwergje verplaats zijn nest dan naast het schoteltje en deze ververs ik dan af en toe als ik merk dat het schoteltje terug is opgewarmd.

Groentes geef ik hen altijd :wink: en ik zorg ook altijd voor vers drinken (soms wel 2x per dag verversen) want als de zon op het drinkflesje staat kan het water erg vlug opwarmen.
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -

Scratch&Brownie
Leeftijd: 36

Bericht door Scratch&Brownie » 09 jun 2006, 22:55

ik merk vandaag voor het eerst (nu zeg maar) dat Scratchy buiten zijn huisje ligt te slapen
verder hebben Brownie en Chico nergens last van
-xxx- Marieke;
*Chubby & Puck, Scratchy & Kwiebeltje, Chico & Brownie, Teigetje & Yeti*
Knuffel van Romeijn

Kris
Leeftijd: 34

Bericht door Kris » 10 jun 2006, 00:32

Ik merk totaal niks aan mn beestjes. Maar nou moet ik ook zeggen dat ik de gordijnen heel de dag dicht heb in mn kamer zodat het daar vrij koel blijft.
Groente en vers water krijgen ze van mij altijd ;)
[color=purple][size=75][i]**Life is what happens to you while you're busy making other plans...**[/i][/color][/size]
[size=75][color=blue]Ik ben zo graag, zo heel graag wat jij in mij ziet. Ik vond mezelf ook wel leuk, maar zo leuk als jij me vindt nog niet.[/size] [/color]

Annn
Leeftijd: 27

Bericht door Annn » 10 jun 2006, 10:14

Tot nu toe heb ik nog niet gemerkt aan mijn hamster dat ze moeite met de warmte heeft.
Ik ververs d'r water wat meer en geef haar meer groenten/fruit waar ze vocht uit kan krijgen.

En misschien dat ik wat minder toiletpapier in het huisje doe. :)

sophia2

Bericht door sophia2 » 10 jun 2006, 10:42

ah gossie. Wilde net vragen wat jullie eraan doen. Die schoteltjes tip vind ik een goede!

M'n rusje ligt helemaal uitgestrekt in z'n blauwe doos. Hij heeft het zo warm dat hij zelfs in die houding een nootje eet.

suzie_meijer
Hamsters: geen
Leeftijd: 29
Contacteer:

Bericht door suzie_meijer » 10 jun 2006, 11:08

Stuffie lijkt het eerder koud dan warm te hebben, want ze ligt te slapen in een grote berg zaagsel... Arwen ligt ook gewoon in haar nestje. 's Avonds als ik naar bed ga of op het heetst van de dag, leg ik meestal een koud schoteltje in de kooien. Maar ik merk meestal weinig aan ze...
Groetjes van Suzanne

*Dag lieve Stuffie, Arwen, Cyra, Elwyn*

punkie

Bericht door punkie » 10 jun 2006, 11:39

Mijn kamer staat op het oosten hierdoor wordt het nooit echt warm in me kamer, en het is nu al helemaal koel omdat ik dag en nacht me raam dicht hou :D
Mijn kamer is echt een stuk kouder dan me woonkamer, dat voel je gewoon als je door me huis loopt. (in me huiskamer staat de zon de hele dag)
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †

Lisaa
Leeftijd: 26

Bericht door Lisaa » 10 jun 2006, 18:22

punkie schreef:Mijn kamer staat op het oosten hierdoor wordt het nooit echt warm in me kamer, en het is nu al helemaal koel omdat ik dag en nacht me raam dicht hou :D

Mijn kamer ligt ook op het oosten :D
Maar kun je dan niet 's nachts je raam open doen? Anders komt er toch helemaal geen frisse lucht meer?
Groetjes Lisa en de ratjes Feriy, Jonah, Riley en Kathryn.
Dag allerliefste Symi en Vianne

punkie

Bericht door punkie » 10 jun 2006, 18:32

dat doe ik wel, en ik zet vaak me deur open zodat er verse lucht vanuit de woonkamer of keuken kan komen.
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †

witch87

Bericht door witch87 » 10 jun 2006, 18:37

als je zo'n schoteltje bij ze in de kooi doet, moet er dan per se een doek omheen?

Corien
Leeftijd: 27

Bericht door Corien » 10 jun 2006, 18:55

witch87 schreef:als je zo'n schoteltje bij ze in de kooi doet, moet er dan per se een doek omheen?
Neehoor :)
Maar eerlijk gezegt merk ik niet dat Roos echt wat met dat schoteltje doet, ze loopt er soms overheen als ze bv. naar haar drinkflesje wil maar that's it.

Priscilla
Leeftijd: 33

Bericht door Priscilla » 10 jun 2006, 19:12

Mijn hamsters lijken helemaal geen last te hebben van de warmte. Ze liggen nog zoals altijd onder een hele berg wc-papier.
Met men ratten (en vooral de oudere mannen) is het echter oppassen geblazen met dit weer...
Ze krijgen van mij badjes water met wat groente of fruit erin zodat ze het er kunnen uitvissen.
En net heb ik nog een t-shirt is stukken gescheurd, kraan even laten lopen zodat het water lekker fris is, doeken eronder en dan uitspreiden over de plateau'tjes. Ze gaan er heerlijk uitgebreid op liggen :)
Een fles water in de vriezer en die erna met een doek eromheen in de kooi leggen, gaan ze ook vaak tegenaan liggen.
Iets wat ik altijd doe als het zo warm is als nu: de plantenspuit. Vaak zijn ze erin het begin wat schrikkerig voor, maar het duurt niet lang voor ze voor de tralies staan te dringen om er voor te kunnen staan, allemaal met de oogjes dicht en snuitjes in de lucht zie je dan echt genieten van een frisse douche :lol: (nadeel: alle dagen kooien schoonmaken)
Nog een leuke tip: ijsjes voor ze maken, diepgevroren fruit bijvoorbeeld. (wel even onder de kraan houden voor je het geeft)

Ik heb al deze dingen echter nog nooit bij men hamsters 'uitgetest'. Omdat ze overdag toch slapen en de badjes water lijken me ook al
zo geen goed idee als je soms ziet hoe onhandig hamsters kunnen zijn...

Plaats reactie