Gister leek het er ook op dat het niet goed met haar gaat: haar voorkant lijkt extra mager, waardoor ze er heel raar uitziet, want haar achterkant is echt enorm dik nog. En ze leek ook wat moeite te hebben met lopen, ze was wat ongecoördineerd. Verder zorgt ze nog prima voor haar jonkies en ze eet en drinkt ook normaal.
Toch maak ik me inmiddels grote zorgen. Zijn er jonkies achtergebleven, of is er iets anders met haar baarmoeder? En wat kan ik nu nog? zou antibiotica kunnen helpen? Ik kan niet echt met haar (al dan niet met de jonkies) naar de dierenarts, en bovendien: opereren??? Dat zie ik niet zo zitten. Hopen dat ze het redt totdat de jonkies op eigen benen kunnen staan?
Uit het andere onderwerp, dit schreef Knorretje:
Ik heb haar buik niet gevoeld. Ze is ook nog totaal niet 'aanspreekbaar' geweest, zeg maar, ze doet afwerend als ik in de buurt kom en gaat alleen maar van het nest af om heel snel eten te pakken en te plassen en te drinken. Ik heb haar dus nog helemaal niet opgepakt, maar ik kan dat vanavond wel eens doen.Knorretje schreef: Het kan wel dat ze gewoon heel veel is aangekomen. Dat had Imrah van Jaqueline ook inderdaad. En ik heb het met het eerste nestje van Baronesje gehad, die had er ook maar twee. En verder geen gekke dingen aan de hand, kerngezond, en het volgende nest waren er gewoon 7.
Het zou ook kunnen zijn dat ze erg veel vochtproductie in de baarmoeder had, veel vruchtwater dus. Of een combinatie van beide.
Heb je haar buikje nog gevoeld na de bevalling? Want als er een kleintje is achtergebleven hoef je daar in eerste instantie niets van te merken. Pas later begint dat echt te ontsteken en wordt ze heel ernstig ziek. Ik heb dat met Luna meegemaakt. Sindsdien doe ik de eerste ochtend na de bevalling standaard even een buikpalpatie bij moeder hamster, om te voelen of er niets is achtergeblebven in de baarmoeder. Misschien een idee om dat nog even te doen?
Maarja, dan nog, stel er zit nog wat in haar buik, wat dan???
Louise