[color=red]Groetjes[/color] [color=orange] Saruna, Schurfie, Covu, Eddie, en mij[/color] [color=blue]Hamsterwatten zijn slecht![/color] [color=indigo]beter een dicht dan een open radje[/color]
Je kunt beter gewoon calendula gebruiken hoor. Dat is 'likproof': oftewel als je hamster eraan likt geeft het niet. Het is niet schadelijk. Het is niet zo duur en je kunt het gewoon bij het kruidvat, trekpleister, da enzovoort halen (staat achter de toonbank).
[color=blue][size=75]Groetjes van Esther[/size][/color]
oke en als het nou wel schadelijk is?
verkeerde calendulan enz.
[color=red]Groetjes[/color] [color=orange] Saruna, Schurfie, Covu, Eddie, en mij[/color] [color=blue]Hamsterwatten zijn slecht![/color] [color=indigo]beter een dicht dan een open radje[/color]
Over dat laatste antwoord: betadine mag sowieso niet op diepe wonden, ook niet bij mensen. Diepe wonden zijn vanzelf schoon door het uitstromende bloed.. Betadine vertraagt de wondheling, dus dat mag je alleen gebruiken op oppervlakkige schaafwonden die makkelijk helen. In beide gevallen is uitwassen beter.
Calundula ook niet op een diepe wond doen: er blijft makkelijk vuil aan kleven omdat het vet is. Diepe wonden: uitwassen (soms een paar keer per dag), en verder niets aan doen! Ja, verbinden of laten hechten als het echt erg is, maar daarvoor moet je naar de dierenarts.
Maar een schone wond ontsteekt niet zo gauw, hoor, ook bij een hamster niet, het meeste komt vanzelf weer goed.
Louise (vanwege het wielrennen ervaringsdeskundige op het gebied van schaaf- en vleeswonden, gelukkig heb ik maar 1 keer een diepe wond gehad, maar dat was dus wel leerzaam!)
semmie schreef:oke en als het nou wel schadelijk is?
verkeerde calendulan enz.
Als er calendula op staat dan is het calendula hoor En dat is NIET schadelijk. Maar zoals Louise zegt kun je het inderdaad beter niet op een diepe wond doen. Maar ik heb ook nog steeds geen antwoord van je gehad of de wond nou diep is, bloed of dat er al een korst je op zit??
[color=blue][size=75]Groetjes van Esther[/size][/color]
het gaat al veel beter de wonden zijn wondjes geworden