Sterre is ziek?
Moderator: Sylvia.
-
artificial_green
Sterre is ziek?
Ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest, maar nu ziet Sterre (van Sonata) er niet zo best uit... Ze is wat afgevallen de laatste tijd, ik gaf haar al eens een meelworm extra, maar nu is het echt een beetje mis.
- ze is magerder
- haar beide oogjes zijn wel helder, maar de oogleden plakken een beetje aan elkaar, ik heb het al schoongemaakt met gekookt water
- haar kontje is nat, van wat naar ik kan zien helder vocht. Het is niet urine, want ik heb haar naar de wc zien gaan.
Verder loopt ze niet krom ofzo, wat pijn aan zou kunnen geven, en ze is ook niet sloom, eetlust heeft ze nog genoeg. Heeft iemand een id wat dit zou kunnen zijn?
- ze is magerder
- haar beide oogjes zijn wel helder, maar de oogleden plakken een beetje aan elkaar, ik heb het al schoongemaakt met gekookt water
- haar kontje is nat, van wat naar ik kan zien helder vocht. Het is niet urine, want ik heb haar naar de wc zien gaan.
Verder loopt ze niet krom ofzo, wat pijn aan zou kunnen geven, en ze is ook niet sloom, eetlust heeft ze nog genoeg. Heeft iemand een id wat dit zou kunnen zijn?
-
artificial_green
-
artificial_green
- Eveline
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Bij zoiets vaags is dat ook zowat het enige wat een dierenarts kan doen; doe maar wat antibiotica, want we moeten toch iets proberen.
Houd haar in ieder geval goed in de gaten de komende tijd; precies het gewicht, hoe haar poepjes zijn, haar kontje... alles.
Dan heb je een kans om zelf een beetje te ontdekken waar het probleem zit.
Succes!
Houd haar in ieder geval goed in de gaten de komende tijd; precies het gewicht, hoe haar poepjes zijn, haar kontje... alles.
Dan heb je een kans om zelf een beetje te ontdekken waar het probleem zit.
Succes!
Groetjes van Eveline
-
artificial_green
-
artificial_green
Ik ben ondertussen naar de dierenarts geweest, heb antiiotica (doxycycline) en oogzalf voor haar
dichtgeplakte oogjes (casavan) meeegekregen. Haar eetlust is prima, vandaag extra meelwormen
verslonden en een paar extra zonnebloempitten gekregen. Appel gaat er altijd wel in dus... Ze is
vrij actief naar wat ik zie, dus ik heb genoeg hoop dat het met die antibiotica goed komt!
Alleen is het nu echt een skeletje ipv 210 gram bontjas...
dichtgeplakte oogjes (casavan) meeegekregen. Haar eetlust is prima, vandaag extra meelwormen
verslonden en een paar extra zonnebloempitten gekregen. Appel gaat er altijd wel in dus... Ze is
vrij actief naar wat ik zie, dus ik heb genoeg hoop dat het met die antibiotica goed komt!
Alleen is het nu echt een skeletje ipv 210 gram bontjas...
Misschien idee om haar bij te voeren met Olvarit wortel, gewoon beetje warm maken in magnetron en dat in een bakje doen
Mocht ze dat niet willen eten (merendeel smult ervan) dan kan je het in een spuitje doen en haar zo geven.
Medicijnen kan je ook geven door beetje leverpastei en zelfs geklopte slagroom hoor.
Medicijnen kan je ook geven door beetje leverpastei en zelfs geklopte slagroom hoor.
Laatst gewijzigd door Lemony op 29 nov 2006, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij woont een zus van Sterre - Abrikosha. Ze is afgevalen (20 gram in laatste 5 weken ) en toont alle kenmerken van de ouderdom. Met haar gaat het de laatste week heel slecht. Ze eet wel maar niet zoveel als altijd, ze is heel zwak en ze heeft al paar dagen natte kontje. Ze beweegt weinig en slaapt de hele tijd.
Sterre en Abrikosha zijn niet bijna 19 maanden, maar 7 december worden ze 21 maand oud.
Beterschap voor Sterre.
Sterre en Abrikosha zijn niet bijna 19 maanden, maar 7 december worden ze 21 maand oud.
Beterschap voor Sterre.
-
artificial_green
Lemony: ze drinkt de antibiotica uit het spuitje. En eetust heeft ze nog genoeg, gelukkig. /Wel en goede tip mocht ze nog wat zieker worden!
Marina: Dan heb ik heel erg verkeerd geteld :/ Maar toch denk ik niet dat het echt aan ouderdom ligt. Haar vachtje is nog heel mooi, goed op gewicht tot ongeveer twee weken terug. Ze loopt (sjokt) nu zelfs nog in haar radje. Ik denk toch dat het iets anders is, maar dan moet ik dan nog maar zien... hoop dat de antibiotica zijn werk gaat doen! sterkte met Abrikosha!
Marina: Dan heb ik heel erg verkeerd geteld :/ Maar toch denk ik niet dat het echt aan ouderdom ligt. Haar vachtje is nog heel mooi, goed op gewicht tot ongeveer twee weken terug. Ze loopt (sjokt) nu zelfs nog in haar radje. Ik denk toch dat het iets anders is, maar dan moet ik dan nog maar zien... hoop dat de antibiotica zijn werk gaat doen! sterkte met Abrikosha!
-
CrazyCatLady
Sterre van Sonata kwam uit Sonata's tweede nestje en is een zusje van mijn logé Saqina (die is overleden bij mij thuis, afgelopen zomer), die is inderdaad in maart 2005 geboren en niet in december. Sonata's eerste nest was namelijk het nest waar Isabel in zat, en dat is geboren op 9 december 2004.
Beterschap voor Sterre!
Beterschap voor Sterre!