Laatst heb ik in het topic over chineesjes nog wat verteld over Silver, mijn Chineesje van 3,5 jaar oud.
Op dit moment ligt ze in een washandje bij mij op schoot en ik denk dat ze bezig is dood te gaan. Sinds gisteren was ze druk door de kooi en in het rad aan het rennen, ook overdag, terwijl ze een heel strak slaap/waakritme heeft. Ze wilde niet eten en zonet zag mijn vriend haar heel raar in haar huisje liggen, met haar pootjes erachter uit. Ik dacht dat ze al dood was, dus pakte ik haar huisje op, maar toen bewoog ze toch nog. Ik zag dat er allemaal bloed aan haar kontje en nestmateriaal zat. Haar ene oogje zit ook helemaal dicht. Ik heb een schoon washandje opengeknipt en haar erin gelegd. Ze ligt nu bij me op schoot en ademt heel zwak en onregelmatig. Ik denk niet dat ze dit gaat overleven, dus ik hoop niet dat ze lang hoeft te lijden.
Gisteren heb ik mijn bijna twee jaar oude cavia begraven, die is overleden aan een longonsteking. (na een week vloeibare voeding en antibiotica) Een longontsteking is niet besmettelijk toch? Anders gaan de vier rusjes die ik nog heb straks ook nog....
Edit 20.10: Silver is een kwartiertje geleden overleden. Ik heb haar de hele tijd warm gehouden. Ze begon steeds erger te bloeden en de laatste minuten waren een doodsstrijd zoals ook elders op het forum wordt beschreven: snakken naar adem met het bekje wijd open en heel zielig piepen en krijsen. Ik ben blij dat het niet een al te lange lijdensweg is geweest. Ze ligt nu naast mijn cavia begraven.
Silver was mijn eerste en liefste hamster!