Silver is al overleden

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Marianne

Silver is al overleden

Bericht door Marianne »

Hoi.
Laatst heb ik in het topic over chineesjes nog wat verteld over Silver, mijn Chineesje van 3,5 jaar oud.
Op dit moment ligt ze in een washandje bij mij op schoot en ik denk dat ze bezig is dood te gaan. Sinds gisteren was ze druk door de kooi en in het rad aan het rennen, ook overdag, terwijl ze een heel strak slaap/waakritme heeft. Ze wilde niet eten en zonet zag mijn vriend haar heel raar in haar huisje liggen, met haar pootjes erachter uit. Ik dacht dat ze al dood was, dus pakte ik haar huisje op, maar toen bewoog ze toch nog. Ik zag dat er allemaal bloed aan haar kontje en nestmateriaal zat. Haar ene oogje zit ook helemaal dicht. Ik heb een schoon washandje opengeknipt en haar erin gelegd. Ze ligt nu bij me op schoot en ademt heel zwak en onregelmatig. Ik denk niet dat ze dit gaat overleven, dus ik hoop niet dat ze lang hoeft te lijden.

Gisteren heb ik mijn bijna twee jaar oude cavia begraven, die is overleden aan een longonsteking. (na een week vloeibare voeding en antibiotica) Een longontsteking is niet besmettelijk toch? Anders gaan de vier rusjes die ik nog heb straks ook nog.... :( :cry:

Edit 20.10: Silver is een kwartiertje geleden overleden. Ik heb haar de hele tijd warm gehouden. Ze begon steeds erger te bloeden en de laatste minuten waren een doodsstrijd zoals ook elders op het forum wordt beschreven: snakken naar adem met het bekje wijd open en heel zielig piepen en krijsen. Ik ben blij dat het niet een al te lange lijdensweg is geweest. Ze ligt nu naast mijn cavia begraven.
Silver was mijn eerste en liefste hamster!
Laatst gewijzigd door Anonymous op 25 apr 2004, 20:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Hymneh!
Leeftijd: 39

Bericht door Hymneh! »

Aah wat sneu... Het zit je niet mee :-(

Ik zou de hamsters wel op een andere kamer zetten, ik weet niet zeker of het van cavia's naar hamster kan overspringen maar waarom risico nemen ?
DEMON &Co.
Marianne

Bericht door Marianne »

Bedankt voor het snelle antwoord! Kan ik het haar aandoen om haar oogje en kontje schoon te maken of is dat alleen maar belastend?
Hymneh!

Bericht door Hymneh! »

Ik zou niet meer te veel met haar gaan poetsen en boenen, ik denk niet dat ze dat op prijs zal stellen :-(
DEMON &Co.
dj hamie (charon)

Bericht door dj hamie (charon) »

heel veel sterkte met je hamie.
snufke is de liefste van alemaal.
het is echt een schatje.
groetjes SNUFKE en IK CHARON.
Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Plumeau »

Heel veel sterkte! Hou haar maar lekker warm (schoot of frisdrankfles met warm water).

Qua schoonmaken zou ik alleen op bekkie, neusje en gatje letten. Lucht moet vrij in en uit kunnen stromen en eventuele keuteltjes moeten niet door een poepplak tegengehouden worden. De rest heeft geen haast...
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
WhiteAngel

Bericht door WhiteAngel »

heeel veel sterkte!!!
Angel Is Mijn Mooie Kleine Meisje En Hou Van Maarten
Snadraa

Bericht door Snadraa »

Heel veel sterkte Marianne.. het lijkt me afschuwelijk om zo'n doodstrijd mee te moeten maken. Je hebt voor haar gedaan wat je kon.
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
Marian

Bericht door Marian »

longontsteking is volgens mij wel besmettelijk.
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Heel erg veel sterkte...
Hij had toch in ieder geval een respectabele leeftijd...
Groetjes van Eveline
Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Plumeau »

Zo ziekjes als ze was is dit denk ik het beste einde...

Heel veel sterkte!
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Marianne

Bericht door Marianne »

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik kan er amper bij hoe snel het is gegaan....
biawa

Bericht door biawa »

Ik hoop dat je nog tijd hebt gehad om afscheid te nemen, het is zo snel gegaan. Je krijgt een likje van Chineesje Ning...
Kamino

Bericht door Kamino »

Ow ik heb altijd uitgekeken naar de verhaaltjes over het forum-chineesje. Heeft ze toch plaats moeten maken voor een nieuw forum-chineesje... Ze is toch superoud geworden zeg!
[color=blue][size=75]Groetjes van Esther[/size][/color]
Frida
Leeftijd: 43

Bericht door Frida »

Heel veel sterkte :(
[b]G[/b]roeten [b]F[/b]rida

[i]De beste site ooit[/i]: [url=http://www.kijkenluister.net/enter/sites/tunes_kids/cartoontune_view.htm]Echt waar![/url]
Plaats reactie