Hoe maak ik mijn hamster gelukkig???

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Nienke

Hoe maak ik mijn hamster gelukkig???

Bericht door Nienke »

De titel zegt het al..... hoe maak ik mijn hamster gelukkig? Wat vindt ze bijvoorbeeld leuk in haar hok? Wat hebben jullie?

:)

Dieuwke

Bericht door Dieuwke »

je maakt je hamster ook gelukkig door die veel aandacht te geven en goed verzorgen en goed mee omgaan!
Spulletjes gewoon een kooi (groot) met bijv. wcrolletjes, plekjes om te verstoppen en slaapplaastjes.
CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

En een loopradje, klein voor een dwerg. Groot voor een syr (18,5 cm doorsnede) :wink:
Snadraa
Leeftijd: 40

Bericht door Snadraa »

Maak daar een dicht loopradje van :wink:
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
gyanty

Bericht door gyanty »

Je kan is wat afwisselen. Wat sommige hamster ook leuk vinden is eten zoeken. De dag voordat ik het hok schoonmaak gooi ik het eten dus wel eens gewoon door de kooi en haal het voerbakje weg. Andere vinden eten verstopt in een wcrol weer geweldig. De ander wil alleen maar in zijn rad lopen, de ander sloopt wcrolletjes, weer een ander kan niet genoeg krijgen van een heerlijk chinchillazandbad. De volgende graaft graag, tja zoveel dieren, zoveel manieren.... haha das weer een wat anders dan zoveel mensen zoveel wensen :lol:
Groetjes van Sandra en de robbies
Nienke

Bericht door Nienke »

Snadraa schreef:Maak daar een dicht loopradje van :wink:
Ik had een dicht loopradje (van plastic), maar die heeft ze alweer gesloopt... Mijn hamster houdt namelijk van slopen. Ze maakt werkelijk alles kapot, behalve hetgene wat er voor bedoeld is. Ze heeft een tak en een wc rol in haar hok, maar daar komt ze nauwelijks aan....

Bestaan er ook dichte loopradjes die niet van plastic zijn? (en die ze dus niet kan slopen...)
Nienke

Bericht door Nienke »

oow ja.... k weet niet of jullie dit ook hebben, maar mijn hamster wil altijd overal uit. Als ze in haar hok zit, probeert ze er uit te komen, wanneer ik haar in bad doe (zonder water hoor!!) wil ze er uit en als ze los loopt in mn kamer probeert ze ook bij elk hoekje of ze eruit kan... Komt het jullie bekend voor?
Maxi
Leeftijd: 43

Bericht door Maxi »

Dit komt me heel bekend voor, mijn Syr Sam is heel fanatiek als het gaat om ergens uit te komen. Of liever gezegd ergens in. Wanneer hij losloopt, moet je ook continu in de gaten houden of hij niet iets sloopt, vloerbedekking, kastdeuren, je kunt het zo gek niet verzinnen of hij krijgt het kapot. Zo fanatiek wil hij ergens achter of in komen. Zo kwam ik er laatst achter dat hij via de gordijnen omhoog kon klimmen. :roll:
Op dit moment laat ik hem absoluut niet meer onbewaakt lopen, ik blijf overal bij. Ik ben al een keer 1 en 1/2 uur bezig geweest om hem achter de koelkast vandaan te krijgen, waarbij ik zelf ook nog met mijn hoofd bleef steken...
De keer daarna was hij zo leuk om zich onder het bed te wurmen, waardoor ik 3 kwartier moest wachten totdat hij er weer uit wou.
Ook kwam ik er op een gegeven moment achter dat hij kastdeuren kan openen, hij zet zijn tanden erin en trekt ze ze open.
Wat dat betreft zijn hamsters echte ontdekkingsreizigers, ze willen zoveel mogelijk en zo snel mogelijk alles verkennen. Voor Sam geld dit helemaal. Een muurtje of deur die in de weg staat, daar doet Sam niet moeilijk over. Daar bijt hij gewoon doorheen. Die scherpe tanden heeft hij toch niet voor niets gekregen? :wink:
En met spleetjes moet je helemaal uitkijken, ze kunnen zich echt werkelijk overal tussenwurmen.
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Ja, hamsters willen inderdaad altijd verder. In de natuur lopen ze kilometers en hebben ze een heel groot territorium, dus dat is niet zo gek - zelfs je hele huis vinden ze nog klein! En ze komen inderdaad overal, al vind ik een kast openmaken wel heel knap!

Hamster gelukkig maken: grote kooi, goed voer en regelmatig een (verantwoord) lekker hapje, los laten lopen, aandacht maar niet te veel, overdag lekker laten slapen, veel en goed nestmateriaal, af en toe iets nieuws om te ontdekken in en/of buiten de kooi... En verder een beetje ontdekken wat-ie leuk vindt, misschien iets om te knagen, ja, maar echt spelen doen hamsters niet, het moet toch een beetje nuttig zijn.

Moeite moeten doen om aan hun voer te komen, wat Gyanty ook schrijft, dat werkt bij mij ook goed als afleiding. Ik gooi het voer altijd los in de kooi, en groenvoer hang ik zo op dat ze er maar net bij kunnen, door het tussen de tralies te steken enzo.

Louise
Maxi
Leeftijd: 43

Bericht door Maxi »

Louise schreef:Ja, hamsters willen inderdaad altijd verder. In de natuur lopen ze kilometers en hebben ze een heel groot territorium, dus dat is niet zo gek - zelfs je hele huis vinden ze nog klein! En ze komen inderdaad overal, al vind ik een kast openmaken wel heel knap!
Zo maakt Sam dus de kast open, een deur met klink krijgt hij overigens niet open. Dat scheelt alweer. :wink:
(link even kopieren en in nieuw venster plakken: anders doet hij het niet):
http://www.angelfire.com/empire2/artofn ... elein3.jpg
dj hamie (charon)

Bericht door dj hamie (charon) »

Je hamster veel verwennen en aandacht geven.Een groot hok,en veel buiten ze kooi spelen.en in/uit ze kooi kun je hapjes verstoppen.en je handen door het zaagsel halen,omdat je anders naar zeep enzo ruikt en dat vinden hamsters niet lekker.en als je hamster ziek is ,rust geven.chinchila zand vinden ze ook leuk om in te graven.En een warm hok vinden ze ook goed.Maar als het iets van 25 graden is moet je je ventilatoor aan zetten en het gordijn dicht.veel succes.
snufke is de liefste van alemaal.
het is echt een schatje.
groetjes SNUFKE en IK CHARON.
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Maxi schreef: Zo maakt Sam dus de kast open, een deur met klink krijgt hij overigens niet open. Dat scheelt alweer. :wink:
(link even kopieren en in nieuw venster plakken: anders doet hij het niet):
http://www.angelfire.com/empire2/artofn ... elein3.jpg
Wauw, knappe hamster zeg! Dat heb ik ze bij mij nog niet zien doen. Ik hoop dat ze nu niet telepathisch op een idee zijn gebracht. :shock:

Louise
Plaats reactie